Gå till innehåll

Tips för bästa grindspelet?


Mandrill

Recommended Posts

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Shahin86: Kan du inte tagga ner lite? 8-) Alla kan inte plussa. Alla har inte naturligt rätt mentala förutsättningar för att kunna motstå de kontraintuitiva delarna av poker. Nästan alla kan lära sig om de verkligen vill, men det kan krävas väldigt mycket i både tid, pengar och disciplin/självkontroll, vilket inte alla har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shahin86: Kan du inte tagga ner lite? 8-) Alla kan inte plussa. Alla har inte naturligt rätt mentala förutsättningar för att kunna motstå de kontraintuitiva delarna av poker. Nästan alla kan lära sig om de verkligen vill, men det kan krävas väldigt mycket i både tid, pengar och disciplin/självkontroll, vilket inte alla har.

 

spinner vidare på det här:

 

om alla plussar? vart kommer då de plussade pengarna ifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shahin86: Kan du inte tagga ner lite? 8-) Alla kan inte plussa. Alla har inte naturligt rätt mentala förutsättningar för att kunna motstå de kontraintuitiva delarna av poker. Nästan alla kan lära sig om de verkligen vill, men det kan krävas väldigt mycket i både tid, pengar och disciplin/självkontroll, vilket inte alla har.

 

spinner vidare på det här:

 

om alla plussar? vart kommer då de plussade pengarna ifrån?

 

Alla kan inte plussa såvida inte alla enbart spelar MTT:s med övervärde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spinner vidare på det här:

 

om alla plussar? vart kommer då de plussade pengarna ifrån?

 

Alla kan inte plussa såvida inte alla enbart spelar MTT:s med övervärde.

 

Grattis! Du har vunnit en resa till Ge-Kås där du kan shoppa loss med allt övervärde! ;)

 

Och det gör alla? Övervärdet kommer någonstans ifrån, right?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. worldpx.com: Var det inte sa att dom tjanade pengar pa rantan pa pengarna som folk har insatta? Har dom val kommit igang sa blir det hyffsat med vinst eftersom det kommer inte till sa mycket kostnader forutom service.

 

hur funkar det?

For mig har det funkat valdigt bra med rakebacken, den kommer varje mandag utan problem. Det finns en meny dar man kan se hur mycket rakeback man har skrapat ihop, och det stammer oftast valdigt bra med PokerOffice.

 

Några spelare där?

Oftast brukar det var lite drygt 1000 pers. online pa kvallar sa det ar helt ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. worldpx.com: Var det inte sa att dom tjanade pengar pa rantan pa pengarna som folk har insatta? Har dom val kommit igang sa blir det hyffsat med vinst eftersom det kommer inte till sa mycket kostnader forutom service.

 

hur funkar det?

For mig har det funkat valdigt bra med rakebacken, den kommer varje mandag utan problem. Det finns en meny dar man kan se hur mycket rakeback man har skrapat ihop, och det stammer oftast valdigt bra med PokerOffice.

 

Några spelare där?

Oftast brukar det var lite drygt 1000 pers. online pa kvallar sa det ar helt ok.

 

 

Rekomenderar du sidan för grindning? För om man lirar rätt och spelar 4-5 bord åt gången borde man väl tjäna mer på det än de flesta bonusar? Eller har jag fel som vanligt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

worldpx insåg att pokern inte var en stor inkomstkälla för dem. dock var sportsbetting det. för att öka på sin marknadsandel inom sportsbetting bestämde de sig för att sluta ta betalt på pokerdelen och på så vis locka till sig nya kunder som sedan kommer pröva lyckan på sportsbetting. kanske inte alla gör det, men värvar de 10000spelare och 10% av dem bettar någon gång så har de fixat 1000 nya kunder utan några större utgifter. öka kapacitet på serverar etc får ses som en marginell utgift jämfört med marknadsföring och andra grejer.

 

det som händer är att massor pokerspelare byter till worldpx istället för att betala den hutlösa rejken(jag rejkar över $1000 enskilda dagar så jag vet hur mycket pengar det handlar o). när man varje måndag får sin rejk kan man ju lägga den på EV- sportsbetting och vara lite sjysst OM man vill. win-win för pokerspelarna och för siten.

 

änsålänge är det många 2+2-are som spelar där så ibland kan borden kännas tightare än på t ex party. jag tyckte dock att 5/10 fullring var lika lättknäckt som party sist jag spelade där. men sprider sig ryktet kommer vanligt folk byta dit de med. finns egentligen ingen anledning att betala rejk, skulle ni kunna tänker er betala 100 000kr/månad för att spela world of warcraft? är pokerklienten/server dyrare att utveckla och underhålla än world of warcraft? även ni som spelar bara någon timme varje dag betalar en enorm osynlig avgift för eran hobby.

 

mitt exempel med 1/2 var bara för att visa hur lite det krävs. kör man 4bord 5/10 2h per dag blir det $3000/månad vilket de flesta bör överleva på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svaren men det börjar bli lite OT.

Fler synpunkter på bästa sättet att grinda sig till extra semesterpengar tack!

 

Ni som spelar lite mer seriöst (som tydligen är duktigare än vad jag är) hur ofta spelar ni, nivåer, hur mycket drar ni in per timme och bord, fixed eller NL osv osv??

Tips på hur ni minskar tilt tex?

 

Tack//M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svaren men det börjar bli lite OT.

Fler synpunkter på bästa sättet att grinda sig till extra semesterpengar tack!

 

Ni som spelar lite mer seriöst (som tydligen är duktigare än vad jag är) hur ofta spelar ni, nivåer, hur mycket drar ni in per timme och bord, fixed eller NL osv osv??

Tips på hur ni minskar tilt tex?

 

Tack//M

 

Ett exempel på svar skulle kunna vara detta: Jag spelar cirka 40h/vecka, NL 10/20, $38/bord/timme. Jag minskar tilten genom att ta en paus på någon minut efter en stor utdragning. Nu till min fråga till DIG, vad får du ut av det här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svaren men det börjar bli lite OT.

Fler synpunkter på bästa sättet att grinda sig till extra semesterpengar tack!

 

Ni som spelar lite mer seriöst (som tydligen är duktigare än vad jag är) hur ofta spelar ni, nivåer, hur mycket drar ni in per timme och bord, fixed eller NL osv osv??

Tips på hur ni minskar tilt tex?

 

Tack//M

 

Ett exempel på svar skulle kunna vara detta: Jag spelar cirka 40h/vecka, NL 10/20, $38/bord/timme. Jag minskar tilten genom att ta en paus på någon minut efter en stor utdragning. Nu till min fråga till DIG, vad får du ut av det här?

 

 

hmm. 38dollar/bord/timme? det är väl ganska lite? 100händer per timme och borde alltså då vara 1.9bbs per timme och bord?

 

har man så liten edge på den nivån som 2bb/100händer? är det inte bättre att spela lägre då?

 

en vinnande NL-spelare på lägre nivåer kan ju vinna 10-20bb per hundra händer har jag hört.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...