Gå till innehåll

bad_ip vs TiltMeNot


jojje2k

Recommended Posts

Det här e bara varians plus ett stänk tilt från TMN möjligtvis, dom som sett deras matcher tidigare vet att Bengan på sistone tagit mer av Lodden än han nu förlorade. Sen undrar jag så klart oxå bla över bengans all-in syn med 5 4 och hans syn med A4 på bordet A8K men vad vet jag, det här e ingen vanlig poker utan ett psykologiskt krig.

Dock hade Lodden igår väldigt mycket tur vilket han också förtjänar efter all otur tidigare imho, jag hängde med till lodden hade 460 ungefär. Då hade han vunnit all-in med AA vs KK. AA vs AK, Q9 vs AA (efter flop) + en massa marginella händer jag inte kommer ihåg fyll gärna på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 167
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fan att man gick och la sig...

 

Hur mycket förlorade tiltmenot egentligen? bad hade 90K när han kom till bordet, så omkring 800K inatt. Jag hade sedan tidigare Tilt pluss 600K mot bad_ip i matcherna den senaste tiden. Även om förlust är förlust, så kanske hans rulle inte drabbades så j*vligt.

 

Vore ju också intressant att veta om det verkligen var Sonnert. På swedishsantas skrev han bara att det inte är Antonius som spelade, men undvek att bekräfta att det var han själv som gjorde det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, som att förlora mot Norge i ett Derby. Äckligt.

 

Sen tror jag inte att ni riktigt fattar vad ni snackar om när ni säger att Sonnert råtiltar. Han spelar jäkligt löst och aggressivt, det blir rätt dyrt när motståndaren hittar kort. Jag tar Sonnert på tilt vs någon av railbirdsen i tråden på sitt A-game vilken dag som helst.

Att han sen skulle kunna sluta bara så där stämmer inte heller. En del av orsaken att han är jävligt bra är ju att han spelar inihelvete mycket och nästan aldrig ger upp. Eftersom han är jävligt bra löser det sig normalt sett, men när korten och motståndaren inte vill blir det som synes dyrt. Jag rekommenderar det förresten inte som generell strategi, det funkar bara om man är grym. De flesta som kör så gular antagligen.

 

Men hur stor chans är det? AA vs KK :S Fattar itne varför han köper in hela tiden lätt att möta någon med 400k när man själv har 40k :S

Tänk om, tänk rätt. Det här är ingen freeze-out och table stakes gäller.

 

Det kan väl inte vara bra spel att trycka med Q10o på small med 100xBB.

 

Så IMO så tiltade han REJÄLT !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, som att förlora mot Norge i ett Derby. Äckligt.

 

Sen tror jag inte att ni riktigt fattar vad ni snackar om när ni säger att Sonnert råtiltar. Han spelar jäkligt löst och aggressivt, det blir rätt dyrt när motståndaren hittar kort. Jag tar Sonnert på tilt vs någon av railbirdsen i tråden på sitt A-game vilken dag som helst.

 

Att han sen skulle kunna sluta bara så där stämmer inte heller. En del av orsaken att han är jävligt bra är ju att han spelar inihelvete mycket och nästan aldrig ger upp. Eftersom han är jävligt bra löser det sig normalt sett, men när korten och motståndaren inte vill blir det som synes dyrt. Jag rekommenderar det förresten inte som generell strategi, det funkar bara om man är grym. De flesta som kör så gular antagligen.

 

Men hur stor chans är det? AA vs KK :S Fattar itne varför han köper in hela tiden lätt att möta någon med 400k när man själv har 40k :S

Tänk om, tänk rätt. Det här är ingen freeze-out och table stakes gäller.

 

 

Det var Tilt punkt slut..vare sig han heter tiltmennot,Bad_Ip eller jannekev:-)

Måste vara grymt tungt i börsen efter att ha loosat $800 000 en natt...

Säg vad ni vill

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var Tilt punkt slut..vare sig han heter tiltmennot,Bad_Ip eller jannekev:-)

Måste vara grymt tungt i börsen efter att ha loosat $800 000 en natt...

Säg vad ni vill

 

Känns säkert tungt för Bengan, men han tjänar över 100k varje dag, han har aktier samt pengar på banken med fet ränta.

 

Han tar igen det....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om synen med 54s kanske inte var helt självklar så måste jag nog hålla med Hjort om att railarna vet förhållandevis lite om de två spelarnas syften. Spelarpoolen på den nivån är minst sagt begränsad och jag kan tänka mig att det är ganska nödvändigt att bibehålla en "halvtiltad" image för att få action.

 

Kanske tänkte tilt att han skulle kunna klonka med 54s och sedan dubbla upp ytterligare en gång. Kanske hade han räknat med att ip då skulle spela betydligt sämre (och då med jämnstora och djupa stackar). I så fall kan ju 54s-synen vara befogad. Vem vet? Antagligen gör TMN det.

 

En stund tidigare övertalade han Lodden om att köra med en minimum-höjning från knappen på 2000 (så att stake:sen i förlängningen höjdes). Detta gick ju i så fall i samma linje som hans fortsatta spel och dealen gjordes då TMN knappt var back (dvs. han var med allra största sannolikhet inte tiltad).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kanske tänkte tilt att han skulle kunna klonka med 54s och sedan dubbla upp ytterligare en gång. Kanske hade han räknat med att ip då skulle spela betydligt sämre (och då med jämnstora och djupa stackar). I så fall kan ju 54s-synen vara befogad. Vem vet? Antagligen gör TMN det.

 

Tänkt precis så här också. Dock så tror jag inte han hade alla kroppsvätskor på plats under sessionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...