Gå till innehåll

NLT - Är jag slagen?


andpet

Recommended Posts

Ingen read på FI som nyss satt sig ned.

 

Vad ska jag göra på turnen?

 

Skulle jag ha lagt handen på floppen efter hans re-re-raise?

 

Everest Poker — Giv - info

Giv-ID: 393108567

Bords ID: -15810737

Spelsätt: Spel om pengar

Bord - namn: Suva-2

Speltyp: Hold'em

Blindar: $1.00/$2.00

Insatser: $2.00/$2.00

Valuta: USD

Startdatum: 2006-07-04 GMT

Starttid: 16:32:12 GMT

 

 

 

Bordsplacering:

 

BrazseL sitter på stol 1 med $287.53.

dallasen8 sitter på stol 2 med $178.94.

Jenny23 sitter på stol 3 med $161.93.

Anchorman sitter på stol 4 med $242.32.

mrTrucker sitter på stol 5 med $203.00.

brit700 sitter på stol 6 med $220.00.

 

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 3.

Anchorman lägger den lilla blinden på $1.00.

mrTrucker lägger den stora blinden på $2.00.

 

Ge hålkorten:

 

BrazseL: -- --

dallasen8: -- --

Jenny23: -- --

Anchorman: Ac Qd

mrTrucker: -- --

brit700: -- --

 

Före floppen:

brit700 lägger sig.

BrazseL lägger sig.

dallasen8 lägger sig.

Jenny23 lägger sig.

Anchorman synar $1.00.

mrTrucker höjer $6.00.

Anchorman synar $6.00.

 

 

Floppen (3d 6d Qh):

Anchorman checkar.

mrTrucker höjer $10.00.

Anchorman höjer $22.00.

mrTrucker höjer $41.00.

Anchorman synar $29.00.

 

 

Turnkortet (3d 6d Qh 5h):

Anchorman checkar.

mrTrucker höjer $70.00.

Anchorman ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska han då har KQ om AA o KK är troligare?

lite snurrig analys? jag är inte direkt vettig av mig när jag spelar heller men iom hans feta PF rajs och att han fortsätter rajsa på floppen så tror jag plötsligt inte på lågt PP eller KQ längre. tror han sparar $ genom att lägga handen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fundera på att själv höja pre-flop.

Fundera på att höja pre-flop efter hans höjning.

Fundera på att check-syna floppen.

Fundera på att lägga dig på floppen.

 

Orkar inte fundera på det men angående den sista punkten så får du väl kolla lite på potoddsen och se om det är värt att försöka dra ut honom (och du får ju då även väga in risken att han sitter på set och lite sådant). Att han tvunget måste ha i stil med AA/KK eller ett PP när han höjer där pf är orimligt. Jag hade kunnat ha any two mot ngn som försöker slinka in billigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fundera på att check-syna floppen.

 

 

Varför skulle man bara check-syna?

 

Jag har inte sagt att man ska.

Men det är ju ett alternativ att överväga.

Mot en okänd hade jag nog gjort det.

Ger mig chans att dra ut ev. överpar, ger mig. ev lite bluff-value. Ger mig chans att få ut lite extra värde ur t ex en TT "down the road". Kan dock bli utdragen och tappa värde mot en calling station.

 

edit. Och lyssna inte på cash... längre ner. Att du inte exakt vet hans HD gör det inte per automatik till en solklar fold (även om det nog är en fold). Att han kan ha "vad som helst" är också en HD.

 

edit 2. Vid närmare eftertanke - lyssna inte på några råd i den här tråden. De går inte att ge så specifikt som många försöker. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3xbb är för det första ingen tung PF raise.

 

Sen är då frågan vad han har, det känns som om han vill ha bort dig, så ditt flop spel är väl det som är tvivelaktigt, det finns 2 händer han kan ha enligt mig om du nu sätter han på legitim han. KQs, KQ och AQ dvs jag anser att du skall ta reda på detta på floppen för annars du ju gett honom bluff Equity. Du borde trycka hårdare om du skall checkraisa honom, annars sätter ju han dig på eventuell steal vilket göra att han försöker göra en resteal som jag tror är fallet här.

 

Hursomhelst, nu har du fått min åsikt.

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att jag checkar pre-flop, är att jag vill uppmuntra till blindsteal, vilket det ser ut som han försöker göra.

 

Anledningen till att jag mini-raisar honom tillbaka är att jag tror att jag är långt före FI med TpTk och vill att han skall stanna kvar i potten.

 

När han re-raisar mig tillbaka, börjar ringlkockorna ringa. Jag gissar att jag i 8/10 fall är slagen, men något o-tight bestämmer jag mig för att syna med förhoppning att träffa Q/A, alternativt ett tredje färgkort vilket troligtvis får honom att stanna av och kan ge mig läge att bluffa.

 

Vad tycker ni om tänket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att jag checkar pre-flop, är att jag vill uppmuntra till blindsteal, vilket det ser ut som han försöker göra.

 

Anledningen till att jag mini-raisar honom tillbaka är att jag tror att jag är långt före FI med TpTk och vill att han skall stanna kvar i potten.

 

När han re-raisar mig tillbaka, börjar ringlkockorna ringa. Jag gissar att jag i 8/10 fall är slagen, men något o-tight bestämmer jag mig för att syna med förhoppning att träffa Q/A, alternativt ett tredje färgkort vilket troligtvis får honom att stanna av och kan ge mig läge att bluffa.

 

Vad tycker ni om tänket?

 

Om du skall syna i form av att hoppas på träff så är anser jag det är katastrof, däremot om du nu inte sätter han på färgdrag på färgdrag så kan du ju göra synen för att sen testa slå 2/3 av pot vilket borde få bort honom. Får du inte det kan jag ju lova att du är slagen.

 

Va gjorde du i detta fallet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I och med att du bara synar ur SB med AQ så behöver inte hans höjning indikera AA, KK etc topphänder. Tycker du sätter dig i en onödig sits redan preflop och att check-folda turn är som att säga rakt ut att du tror att du är slagen. I och för sig är check-fold det rätta spelet på turn, men du kunde ha undvikit det genom att spela bättre preflop och på flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska han då har KQ om AA o KK är troligare?

lite snurrig analys? jag är inte direkt vettig av mig när jag spelar heller men iom hans feta PF rajs och att han fortsätter rajsa på floppen så tror jag plötsligt inte på lågt PP eller KQ längre. tror han sparar $ genom att lägga handen

 

Det är bara en PF-raise på 3bb. Absolut inte fet och behöver inte betyda nåt alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...