Gå till innehåll

Är det värt att bonushora på sportsbetting?


Recommended Posts

Anser mig inte vara någon direkt lysande sportsbettare, inte tillräckligt bra för att i längden slå den "rake" som spelsiterna tar i alla fall.

 

Fast med utnyttjande av bonusar borde man ju ändå kunna tjäna en slant? Ofta blir ju värdet av bonusen klart högre än den genomsnittliga förlust man gör på sitens "rake".

 

Jag spelade t.ex. Expekts VM bonus ($120 bonus på $240 deposit, krävde $600 i bets för att cleara). Expekt ger ungefär 95% tillbaka på singelspel varför man "förväntas" förlora ca $30 på att cleara bonusen (0.05*$600).

 

Frågan är om det finns tillräckligt många saftiga bonusar på sportsbetting för att seriöst satsa på att hora dom i lite större skala som komplement till pokerspelandet? Fördelen med sportsbetting är ju att det inte tar så mycket tid.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde väl funka att sprida riskerna genom att lägga en massa små bets (omsätta hela sin kontobalans varje dag på små spel)? Då borde man cleara bonusen rätt snabbt..

 

Själv har jag provat detta en gång, spelade bara på lågoddsarna. Det var således inte själva spelet utan bara bonusarna jag var ute efter.

 

Har gjort ett kalkylblad som räknar om siternas odds till sannolikheter och återbetalningsgrad (vad nu den korrekta termen är). Rätt användbart i sammanhanget. Då kan man hitta de spel som har lägst -EV och satsa på några såna åt gången. Liten risk, stor chans att iaf tjäna några procent på bonusen. Eller..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är om det finns tillräckligt många saftiga bonusar på sportsbetting för att seriöst satsa på att hora dom i lite större skala som komplement till pokerspelandet?
Nej,

 

Det finns för få och för små sportsbetting bonusar. Dessutom är det inte ofta man ser reload bonusar. I princip bara till stora events.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är om det finns tillräckligt många saftiga bonusar på sportsbetting för att seriöst satsa på att hora dom i lite större skala som komplement till pokerspelandet?
Nej,

 

Det finns för få och för små sportsbetting bonusar. Dessutom är det inte ofta man ser reload bonusar. I princip bara till stora events.

 

Vet jag inte om jag vill hålla med om, finns flera sajter som ger mer än $100 i bonus på first deposit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är om det finns tillräckligt många saftiga bonusar på sportsbetting för att seriöst satsa på att hora dom i lite större skala som komplement till pokerspelandet?
Nej,

 

Det finns för få och för små sportsbetting bonusar. Dessutom är det inte ofta man ser reload bonusar. I princip bara till stora events.

 

Tillsammans med arbitrage och genom att man maxar bonusar (kräver bankrulle runt $20k för att man ska kunna göra stora pengar) kan man tjäna tokigt mycket. I princip riskfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är om det finns tillräckligt många saftiga bonusar på sportsbetting för att seriöst satsa på att hora dom i lite större skala som komplement till pokerspelandet?
Nej,

 

Det finns för få och för små sportsbetting bonusar. Dessutom är det inte ofta man ser reload bonusar. I princip bara till stora events.

 

Vet jag inte om jag vill hålla med om, finns flera sajter som ger mer än $100 i bonus på first deposit.

Vilka?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

joeki: utveckla?

 

Vet inte vad jag ska utveckla. Lägger man ner mycket tid, reggar sig på 20-25 (ju fler desto bättre) bookmarkers, har fet BR och håller koll på lite odds antingen genom en betaltjänast som betbrain.com eller genom privatforum kan man tjäna rätt bra.

 

T.ex. En sida kan erbjuda 2.03 i odds att ett lag vinner. En annan sida kan erbjuda 2.00 i odds för andra laget. Du betar så mycket på båda att du blir garanterad en vinst. Vinsten blir pytteliten på en enda, men med deposit bonusar och massor med bets så går det tjäna rätt bra. Just större BR och ju fler bets man hittar desto mer kan man tjäna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, då är jag me :oops:

 

Ni får gärna säga till när ni hittar sånna chanser att tjäna lätta pengar :P

 

Kolla http://www.betbrain.com

 

Skriv in oddsen här: http://www.drpunter.com/tools/arbitrage.php så får du reda på om det finns värde.

ex. fyll i 4,00 i varje kolumn:

 

Profit = 33.33%

 

[1] 4.00 x €33.33 = €133.33

[x] 4.00 x €33.33 = €133.33

[2] 4.00 x €33.33 = €133.33

 

Du satsar 100kr (33,33+33,33+33,33) och vinner 133,33 oavsett hur matchen slutar eftersom du spelat på alla utgångar (1X2). Detta exempel är extremt. Räkna med ett par procent och inte drygt 30 som i detta fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är om det finns tillräckligt många saftiga bonusar på sportsbetting för att seriöst satsa på att hora dom i lite större skala som komplement till pokerspelandet?
Nej,

 

Det finns för få och för små sportsbetting bonusar. Dessutom är det inte ofta man ser reload bonusar. I princip bara till stora events.

 

Vet jag inte om jag vill hålla med om, finns flera sajter som ger mer än $100 i bonus på first deposit.

Vilka?

 

Ett litet axplock:

 

betjamaica.com 20% cash bonus for all new accounts on the first $500, and 10% on the remaining amounts over $500. Maximum bonus allowed is $300. 4x roll-over

 

pinnaclesports.com 10% cash bonus (up to $500), 3x

 

thegreek.com 21% upp till $250, 4x

 

vip.com 20% upp till $200, 6x

 

canbet.com 20% deposit bonus up to $300, 3x

 

betgameday.com 20% upp till $200, 6x

 

bowmans.com 15% , max $500 US, £500 eller €500, 4x

 

bodog.com 10% 4x

 

Finns många fler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...