Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Angående preflopsynen så låter jag cassano tala:

"Allvarligt, din preflopsyn e katastrof"

C/F på floppen?

***** Hand History for Game 4*****

$600 PL Omaha - Monday, July 03, 20:29:44 ET 2006

Table Cat Man Dew (No DP) (Real Money)

Seat 10 is the button

Total number of players : 10

Seat 2: profishy ( $87.50 )

Seat 3: Djens222 ( $534.72 )

Seat 4: haykel ( $853.33 )

Seat 8: dabudabuda ( $394.29 )

Seat 9: stephenlever ( $1857 )

Seat 10: rommmi ( $587.92 )

Seat 5: LEON2000 ( $656.59 )

Seat 1: cottontail12 ( $300 )

Seat 7: The___Judge ( $443.06 )

Seat 6: easysmile ( $427.90 )

profishy posts small blind [$3].

Djens222 posts big blind [$6].

** Dealing down cards **

Dealt to Djens222 [ Kc Ts 9s 8s ]

haykel calls [$6].

LEON2000 folds.

easysmile folds.

The___Judge folds.

dabudabuda folds.

stephenlever raises [$26.29].

rommmi calls [$26.29].

profishy folds.

Djens222 calls [$20.29].

haykel raises [$128.45].<-- AAXX troligen

stephenlever calls [$108.16].

rommmi calls [$108.16].

Djens222 calls [$108.16]. <-- usel position men fina odds

** Dealing Flop ** [ 9c, 8d, Js ]

Djens222 checks.

Mellantvåpar och stegdrag, hoppas att killen med AA ska överspela de och potta rätt ut så jag kan plocka honom.

haykel checks. <-- men inte då.

stephenlever bets [$225].

<-- Däremot kommer denna killen till liv, vad jag har sett är han fisk. Han bettar dock inte pott, varför då? tokigt farlig bräda även för QT mtp troliga set.

Vad göra nu när det kommit tillbax till mig? Killen bakom e jag inte rädd för.

Postad

Känns som du dels underskattar dina motståndare (man ska vara sjukt dålig för att gilla naket AA på den brädan) och dels överskattar din förmåga att få värde ur position. Tycker du spelar jäkligt illa preflopp och sen hamnar du ju mycket riktigt i en situation där du sitter på ett väldigt svårbedömt drag med max 4 nötouts (och troligen färre).

Det finns liksom en anledning att KT98ss är en skithand och att position är viktigt. Det är att man mycket oftare ger bort värde postflopp än plockar in det om man inte åtminstone har antingen en bra hand eller position. Förresten är det inte dina motståndare som betalar av bra om du stackar här, det är du.

Postad
Känns som du dels underskattar dina motståndare (man ska vara sjukt dålig för att gilla naket AA på den brädan) och dels överskattar din förmåga att få värde ur position. Tycker du spelar jäkligt illa preflopp och sen hamnar du ju mycket riktigt i en situation där du sitter på ett väldigt svårbedömt drag med max 4 nötouts (och troligen färre).

Det finns liksom en anledning att KT98ss är en skithand och att position är viktigt. Det är att man mycket oftare ger bort värde postflopp än plockar in det. Förresten är det inte dina motståndare som betalar av bra om du stackar här, det är du.

exakt vad jag skulle skriva. det finns en anledning till att du gett dig själv PLO-förbud djens!

be true to yourself ni****!

Postad

Hmmm, du kan ha helt rätt hjorten.

Jag har lite svårt för `FR tidig position, vad ska man egentligen syna med för händer?

fyrstegskort typ 6789 samt höga par endast?

det finns en anledning till att du gett dig själv PLO-förbud djens!

PLO e det enda roliga med poker just nu. Men ja, egentligen bör jag enbart spela SH texas

Postad

Jag har hört flera riktigt bra vinnande spelare på 10/20 och ovan säga att de dumpar 79TJss och QQxxss på BB mot en höjning. Det ger en idé vartåt det lutar i alla fall.

Postad

Själv gillar jag inte höga par alls egentligen, de bygger ju på att man antingen träffar rätt hårt eller vet att man får en tvåspelarpott, vilket inte riktigt funkar tidigt. Tar 9876 över AAxx i tidig position om jag får välja.

KK79 hade han.

Lita på din read.

Vad för read skulle det vara?

Postad

Att en kille som synar sig allin med AAXX på 469 brädan utan återdrag mot checkraiseompottning inte vet vad han håller på med.

(som han gjorde innan och dubblade genom en 2outare mot 99XX)

Postad

Hej Djens

Inser att det här är fruktansvärt Off topic. Men jag undrar bara hur det har gått för dig sedan du spelade bort en del av rullen och la ner din dagbok?

Jag tyckte det var en av de mer intressanta dagböckerna på forumet. Hoppas det kommer en ny så småningom.

Postad

Tycker att ett klart vettigt argument är alla outs som du sitter på. Som floppen kommer så är du igentligen bara i dålig form mot en floppad trip Ts.

Massor med outs för str8 och Fh, jag skulle nog ha väldigt svårt att lägga den handen om det inte var för resten av min matkassa.

Skulle säga att på den nivå vi snackar så scoopar du potten i minst 7 fall av 10.

Kan iofs tillägga att jag spelar på $10 till $20 PL nivå och lättare sybar preflop potraise med 4589 Dubbel suited än med AAxx.. om det ger en vink om hur mycket jag tycker AAxx suger preflop.