soulcatcher Postad 4 Juli , 2006 Rapport Postad 4 Juli , 2006 Seat 1 is the button Total number of players : 6 Seat 4: Milchmann2 ( $136.98 ) Seat 5: bevocal ( $38.20 ) Seat 6: ilovemadi ( $0 ) Seat 3: En_Hand_Till ( $41.25 ) Seat 1: citricacid1 ( $49.50 ) Seat 2: bigfatfishy ( $58.40 ) bigfatfishy posts small blind [$0.25]. En_Hand_Till posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to En_Hand_Till [ Qc Kc ] >You have options at Table 107962 Table!. Milchmann2 folds. bevocal calls [$0.50]. citricacid1 folds. bigfatfishy calls [$0.25]. En_Hand_Till raises [$1.50]. bevocal calls [$1.50]. >You have options at Table 107962 Table!. bigfatfishy calls [$1.50]. ** Dealing Flop ** [ Td, Ts, 9h ] bigfatfishy checks. En_Hand_Till checks. bevocal checks. ** Dealing Turn ** [ Jd ] >You have options at Table 107962 Table!. bigfatfishy bets [$4]. Bigfatfichy är ny vid bordet och verkar tight. Här är jag ganska säker på att han har set. Frågan är om jag bara ska syna för att hålla potten nere och få han att fortsätta beta på turn och river med händer jag slår ? Eller göra som jag gjorde för att ge dåliga odds för drag till kåk och dessutom tror jag dom flesta händer jag slår skulle cala allinnen jag gjorde. Vad tycker ni ? En_Hand_Till raises [$12]. bevocal folds. bigfatfishy raises [$21]. Är det nån som kan tänka sig folda här ? >You have options at Table 107962 Table!. En_Hand_Till is all-In [$27.25] bigfatfishy calls [$14.25]. ** Dealing River ** [ 2d ] bigfatfishy shows [ Jh, Th ] a full house, Tens full of jacks. En_Hand_Till doesn't show [ Qc, Kc ] a straight, nine to king. bigfatfishy wins $82.50 from the main pot with a full house, Tens full of jacks. >You have options at Table 107962 Table!. Citera
Stahl Postad 4 Juli , 2006 Rapport Postad 4 Juli , 2006 Degen ska in, du har ju inte ens ett fullt inköp. Citera
hansolo Postad 4 Juli , 2006 Rapport Postad 4 Juli , 2006 nej den här kan du inte komma ifrån, de e bara å betala av....man kan inte lägga nötstegen här, de går bara inte.. väldigt roligt nick förresten =) (sorry lite OT) Citera
soulcatcher Postad 4 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 4 Juli , 2006 ok , tack för svaren. Är rätt nöjd med mitt nick själv också . påminner mig själv om att inte falla i fällan "bara en hand till". Citera
Madwax Postad 4 Juli , 2006 Rapport Postad 4 Juli , 2006 Jag ser faktiskt en relativt enkel fold där. ni båda checkar på flop, hans spel både på flop o river tyder på stark hand. Sen på turn: du betar = du visar att du har nått eller bluffar han raisar dig = han visar att han triss du reraisar = du visar att du har stege han ställer in = han har kåken. Räcker inte d me information, vet jag inte Erat betande visar klart o tydligt att ni båda har nått. och iochmed att du "bara" har stegen på ett parat bord, så tycker jag att du ska hitta o lägga dig. Inte så svårt. Jag har lagt floppet topset på turn me 99 på en flop 9 6 5 (turn 10), då det såg ut ungefär som din hand. Jag betar = min bet här visar att jag har en hand Han reraisar mig = hans bet här visar att han kan tänkas ha A9 66,55, JJ - AA, eller ren bluff min fortsättningsbet = visar att jag har bättre än hans potentiella händer, han går all in = hans all in bet på 80$ i en 45$pott visar att han har bättre än mina 99 66 55 JJ - AA. han visar klart o tydligt att han har floppat stegen. gäller o läsa spelet lite. i mitt tycke är d inte jätte svårt o hitta fold i ditt läge som sagt, menmen. mvh madwax Citera
andpet Postad 4 Juli , 2006 Rapport Postad 4 Juli , 2006 Huvudet på spiken madmax! Fold! Dock bör du tänka på att FI's all-in innebär att du behöver syna 15 $ i en ~50 $ pott. Om du tror att du har honom slagen mer än var tredje gång så är det en call. Dock så tycker jag att han med oönskvärd tydlighet visar att han har dig slagen. Citera
beachalban Postad 4 Juli , 2006 Rapport Postad 4 Juli , 2006 Jag ser faktiskt en relativt enkel fold där. ni båda checkar på flop, hans spel både på flop o river tyder på stark hand. Sen på turn: du betar = du visar att du har nått eller bluffar han raisar dig = han visar att han triss du reraisar = du visar att du har stege han ställer in = han har kåken. Räcker inte d me information, vet jag inte Erat betande visar klart o tydligt att ni båda har nått. och iochmed att du "bara" har stegen på ett parat bord, så tycker jag att du ska hitta o lägga dig. Inte så svårt. Jag har lagt floppet topset på turn me 99 på en flop 9 6 5 (turn 10), då det såg ut ungefär som din hand. Jag betar = min bet här visar att jag har en hand Han reraisar mig = hans bet här visar att han kan tänkas ha A9 66,55, JJ - AA, eller ren bluff min fortsättningsbet = visar att jag har bättre än hans potentiella händer, han går all in = hans all in bet på 80$ i en 45$pott visar att han har bättre än mina 99 66 55 JJ - AA. han visar klart o tydligt att han har floppat stegen. gäller o läsa spelet lite. i mitt tycke är d inte jätte svårt o hitta fold i ditt läge som sagt, menmen. mvh madwax Tror du att raisar och reraisar är så lätt utläsbara har du fel. Poker är inte så lätt. På dessa nivåer för att folk inte inte följer dina mönster och på högre nivåer för att folk medvetet inte följer dina mönster. Citera
Stahl Postad 4 Juli , 2006 Rapport Postad 4 Juli , 2006 Såhär blir kommentarerna när upplösningen av handen skrivs. " Jag ser faktiskt en relativt enkel fold där. "... "gäller o läsa spelet lite. " Tror ni att snittspelaren på NL50 bara trebettar turnen där med en kåk? Kom i luckan. Citera
beachalban Postad 4 Juli , 2006 Rapport Postad 4 Juli , 2006 Att du som standard rekommenderar att lägga topset i en sådan situation är nästan skrattretande. Citera
Recommended Posts