Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena,

Pastar en HH, spelar jag AK rätt? Killen som vinner showdown spelar ju sämst enligt mig. Kommentarer vore fint.

Stämningen Har jag inte bra koll på eftersom jag nyss kom till bordet, väldigt hög flop-procent dock. Jag fick ju tyvärr betala en callingstation nu.

Handhistorik

Date: 12/13/2004 8:26:30 PM

Game: 178940431: Table: Hidden Track

Normal Table No Limit 0.50/1.00

Rake: 1.75

Hålkort

mehlin [ 6 :heart: , 5 :heart: ]

thor1n [ K :diamond: , A :spade: ]

Pre-flop

djurgarden86 : Posts small blind 0.25

andreas83a : Posts big blind 0.50

BeauHog : Calls for 0.50

abcstore : Folds

mehlin : Calls for 0.50

thor1n : Raises for 3.20

Tjommen : Folds

bonestone : Folds

JPM1 : Folds

djurgarden86 : Folds

andreas83a : Calls for 2.70

BeauHog : Calls for 2.70

mehlin : Calls for 2.70

Flop [ 8 :spade: , 4 :heart: , 9 :spade: ]

andreas83a : Checks

BeauHog : Checks

mehlin : Checks

thor1n : Bets 6.00 * Bettar trots att jag inte träffa

andreas83a : Folds

BeauHog : Folds

mehlin : Calls for 6.00 * Notera att killen synar med gutshot-stegdrag

Turn [ A :heart: ]

thor1n : Bets 5.00 * Se där! Nu lönade sig postflop-bettet, eftersom han säkert inte tror jag har ässet

mehlin : Calls for 5.00 * Vad har killen? Jag antog han leta stegen fortf.

River [ 3 :heart: ]

thor1n : Checks * Jag börjar misstänka någonting och ville inte ha något re-raise, var nöjd med potten, tydligen fattade jag rätt beslut, men det var väldigt störande att se runner-runnerfärgen.

thor1n : Shows cards

mehlin : Shows cards

Showdown

mehlin [ AH, 6H, 5H, 4H, 3H - Flush ] * Otroligt!

thor1n [ AH, AS, KD, 9S, 8S - One Pair ]

Resultat

mehlin Showed Cards (Winning) 33.30

thor1n Showed Cards

Community Cards

[ 8 :spade: , 4 :heart: , 9 :spade: , A :heart: , 3 :heart: ]

* RP - QoS *

Postad
Pastar en HH, spelar jag AK rätt? Killen som vinner showdown spelar ju sämst enligt mig. Kommentarer vore fint.

Vad spelar det för roll att din motståndare spelade dåligt eller bra?

thor1n : Bets 6.00 * Bettar trots att jag inte träffa

andreas83a : Folds

BeauHog : Folds

Eftersom alla checkar till dig så kan det ju vara värt att ta ett skott på potten, även om sannolikheten att någon har en hand värd att syna med är rätt hög på en sån här bräda.

mehlin : Calls for 6.00 * Notera att killen synar med gutshot-stegdrag

Varför ska det noteras någonting om vad han hade här? Det enda som är viktigt är ju vad du trodde att han kunde ha, inte vad det faktiskt visade sig vad han hade. Information som uppkom i efterhand är värre än värdelös när det gäller att utvärdera spelet i en hand.

thor1n : Bets 5.00 * Se där! Nu lönade sig postflop-bettet, eftersom han säkert inte tror jag har ässet

mehlin : Calls for 5.00 * Vad har killen? Jag antog han leta stegen fortf.

Det finns inte en chans att du kan begränsa hans hand till enbart stege, han kan lätt ha ett färgdrag, par, tvåpar, eller slöspela ett set. Troligaste handen är ju en draghand, men det kan ju mycket väl vara så att han synar ned med ett par för att du sitter och mesbetar hela vägen.

Jag skulle nog betat halvpott igen och varit villig att ge upp mot kraftigt betande om något av de 158 scare cardsen i leken kom upp på rivern.

Jag börjar misstänka någonting och ville inte ha något re-raise, var nöjd med potten, tydligen fattade jag rätt beslut, men det var väldigt störande att se runner-runnerfärgen.

Rätt beslut har absolut ingenting att göra med om han faktiskt hade backdörrsfärgen eller ej, det där kortet hjälpte inte de allra flesta av händerna han kunde ha, så det troligaste här är ju att han fortfarande har sämst hand. Vad du ska fråga dig här är ju hur många händer sämre än din han är villig att betala ett bet med, check-raisar han så är det extremt liten chans att din hand står. Det är helt ok att checka tillbaka om du tror att han betalar med färre händer än han vinner med, men om du tror att han var på drag hela vägen borde du definitivt öppna för möjligheten att han hade Asx i spader och därmed nu har parat sitt ess.

mehlin [ AH, 6H, 5H, 4H, 3H - Flush ] * Otroligt!

Nej, inte särskilt.

Postad

Jag förstår inte problemet. Du bjuder in han i handen och du blir utdragen.

AK mot 65 som har gutshot och backdoorfärgdrag. Då har du 58% chans att vinna. Inte direkt någon extrem utdragning här inte.

Postad

Okej, kul med kommentarer, får en att tänka till.

Vad spelar det för roll att din motståndare spelade dåligt eller bra?

För då vet jag att i längden lönar sig inte hans spel, eftersom han inte får korten så många gånger. Värt att notera är faktiskt att jag snodde tillbaka mina pengar med råge.

Varför drar du spontant ner bettet på turnen? Du ger ju honom odds till färgdraget.

Det finns bara en förklaring till det; jag e feg. Även fast jag betvivlar att han hade brytt sig om oddsen, så tror jag ändå, som du menar, att han hade lagt sig. Han hade ju trots allt inte många outs där.

Det finns inte en chans att du kan begränsa hans hand till enbart stege, han kan lätt ha ett färgdrag, par, tvåpar, eller slöspela ett set.

Du har rätt, jag tänkte igenom lite efteråt och insåg att den slutsatsen va ju mycket baserat på att jag sett korten. Jag ska dock i framtiden försöka att lägga ner mycket mer tankeenergi under handen. Kanske låter logiskt för er, men det är inte alltid jag tar mig tid.

Jag förstår inte problemet. Du bjuder in han i handen och du blir utdragen.

Problemet är att jag hade känn på att jag inte lirade denna handen rätt, vilket jag kan styrka nu med era kommentarer, och som du ser på rubriken så är det en fråga. Men när du skriver så vore det trevligt om du kunde skriva anledningar till att den va fel också.

Postad

Det finns inget rätt och fel i poker. Vissa spel är rätt ibland medan de kan vara katastrofala andra tillfällen.

Spontant hade jag bettat hårdare på turn och checkat river. Och att förlora mer som jag hade gjort kan väl knappast beskrivas som bättre spel.

Postad
Det finns bara en förklaring till det; jag e feg. Även fast jag betvivlar att han hade brytt sig om oddsen, så tror jag ändå, som du menar, att han hade lagt sig. Han hade ju trots allt inte många outs där.
Rätt många outs har han i det läget. 9 hjärter + 3 sjuor = 12 outs och han behöver bara betala 5 för att kunna vinna 28, rätt ok odds.

Jag är lite fundersam på varför du tror att han drar till stege. Hänger någon med mig på den floppen så skulle jag vara mer orolig för färgdraget i spader.