Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 142
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Klonk!

207. Helppi raises to $90,000 and Hellmuth moves all in for $480,000 from the big blind. Helppi makes the call and shows Aheart6diamond. Hellmuth shows 5heart5spade and the flop comes KdiamondJdiamond5diamond and Hellmuth flops a set. However, the Qdiamond on the turn gives Helppi the flush. But, the Qheart on the river fills up Hellmuth and doubles him up.

Postad

hehe. woot. detta lär ältas av honom.

någon som har exakt koll på hans reutrn of investment i detta WSOP?

han har ju spelat massor av event men kommit ITM många ggr och flera topplaceringar...

Postad

Jag unnar inte honom någonting ;), men kul att se att han har några fans i alla fall. han är liite för självgod och kamerakåt för min smak, men det går inte att sticka under stolen med att han imponerar.

Postad

Men det är ju det man älskar med han. Hans självgodhet, hans självgodhet kan bara brädas av Göran Persson.

Sen är han ju enormt skicklig i turneringspoker. Jag vet att meningarna är delade om det, men min mening är att han är duktig i alla fall. The King is back. Sen får vi inte glömma om inte tur ingick i poker så skulle han vinna varje gång.

Postad
Men det är ju det man älskar med han. Hans självgodhet, hans självgodhet kan bara brädas av Göran Persson.

Sen är han ju enormt skicklig i turneringspoker. Jag vet att meningarna är delade om det, men min mening är att han är duktig i alla fall. The King is back. Sen får vi inte glömma om inte tur ingick i poker så skulle han vinna varje gång.

Svårt att säga att han inte är en skicklig turneringsspelare när han har vunnit 10st bracelets :roll: Sen om en del tycker att han är jobbig är ju en annan femma :D

Postad

Svårt att säga att han inte är en skicklig turneringsspelare när han har vunnit 10st bracelets :roll: Sen om en del tycker att han är jobbig är ju en annan femma :D

Det beror på att han spelat så många events att han på ren varians ska vinna 10 st.

Postad

Det beror på att han spelat så många events att han på ren varians ska vinna 10 st.

ironi eller allvar?

hursom, hur många events har han spelat?

liksom 10st bracelets, och nu bortser vi från alla 2:a- och 3:e-platser och övriga ITM på hur många turneringar och hur många snittdeltagare?

känns ju som varians inte kan förklara det tycker jag spontant även om jag nu ej vet hur många turneringar han spelat.

men har han spelat 10st varje år sen 1989? fler, eller färre?

Postad

Och då borde Doyle har typ 15 bracelets eller nått med tanke på att han har lirat typ alla :)

Postad

Detta var alltså inte på allvar, utan bara lite vänlig drift med vissa tidigare inlägg ang Hellmuths statistik i wsop :)

Postad

Om det bara beror på varians så betyder det att han måste ha spelat flest tävlingar i hela världen... eftersom han har flest armband (eller är det nån som har fler nu...?).

Skitsnack att det bara beror på varians, han levererar.

Postad
Barry Greenstein sa nyligen i en intervju att om Doyle Brunson hade spelat lika många events genom åren som Phil Hellmuth eller TJ Cloutier skulle han ha minst 20 bracelets.

Jo, men det säger ju inte särskilt mycket. Dolly är en bra spelare, precis som Hellmuth är.

Postad

Man kan inte på fullt allvar säga att Phil INTE är en bra TURNERINGSSPELARE. Det är bara att konstatera, han är en av de bästa i världen. Har han spelat många events, självklart, men inte så många att 10 armband varav ett är en seger i MAIN EVENT är en slump. Han ÄR BRA.

Men Phil är en speciell figur, either you love him, or you hate him, jag väljer att älska honom, precis som Mike The Mouth, underbar TV-underhållning och eftersom att jag inte kan spela mot dom själv eller se spektaklet på plats så är jag nöjd.

Postad
Förstår inte hur en människa kan vara så bra på turneringar men så dålig på cashgame?

Kanske för att turneringspoker är mycket enklare än cashgame.

Hmm ganska dålig kommentar. Cash game kan ju vara enklare, man kan ju inte säga att det ena är enklare än det andra bara sådär. Hur menar du egentligen??

Postad
Förstår inte hur en människa kan vara så bra på turneringar men så dålig på cashgame?

Jag tror inte han är dålig i cash-games, kanske inte bland de bästa i världen dock.... Jag tror han skulle kunna vinna på relativt höga nivåer.

Postad

Jag tror inte han är dålig i cash-games, kanske inte bland de bästa i världen dock.... Jag tror han skulle kunna vinna på relativt höga nivåer.

Nej altså han är "värdelös" på cashgame t.ex minns när han betta ca $3k i en $25k-pot som en bluff när motståndaren visa styrka hela tiden.

Dom andra proffsen snackar ju om hur dålig han är hela tiden.

Postad

Nej altså han är "värdelös" på cashgame t.ex minns när han betta ca $3k i en $25k-pot som en bluff när motståndaren visa styrka hela tiden.

Dom andra proffsen snackar ju om hur dålig han är hela tiden.

avundsjuka, 3k betet är en av hans signatur bet, sett han göra det ofta. jag tror inte man kan vara världens bästa turnerings spelare och sen va dålig på cash game.