snetreff Postad 5 Juli , 2006 Rapport Postad 5 Juli , 2006 Hur ska jag agera på FI:s all-in efter min raise? Finns fold på kartan? Har inte sett honom göra några skumma moves förut. Game #2903313924: Hold'em NL ($0.25/$0.50) - 2006/07/05 - 11:22:35 (ET) Table "Pantomime" Seat 3 is the button. Seat 1: Mr_Ungar ($51.40 in chips) Seat 2: Variance ($50 in chips) Seat 3: RedHouse6 ($58.65 in chips) Seat 4: Dems ($19.50 in chips) Seat 5: pingvin79 ($37.50 in chips) Seat 6: Ahpoahpo ($50.01 in chips) Seat 7: Monster85 ($48.90 in chips) Seat 8: Boodrew ($56.65 in chips) Seat 9: PhilJD ($43.45 in chips) Seat 10: svindlarn ($60.35 in chips) Dems: posts small blind $0.25 pingvin79: posts big blind $0.50 Variance: posts big blind $0.50 ----- HOLE CARDS ----- dealt to svindlarn [Kd Kc] Ahpoahpo: folds Monster85: raises to $2.50 Boodrew: folds PhilJD: folds svindlarn: raises to $6 Mr_Ungar: folds Variance: folds RedHouse6: folds Dems: folds pingvin79: folds Monster85: raises to $48.90 and is all-in svindlarn??? Citera
hansolo Postad 5 Juli , 2006 Rapport Postad 5 Juli , 2006 han kan va tiltad, han kan ha AA, han kan spela konstigt (vilket han gör)....går inte att läsa hans spel, de e bara å syna så får du veta va han har! Citera
GG Postad 5 Juli , 2006 Rapport Postad 5 Juli , 2006 Syna. Skulle antagligen aldrig släppa KK pre med 100bb på NL50 Citera
snetreff Postad 5 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 5 Juli , 2006 Men hur ofta gör en tight Fi det där spelet med sämre hand än KK? Kommer en tight Fi att ha KK eller sämre mer än 50% av gångerna i det där läget? Citera
Hjort Postad 5 Juli , 2006 Rapport Postad 5 Juli , 2006 Kommer en tight Fi att ha KK eller sämre mer än 50% av gångerna i det där läget? Man behöver 45% equity. Så lite mindre än 50% är det allt. Med en mindre drakonisk rake så hade siffran varit betydligt lägre. Anyway, eftersom vi inte redan vet att spelaren är ett tightarsle är det en jättelätt syn. Är han det inte så torde det vara självklart varför, men det är mindre uppenbart varför man inte ska bry sig om ifall han kanske är ett tightarsle så mycket. För det första så är tightarslereraisar ovanligare än slaskreraisar helt enkelt för att tightarslen bara spelar få händer medan slaskare spelar många händer. Det måste alltså finnas betydligt fler tightarslen än slaskare som passar in på spelarprofilen för att vi ska oroa oss så väldigt mycket för att vara uppe mot en löjligt smal HD. För det andra så kommer vi i fallet tightarsel redan ha ett stort övertag iom att vi kan reraisa honom utan fruktan och allmänt mobba honom senare under spelet. Han får bara pengarna till låns och han kommer normalt sett inte få särskilt många fler bra händer, och när han väl får det är det otroligt att vi som i det här fallet sitter på andranöten och måste syna. Citera
JENZOER Postad 5 Juli , 2006 Rapport Postad 5 Juli , 2006 Kommer en tight Fi att ha KK eller sämre mer än 50% av gångerna i det där läget? Man behöver 45% equity. Så lite mindre än 50% är det allt. Med en mindre drakonisk rake så hade siffran varit betydligt lägre. Anyway, eftersom vi inte redan vet att spelaren är ett tightarsle är det en jättelätt syn. Är han det inte så torde det vara självklart varför, men det är mindre uppenbart varför man inte ska bry sig om ifall han kanske är ett tightarsle så mycket. För det första så är tightarslereraisar ovanligare än slaskreraisar helt enkelt för att tightarslen bara spelar få händer medan slaskare spelar många händer. Det måste alltså finnas betydligt fler tightarslen än slaskare som passar in på spelarprofilen för att vi ska oroa oss så väldigt mycket för att vara uppe mot en löjligt smal HD. För det andra så kommer vi i fallet tightarsel redan ha ett stort övertag iom att vi kan reraisa honom utan fruktan och allmänt mobba honom senare under spelet. Han får bara pengarna till låns och han kommer normalt sett inte få särskilt många fler bra händer, och när han väl får det är det otroligt att vi som i det här fallet sitter på andranöten och måste syna. Blev aningen förvirrad när jag läste ditt inlägg där med alla tightarslen etc Förövrigt så kan man som sagt inte lägga K,K på NL50 med 100bb. Inte äns mot ett "tightarsle". Citera
Gila01 Postad 5 Juli , 2006 Rapport Postad 5 Juli , 2006 Utspelar sig handen på iPoker nätverket och han verkligen gör en blixt all-in. Då är det kanske en miss click. Jag vart tvungen att ta bort all-in knappen efter att två gånger råkat gå all-in för att borden poppar fram hipp som happ. Som tur är fick jag ingen syn dessa två gånger... Citera
snetreff Postad 5 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 5 Juli , 2006 Handen utspelade sig på Crypto-nätverket. Citera
snetreff Postad 5 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 5 Juli , 2006 det finns en allin knapp där med Korrekt analys! Fast man bör kanske tänka på att den är mindre och inte fullt lika enkel att klicka på av misstag. Är detta något ni tänker på (ifall det finns all-in knapp) när ni eventuellt ska syna en all-in? Citera
Gila01 Postad 5 Juli , 2006 Rapport Postad 5 Juli , 2006 Är detta något ni tänker på (ifall det finns all-in knapp) när ni eventuellt ska syna en all-in? I alla fall på iPoker där jag själv lyckats miss clicka två gånger. Samt att jag såg en kille med misstänkt blixt all-in, tyvärr hade jag skräp då. Frågade i chatten och han bekräftade att det var en miss click. Men detta är förstås dom gånger man ser att det blir all-in direkt när det är deras tur, absolut ingen fördröjning... Citera
PxT Postad 5 Juli , 2006 Rapport Postad 5 Juli , 2006 Jag tycker man får stirra in i AA rätt ofta vid sådana här tillfällen, i alla fall när fi har full stack. Men inte är det lättare att lägga för det... Citera
Verdi Postad 5 Juli , 2006 Rapport Postad 5 Juli , 2006 Det är AA lite för ofta för att det ska vara roligt. Men givetvis synar man och förbannar sin "otur". Det står väl mellan AA och misclick är jag rädd. Citera
Recommended Posts