Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, jag har en fråga som kan låta dumm men som jag har funderat på ett tag utan att komma på nåt svar.

När man spelar NL vet jag att man ska ha ungefär 25 X Buy Ins i sin bankrulle, nu, i de flesta sajter är inköpet i NL, 100 X BB, så om jag vill spela NL 0,5/1 $ ska jag ha 2500 $ i min bankrulle.

Jag har börjat spela på Svenska spel, och där är inköpet i NL max 200 X BB. Och det sabbar mina kalkyler, betyder det att jag måste ha dubbel så mycket i min bankrulle för att spela NL där? Jag kan köpa in mig för 100 BB, men jag gillar att ha max inköpet.

Har någon annan funderat på det?

Postad

Det folk snackar om är 3000 big blinds, som på nätet råkar vara 30 inköp oftast.

Det ändras nog inte så mycket pga av högre buyin, tänk live köper du lätt in med över 200bb väldigt ofta.

gdaily har skrivit väldigt bra artiklar om detta, titta på poker.se artikelarkiv och sök här i forumet.

Postad
Det folk snackar om är 3000 big blinds, som på nätet råkar vara 30 inköp oftast.

Det ändras nog inte så mycket pga av högre buyin, tänk live köper du lätt in med över 200bb väldigt ofta.

gdaily har skrivit väldigt bra artiklar om detta, titta på poker.se artikelarkiv och sök här i forumet.

ja har hört att buyin inte spelar roll heller men det blir ju lite absurt.

med 3000 bbs och 100maxstack krävs det 30 misstag utdragningar, med 200bb krävs det 15...

en bättre spelare har större övertag med djupa stackar men misstagen och utdragningarna blir dyrare.

så stämmer det där verkligen? själv hade jag nog krävt lika många inköp, 15 inköp känns lite.

ett stort plus till SvS för att de har så djupa stackar dock. lite märkligt dock.

Postad

Självklart spelar det roll. Jag tror dock att det väldigt dåliga motståndet på SS tillsammans med det faktum att många faktiskt inte köper in sig med 200bb gör att bankrullekravet inte ändras särskilt mycket.

Postad

Tack för era svar, jag håller med dig Saint, på SS köper de sällan in sig för max inköpet då kan det inte spela nåt större roll.

jag håller också med dig jaha att det låter absurd, om det nu inte skulle finnas något max gräns i inköpet på NL och skulle man köpa in sig för 3000 BB, skulle man i princip kunna förlåra hela sin bankrulle på en enda hand. Jag tror att Bankroll management är en av de viktigaste ingrediens om man ska lyckas på poker eller inte och därför är det viktig att kunna sätta tydliga ramar på sitt eget management och försöka hålla sig till de.