Matteprof Postad 13 December , 2004 Rapport Postad 13 December , 2004 http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,574876,00.html Alltså vad är det för svammel. Britter kan då verkligen inte rösta. 8:e töntigast ever var tydligen Mel Gibsons -They may take our lives, but they will never take our freedom! (Braveheart 1995). Det är ju bland det bästa man sett på film, hans kamptal där! Fast iofs skottar mot britter kanske har en orsak till resultatet. Själv saknar jag några av de absolut fjantigaste filmkommentarerna i listan. "I am not a man" - Miranda Otto i Return of the King, precis innan hon dräper häxmästarn. Men snälla.. ingen feminismpropaganda i LOTR tack! "All I care about are if you're happy with your haircut" - Frisören i The Rock i hissen till Sean Connery som lyckas fly. Blä så kasst, förstörde ju hela filmen att dom försöker vara roliga. Så vilka mer töntiga filmrepliker skulle passa på er lista? Citera
Hjort Postad 13 December , 2004 Rapport Postad 13 December , 2004 "I am not a man" - Miranda Otto i Return of the King, precis innan hon dräper häxmästarn. Men snälla.. ingen feminismpropaganda i LOTR tack! Sånt där dramturgiskt stolpskott har ju förekommit bra mycket längre än feminismen (MacBeth exempelvis vars klimax känns rätt bekant när man ser den scenen), så jag tycker det är lite elakt att skylla feministerna för det. Angående dåliga filmrepliker så finns det ju så mycket skit och så lite tid att räkna upp det på. Svårt att välja ut något med andra ord, kanske om man begränsar det till bra filmer med dåliga repliker. Fast sånt kan ju sänka en hel film, så det blir också rätt svårt. The Matrix bör ju vara en rik källa att ösa ur när det gäller kassa repliker. Citera
dominator Postad 13 December , 2004 Rapport Postad 13 December , 2004 I princip varenda replik i Triple X. Speciellt de som biffen(namn?)i huvudrollen vräker ur sig. Filmen måste även klassas som en av de sämsta någonsin. Pinsam. Citera
eurythmech Postad 13 December , 2004 Rapport Postad 13 December , 2004 Gibsons replik borde ha varit högre. Jag har svårt att tänka mig något klyschigare. Vad ska man med frihet till om man är död? Pucko, liksom. Sa inte Wesley Snipes något i stil med "There's always some dumb motherfucker that tries to skate uphill" eller så i Blade? Ohyggligt löjligt. Citera
ades_va Postad 13 December , 2004 Rapport Postad 13 December , 2004 hmm, fan, kan inte hålla med aftonbladets undersökning helt och hållet där, jag tyckte fan "you had me at hello" var en kul replik Citera
FireSole Postad 14 December , 2004 Rapport Postad 14 December , 2004 Okej vi vänder på det. vilken är den bästa filmrepliken då? Mitt bidrag: I'll make him an offer he can't refuse - The Godfather Citera
ades_va Postad 14 December , 2004 Rapport Postad 14 December , 2004 "It's not that I'm lazy, it's that I just don't care." -- Office Space Citera
eurythmech Postad 14 December , 2004 Rapport Postad 14 December , 2004 Det finns en jävla massa bra saker i Clerks, men jag är inte typen som minns sånt. Jag minns väldigt få bra saker öht. Citera
gdaily Postad 14 December , 2004 Rapport Postad 14 December , 2004 Bästar repliken? Enkelt: "I will not carry a gun, Frank. When I got thrown into this war I had a clear understanding with the Pentagon: no guns. I'll carry your books, I'll carry a torch, I'll carry a tune, I'll carry on, carry over, carry forward, Cary Grant, cash and carry, carry me back to Old Virginia, I'll even 'hari-kari' if you show me how, but I will not carry a gun!" Alan Alda / Hawkeye i M*A*S*H Citera
dlinder Postad 14 December , 2004 Rapport Postad 14 December , 2004 Hela The Postman är en enda lång kalkonreplik. Citera
Papa Kubo Postad 14 December , 2004 Rapport Postad 14 December , 2004 Den här tråden kommer att bli löjligt rörig om folk omväxlande ska lista de sämsta respektive de bästa replikerna. Citera
Fido Postad 15 December , 2004 Rapport Postad 15 December , 2004 "I am not a man" - Miranda Otto i Return of the King, precis innan hon dräper häxmästarn. Men snälla.. ingen feminismpropaganda i LOTR tack! "But no living man am I! You look upon a woman. Éowyn I am, Éoumund's daughter. You stand between me and my lord and kin. Begone if you be not deathless! For living or dark undead, I will smite you, if you touch him." Och sen, bokens (ok, en av) absoluta höjdpunkt: Over the field rang his clear voice calling: "Death! Ride, ride to ruin and the world's ending!" And with that the host began to move. But the Rohirrim sang no more. Death they cried with one voice loud and terrible, and gathering speed like a great tide their battle swept about their fallen kind and passed, roaring away southwards. Och fortsättningen därifrån slår den jävligt patetiska "dödsdimman" varje dag om året! /lotr-OT Men annars håller jag med! Citera
durito Postad 15 December , 2004 Rapport Postad 15 December , 2004 Gibsons replik borde ha varit högre. Jag har svårt att tänka mig något klyschigare. Vad ska man med frihet till om man är död? Pucko, liksom. ironi? Citera
eurythmech Postad 15 December , 2004 Rapport Postad 15 December , 2004 Gibsons replik borde ha varit högre. Jag har svårt att tänka mig något klyschigare. Vad ska man med frihet till om man är död? Pucko, liksom. ironi? Nej, jag tycker att det är bland det mest idiotiska som någonsin sagts på film. Citera
Nusseman Postad 15 December , 2004 Rapport Postad 15 December , 2004 Hur dålig på engelska ska man behöva vara för att inte förstå att "our freedom" syftar på Skottland som nation? Citera
eurythmech Postad 15 December , 2004 Rapport Postad 15 December , 2004 Hur dålig på engelska ska man behöva vara för att inte förstå att "our freedom" syftar på Skottland som nation? Hur mycket av Skottland har man kvar om dom har "taken our lives"? Citera
WinstonSmith Postad 15 December , 2004 Rapport Postad 15 December , 2004 Hur dålig på engelska ska man behöva vara för att inte förstå att "our freedom" syftar på Skottland som nation? Hur mycket av Skottland har man kvar om dom har "taken our lives"? Altruism - Self-sacrifice for the benefit of others Citera
Nusseman Postad 15 December , 2004 Rapport Postad 15 December , 2004 Hur mycket av Skottland har man kvar om dom har "taken our lives"? Är du trög på riktigt, eller låtsas du? Citera
eurythmech Postad 15 December , 2004 Rapport Postad 15 December , 2004 *suck* Jag trodde väl i min enfald sådan ledarretorik var allt för enfaldig för att kunna lura någon, men visst...om det låter som en bra deal för er så.... Citera
Nusseman Postad 15 December , 2004 Rapport Postad 15 December , 2004 Jag har aldrig tagit ställning till om det är bra eller dåligt, kul eller tråkigt, coolt eller fjantigt osv. Jag säger bara att det är rätt uppenbart vad andemeningen i Gibsons Hollywoodtal är och att man ska vara rätt dålig på läsförståelse för att inte fatta det. Men vill man så kan man, eller hur? Citera
eurythmech Postad 15 December , 2004 Rapport Postad 15 December , 2004 Jag har väl all rätt att tycka att andemeningen var idiotisk och att repliken är otroligt klyschig? Citera
Fido Postad 15 December , 2004 Rapport Postad 15 December , 2004 Dessutom är det väl inte så konstigt att säga att man hellre dör fri än lever i fångenskap? Det är väl ett väldigt ofta återkommanda tema i film och litteratur! Citera
Nusseman Postad 15 December , 2004 Rapport Postad 15 December , 2004 Jag har väl all rätt att tycka att andemeningen var idiotisk och att repliken är otroligt klyschig? Självklart, det tycker ju jag med. Citera
ades_va Postad 15 December , 2004 Rapport Postad 15 December , 2004 Är det bara jag eller börjar vi glida bort från topic? Citera
eurythmech Postad 15 December , 2004 Rapport Postad 15 December , 2004 Dessutom är det väl inte så konstigt att säga att man hellre dör fri än lever i fångenskap? Det är väl ett väldigt ofta återkommanda tema i film och litteratur! Det måste inte vara ovanligt för att vara konstigt =) Citera
Recommended Posts