Gå till innehåll

Tips kring HU SNGs, någon som spelar?


chievo85

Recommended Posts

Jag föredrar tains (ex. expekts) turbo HU SNGS framför B2B's eftersom man börjar med mindre chips och blindsen ökar fortare där. Där börjar man med 1000chips och blindsen ökar hyffsat fort så man slipper spela 30min/sng även om man möter folk som foldar allt förutom nötterna.

 

Men det beror ju självklart på hur du spelar också, om du spelar aggresivt så är det ju bra att man har lite chips eftersom det du stjäler spelar mer roll då, medan om du hellre vill sitta o vänta på nötterna så är B2B bättre eftersom du böjar med 2000chips där. :)

 

Brukar inte vara nån speciell väntetid på något av ställena på kvällen heller så ur den synpunkten funkar båda lika bra tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föredrar tains (ex. expekts) turbo HU SNGS framför B2B's eftersom man börjar med mindre chips och blindsen ökar fortare där. Där börjar man med 1000chips och blindsen ökar hyffsat fort så man slipper spela 30min/sng även om man möter folk som foldar allt förutom nötterna.

 

De som foldar allt annat än nötterna brukar ioförsig inte hålla till på HU SNG Turbo ;)

 

Personligen lirar jag (nästan) enbart HU SNG och tycker att HU SNG Turbo har alldeles för snabb blindsstruktur,särskilt Tains.

B2B har dom klart bästa IMO,och de tar (för mig) i genomsnitt strax under 10 minuter skulle jag tro..

Jag har också lirat väldigt mycket på Prima och också en hel del på Tains vanliga HU SNG,och jag tycker att de är helt okej,men inte i samma klass som B2Bs..

Andra fördelar med B2B är att det är lägre rake (på deras €20 HU SNG),och att det är vääldigt fiskiga motståndare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föredrar tains (ex. expekts) turbo HU SNGS framför B2B's eftersom man börjar med mindre chips och blindsen ökar fortare där. Där börjar man med 1000chips och blindsen ökar hyffsat fort så man slipper spela 30min/sng även om man möter folk som foldar allt förutom nötterna.

 

De som foldar allt annat än nötterna brukar ioförsig inte hålla till på HU SNG Turbo ;)

 

I början brukar folk folda rätt mycket på turboborden också tycker jag, ex. om man höjer 50-100 preflop så är det ofta folk foldar, och innan de fattar att man bara snor chips från dem så har de förlorat några hundra chips så man har lite fördel innan spelet börjar på riktigt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan säkert stämma :)

Men jag tror fortfarande att det är riktigt svårt att få lika stor edge på Turbo som på dom vanliga,även om du leder med några hundra när blindsen blir typ 50-100 så är det ju ganska ofta som man kommer all-in preflop med jämnbra kort och då kan det vända snabbt..men funkar det för dig så är det bara att gratulera :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

höj mycket, det är bättre än att syna. syna gör de flesta pokerspelare och de går minus. det är nog mitt bästa tips.

ett annat är att om du tror att din hand är bättre än en motståndares men sämre än en annans, då ska du bara betta om du tror han med bästa handen kan lägga och den sämre syna. blir det tvärtom är det att rekommendera att checkraisa hårt på turn, typ allin. eller fold. syna inte som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

höj mycket, det är bättre än att syna. syna gör de flesta pokerspelare och de går minus. det är nog mitt bästa tips.

ett annat är att om du tror att din hand är bättre än en motståndares men sämre än en annans, då ska du bara betta om du tror han med bästa handen kan lägga och den sämre syna. blir det tvärtom är det att rekommendera att checkraisa hårt på turn, typ allin. eller fold. syna inte som sagt.

 

Det är heads-up!! Inte lätt att möta 2pers då ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar väldigt mkt headsup, jag undviker alla turbo, de må gå fortfare men det är alldeles för lotto aktigt o spela. Gillar o spela på Tain.

 

Det finns ruggigt dåliga spelare ända upp till 100 nivån.

 

De få råd jag kan ge angående spela heads up är att nöta, nöta o nöta. Det är som ingen annan spelform, bara erfarenhet som räknas.

 

Man måste finna sin egen spelstil. Men det viktigaste tycker jag ändå är att välja motståndare, det ligger så sjukt mkt profit i det. Finns så många spelare som ger bort pengar på heads up, men sedan finns det en hel del spelare man spelar jämt emot o tom har underläge emot, med tanke på raken har man inget eller väldigt lite o hämta där i långa loppet.

 

Själv spelar jag väldigt väldigt aggressivt, men om man skall spela så måste man veta när det är dags o lägga händer, men oftast blir motståndaren otroligt frustrerad o kommer syna dig ngn gång till slut då du sitter med bästa handen. Men nästan allting i heads up handlar om reads, för de kan spela nästan vilka kort som helst. Men lika mkt man måste läsa ngn annan så måste man se tlll att man själv är svårläst.

 

Jag tror det finns väldigt lite skrivet om headsup SnG för det är så oerhört indivduellt, man kan teoritersera hur mkt som helst om det, men man kan inte spela på samma sätt mot alla motspelare.

 

Man måste nöta massa headsup försök finna ut hur folk spelar, komma på egna trix osv.

 

En annan sak är att när jag spelar är jag aldrig rädd för att förlora, man måste våga spela på en nivå där man lätt kan förlorar 2-3 st på rad utan att det skall kännas. Samma strikta MM skall tillämpas. Skulle inte riskera mer än 5% av min totala BR.

 

Jag ser alldeles för ofta personer som spelar på alldeles för hög nivå om man kommer upp till 100$ 100euro nivån vilket gör dem alldeles för rädda o man kan pusha dem runt hur man vill.

 

Ett sista tips lämna egot utanför (om jag ändå kunde lyda mitt egna råd ibland). Efter man vunnit massa headsup känner man sig som kingen o sen möter man ngn som är bättre o det kan vara svårt att acceptera o då kan pengarna försvinna snabbt, speciellt om man går på tilt med.

 

Som tumregel spela inte mot ngn man inte studerat innan. Om man lirar på Tain t.ex så är det "the usual suspects" som håller till, o man kan plugga in dem genom att studera dem i när de spelar mot ngn annan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat en del på Svs! Det är SJUKT mycket fisk på heads up. Raken är ju bara 5 procent vilket är godkänt! Spelar du aggressivt och satsar varje hand så blir motståndaren irriterad! Men som sagt det gäller att kunna lägga handen också! En annan skrev samma sak! Om de spelar tight så ska du akta dig för deras satsningar om du inte har nötter! Men det är en guldgruva på svenska! Lite få på de högsta borde men det finns alltid folk med pengar........ Testa svenska spel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska börja spela på betandgame är väl en b2b site? har iaf 100€ som jag ska försöka förvalta väl! :-o börjar på 5,25 o vet att det BARA är 19 inköp men hoppas på det bästa! blir nog inte något lir idag iaf, jobb o fotboll! ;) Finns det intresse för en dagbok tro? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle inte riskera mer än 5% av min totala BR.

5% i sng? Känns som väldigt mycket, men som sagt det finns ju inte så mycket att läsa om sng så jag kan ha fel.

 

Spela 10 dollars på noble innan och lirar lite på svs nu och tror också att man måste hitta en egen spelstil, jag är tightare än de flesta och det fu ngar för mig. Men man skall ju alltid vara aggro.

 

Sen tycker jag du skall testa Svs hu turneringar, de är fiskiga de :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Jag spelar väldigt mkt headsup, jag undviker alla turbo, de må gå fortfare men det är alldeles för lotto aktigt o spela. Gillar o spela på Tain.

 

Det finns ruggigt dåliga spelare ända upp till 100 nivån.

 

De få råd jag kan ge angående spela heads up är att nöta, nöta o nöta. Det är som ingen annan spelform, bara erfarenhet som räknas.

 

Man måste finna sin egen spelstil. Men det viktigaste tycker jag ändå är att välja motståndare, det ligger så sjukt mkt profit i det. Finns så många spelare som ger bort pengar på heads up, men sedan finns det en hel del spelare man spelar jämt emot o tom har underläge emot, med tanke på raken har man inget eller väldigt lite o hämta där i långa loppet.

 

Själv spelar jag väldigt väldigt aggressivt, men om man skall spela så måste man veta när det är dags o lägga händer, men oftast blir motståndaren otroligt frustrerad o kommer syna dig ngn gång till slut då du sitter med bästa handen. Men nästan allting i heads up handlar om reads, för de kan spela nästan vilka kort som helst. Men lika mkt man måste läsa ngn annan så måste man se tlll att man själv är svårläst.

 

Jag tror det finns väldigt lite skrivet om headsup SnG för det är så oerhört indivduellt, man kan teoritersera hur mkt som helst om det, men man kan inte spela på samma sätt mot alla motspelare.

 

Man måste nöta massa headsup försök finna ut hur folk spelar, komma på egna trix osv.

 

En annan sak är att när jag spelar är jag aldrig rädd för att förlora, man måste våga spela på en nivå där man lätt kan förlorar 2-3 st på rad utan att det skall kännas. Samma strikta MM skall tillämpas. Skulle inte riskera mer än 5% av min totala BR.

 

Jag ser alldeles för ofta personer som spelar på alldeles för hög nivå om man kommer upp till 100$ 100euro nivån vilket gör dem alldeles för rädda o man kan pusha dem runt hur man vill.

 

Ett sista tips lämna egot utanför (om jag ändå kunde lyda mitt egna råd ibland). Efter man vunnit massa headsup känner man sig som kingen o sen möter man ngn som är bättre o det kan vara svårt att acceptera o då kan pengarna försvinna snabbt, speciellt om man går på tilt med.

 

Som tumregel spela inte mot ngn man inte studerat innan. Om man lirar på Tain t.ex så är det "the usual suspects" som håller till, o man kan plugga in dem genom att studera dem i när de spelar mot ngn annan

 

Vad nickar du på Tain? Och vilka HU's grindar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...