Gå till innehåll

Missflyt i SnG/MTT hur länge har ni haft det?


Knapp_0

Recommended Posts

Hallå,

Fram till i helgen har jag ansett mig vara en utomordentligt framstående, briljant turnerings- och SnG-spelare. Kanske till och med världens bästa.

Jag har med sedvanlig blygsamhet högt och ljudligt talat om min "nya bankomat" för de som orkat lyssna.

 

Jag, som läst Hjalmar Bergmans "Markurells i Wadköping" och som så väl känner till den grekiska tragedins konstruktion, borde vetat bättre.

Att stå på toppen och skrika ut sin överlägsenhet är ingenting som husguden Fru Fortuna tolererar.

Eller är det kanske inte Fru Fortuna som vänt sig emot mig?

 

Kan det vara så att jag marginellt ändrat spelstil utan att märka det, och därmed gått från bidragstagare till bidragsgivare?

 

Eller kan det vara så att det räcker med att lägga en offergåva på grillen och vänta på att Fru Fortuna ska börja le igen?

 

Ni, orakel, som anser er vara vinnare. Hur länge/hur många förluster kan ni ta och fortarande anse att det beror på otur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under förutsättning att man vet vad man förlorat/åkt ut med och kan konstatera att det inte är helt åt helvete spelat kan allt inom kraven för bankroll klassas som variansotur (fast minus lite, eftersom poängen med en bankroll är försöka eliminera variansen i långa loppet).

 

Sedan tror jag att det kan vara nyttigt att tvivla på att man är en vinnande spelare ibland, så att man spelar riktigt skärpt nästa session. Eller så försöker jag bara rationalisera att jag tvivlar på mig själv konstant.

 

Men tänk igenom hur du spelade innan och hur du spelar nu. Har du någon klar strategi? Hade du någon klar strategi? Hur vill du spela? Vad kan du göra annorlunda? Vi kan ju knappast svara på om du ändrat spelstil, det kan bara du själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå,

Att stå på toppen och skrika ut sin överlägsenhet är ingenting som husguden Fru Fortuna tolererar.

Eller är det kanske inte Fru Fortuna som vänt sig emot mig?

Eller kan det vara så att det räcker med att lägga en offergåva på grillen och vänta på att Fru Fortuna ska börja le igen?

 

Jag tror bestämt Fru Fortuna inte låter någon passera utan att hon lagt sina vaksamma ögon på personen ifråga. Går man runt o skryter om hur duktig man är i diverse pokersituationer kommer detta slå tillbaka med full kraft när Hon väl snurrat sitt olycksaliga hjul.

 

Det jag har fått göra är att ta en liten paus från pokern, läsa teori och se över hur jag har spelat o hur jag borde ändra på vissa detaljer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter klokt,

och faktiskt ganska roligt.

Jag ska nog också plugga på lite mer.

Speciellt teori för turneringsspel.

Problemet är att det tar ju ett tag

innan man med säkerhet kan säga att

det är tack vare att man blivit bättre som

man vinner mer. Dock inbillar jag mig att

man märker det snabbare på MTT och SnG

än på cash-games.

 

Får komma igen till jul.

Synd bara att den ligger som den ligger...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft oflyt med mitt SnG spel under en vecka nu, gick från att komma ITMi kanske 75% av de SnG's jag spelade (iofs inte så väldigt många, möjligt att det var en flyt-period) till att inte komma ITM de senaste 10-12 st.

 

Det känns iofs hyffsat bra att de händer jag har åkt mot, till 80%, har varit hundar mot mig då jag tryckt, så jag har iaf inte spelat helt galet. Senaste två, kom på stabil åttondeplats i båda, hade jag 83% fördel då jag körde in mina sista chip i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta har varit uppe i en annan tråd, men det jag skulle säga var att

efter att ha blivit placerad som fjärde man 8ggr i rad så har mitt SnG:ande aldrig riktigt hämtat sig...nu spelar jag mest för att bryta av cash games strukturen, trist men, men så är det. Ska prova en comeback tills nästa år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag frågade angående detta i ett annat forum för rätt länge sedan vill jag minnas. Fick då svar av bl.a. en erkänt duktigt sit n go spelare. Har för mig att hans rekordsvit utanför pengarna låg på över 20 iaf. Att hamna utanför pengarna 15 ggr t.ex. behöver inte betyda att man är en förlorande spelare. Snarare ganska troligt att det någon gång inträffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu i ungefär 2 veckor har jag haft en riktig nerperiod där jag är RIKTIGT glad om jag vinner en all-in då jag har 75%(skojar inte, har haft så otroligt oflyt). Det är åtminstone 200 st sng's jag spelat. Lyckligtvis har jag inte backat så mycket, $2-300 när jag spelat 30+3 sng's. Vissa nätter har jag nästan gråtit mig till sömns pga hur dagen resultat varit.

 

EDIT: Var väl som mest back $800 ett tag. Då tvivlade jag enormt på min förmåga som pokerspelare. Vilket kanske har varit lärorikt, har förändrat min spel lite nu och det känns bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för svaren.

Undrar om det inte är så att om man spelar lite, lite sämre så blir man mycket mer beroende av att korten inte delas ut fel. Testade två SnG på låg nivå igår bara för att kolla av mitt spel. 5 av 20, resp 3 av 10.

Åker man ut som trea med KK och den andra köper in tredje nian på turn så får man väl acceptera det som otur.

 

Så det kanske bättrar på sig. Det är nog som Blade och ni andra skrivit, lärorikt att tvivla ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knapp_O, Blado:

Sitter i precis samma situation. Jag har spelat SnG på Pacific och Party tidigare med stadigt plus i kassan. I fredags rullade det på fint, ITM runt 60% av gångerna, framst vinster och tredjeplatser - helt enligt instruktionsboken alltså.

I lördags började dock helvetet. Sanslösa utdragningar, inte de vanliga par mot lägre par där det lägre träffar set utan typexemplet är att jag med mitt bättre par träffar triss på flopp och fi med sitt lägre par är med största sannolikhet rökt. Nej, nej, istället dunkar ha in flushen/stegen på rivern. Tack och gonatt.

En annan hand som utspelat sig osannolika tre gånger i helgen är att jag något shortstackad får AA och går all in. Fi synar med t.ex. KT, floppen kommer Q73, turn T, river T. Tre gånger, den tredje började jag nästan grina och funderade allvarligt på att casha ut och lägga ner pokern.

Fruktansvärt irriterande när jag hela tiden känner att jag är bättre, jag satsar som vanligt och spelar mitt vanliga spel, åtminstone är det vad jag vill tro. Tyvärr har jag inte dragit i bromsen i tid utan nu har BR backat med 40%. Kommer nu spela $2-SnG på Pacific tills turen och framförallt självförtroendet kommit tillbaka...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...