Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

NLHE Freezout.

Blinds 50/100, level 4 och jag har ett M på 21. Ca 120 startande i turneringen och vi är nere på ungefär 50 personer. 10-manna bord.

Med 1500 i startstack bör average ligga runt 3600.

Turneringen spelas med 12 min perioder och en förhållandevis normal blindstruktur. Bordet är ganska konservativt. En bet på 2-3bb pre-flop slutar oftast med en pott beståendes av 3 spelare.

Limpar UTG med :Tc::Td: (T 3140), jag har öppnat med starka händer för att fortsätta leda ut på flopp utan motstånd samt limpat i position med SC och överbetat hårt med bra träff.

MP2(T 5660) limpar, han har spelat otroligt blandat med en stor portion tur. Flera check-raise med botten-par och synar gärna på drag.

SB(T 1755) bet 200, är en av de som spelat konservativt och har sällan lett ut själv utan oftast check-synat.

BB (T 7306) foldar, chiplead vid bordet, just flyttats och spelar kanske sin andra eller tredje hand.

Hero ? Vad gör jag här? Normalt brukar jag vilja öka på min stack så mkt det går kring den här nivån då det med endast en average stack brukar bli tämligen ohållbart spel framåt level 6-7.

Funderar snabbt och ställer, har svårt att placera SB på någon specifik HD. Vad och varför skulle man vilja minihöja?

Om vi istället säger att jag checkar och förutsätter att MP2 gör det samma. Finns det någon flopp annat än en träff som vi kan känna oss säkra med?

Postad

Du beskriver han som miniraisa som väldigt tight, i och med det så hade jag lagt handen ganska enkelt, alternativt synat och hoppas att klonka en 10, för någon annan flop kan du inte vara säker med.

Postad
Du beskriver han som miniraisa som väldigt tight, i och med det så hade jag lagt handen ganska enkelt, alternativt synat och hoppas att klonka en 10, för någon annan flop kan du inte vara säker med.

Kul skämt