Gå till innehåll

Nybörjarflyt och cash-out-curse!


nizze

Recommended Posts

Har ingen intention att anklaga någon site för rigg, bara berätta en liten rolig historia. En lång, kanske lite tradig historia, men dock. Vill man inte läsa hela min livshistoria kan man börja på näst sista stycket.

 

Jag har spelat poker i drygt tre år på nätet. Min karriär började hackigt, vann några freerolls på prima (på tiden endast 400 pers fick vara med). Summan $125 som jag vann två gånger var gigantisk för mig! Jag spelade på en del, vann $600 i en turnering, helt sjukt. Tog, som många andra, ut en del (ca $400) och förlorade resten. Man pratade om riggningar och cashout curse. Vann senare $1500 i en MTT. I samband med detta hade empire poker en 100% max $500 bonus. Jag antog vadet! Slog mig ner för att börja grinda de 2k händerna. Inom de fyra första händerna hade jag hunnit med ett fyrtal och en royal flush. Grattis mig. Folk pratade även här om denna nybörjartur när man just kommit in på en site, man kunde vinna otaliga mängder, för att bli hookad och sen förlora allt, men trots detta veta att man ÄR faktiskt bra, en vinnande spelare!

 

Jag tröttnade, spelade, tröttnade. Tog sedan upp spelet igen, denna gång på ladbrokes. Lyckades i november i år vinna $5k på olika multiturneringar på ladbrokes, hamnade 7a i deras leaderboard den veckan. Jag hade tidigare kvalat in till student-sm i Tallin, där gick det dåligt. När jag kom hem hade jag inget sug att spela. Tog ut största delen av pengarna, levde lyxigt för att vara student, köpte saker och sparade en del.

 

Tog sedan upp mitt spelande i april i år. Även nu på ladbrokes. Hade en knackig start, konstant otur, lyckades dock vinna lite pengar i ladders för att hålla mig flytande. Hade dock fruktansvärd otur, inget gick, var alltid helt säker på att jag skulle åka ut när motståndaren floppade vad som kunde likna en 2-outare. Jag slutade på ladbrokes.

 

I fredags satte jag in $50 på prima poker, detta för att spela en turnering för $25 och sen ha kvar en del. Jag åkte ur turneringen, men höll mig flytande via billiga sng's under dagen. kl 23.30 spelade jag en turnering där jag gick till finalbord. Kom bara 7a, men dock $175. Dagen efter spelade jag 1200-turneringen på prima. Den vann jag, $750, mina JJ klarade KK. Turneringen efter, kl 19.30, vann jag $1500. HU hade jag 77, vann över 99. Spelade som jag brukar, ganska bra, gick ganska enkelt HU. I samband med HU i denna turnering, kom jag till finalbord på en $10. Kom 8a där för att koncentrera på HU. 4 finalbord på 5 turneringar. En parentes, lyckades vinna en Omaha HI/LO-turnering, 30 pers bara. $58. Tog ut $500. Nu började nedgången, har spelat 5-6 turneringar sedan dess, inte sett AA/KK/QQ en gång, Åkt ut legat före, sista blev 99 mot 64, flop T62, visste jag var före så de var bara in med degen, given syn av 64. Klonk. Inget att whina jättemkt över, jag vet hur otur känns. Bara det att flytet började när jag kom till en ny site (ny för mig på prima). Jag har $1500 kvar av pengarna, så jag är inte black. Men detta är ändå något jag funderat mycket över. Kanske inte oturen, den är jag van, men den OTROLIGA uppgången när man går med hos en ny site.

 

Jag vet att siter inte är riggade, men detta är en rolig historia, som kunde vara uppenbar OM siter var riggade! "Ah, nybörjabonusen!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart det är bullshit, jag har satt in pengar på en jävla massa sajter X antal ggr, och blivit utdragen lika ofta som jag haft en jävla tur med floppar -klonkeriet i början på varje ny sajt. Men man kommer hellre ihåg de gånger man haft tur. om inte oturen svider extra mycket v.s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett lustigt "fenomen" det där. Har själv upplevt "nybörjarturen" ett antal gånger. Men alla vet ju att det är BS... eller hur?

 

Hehe, inte jag, förutom på VCpoker men där spelade jag så låga nivåer mot OTROLIGT dåliga spelare så det hade fan vart en bedrift att backa där.

 

Men både på Eurobet och Party så hade jag sjuk otur i början. Speciellt på party där ja först torsla halva rtullen men är + nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har visserligen bara spelat på expekt och SvS, har fördubblat rullen, men aldrig haft varken fyrtal eller färgstege. Så man får inte alltid bra händer som nybörjare. Däremot om man synar ALLT så har man väl större chans att få både färgstege och fyrtal. Men då tror jag det kallas lotto, inte poker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...