eddiemedusa Postad 19 September , 2006 Författare Rapport Postad 19 September , 2006 Har säkert skrivit det tidigare, men hur många bord lirar du? 4 nu, men jag har tänkt att spela 6 när jag får min nästa skärm från stars Citera
eddiemedusa Postad 20 September , 2006 Författare Rapport Postad 20 September , 2006 Borde jag ha hittat riverfolden här? PokerStars 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards) Preflop: Hero is BB with , . UTG raises, MP calls, 2 folds, SB calls, Hero calls. Flop: (8 SB) , , (4 players) SB checks, Hero checks, UTG bets, MP calls, SB raises, Hero calls, UTG 3-bets, MP calls, SB calls, Hero calls. Turn: (10 BB) (4 players) SB checks, Hero bets, UTG raises, MP 3-bets, SB folds, Hero caps, UTG calls, MP calls. River: (22 BB) (3 players) Hero checks, UTG bets, MP raises, Hero calls, UTG 3-bets, MP calls $8 (All-In), Hero calls. Final Pot: 30.80 BB Results in white below: Hero has Ts 8d (straight, jack high). UTG has 7c 9c (full house, nines full of sevens). MP has 8c Th (straight, jack high). Outcome: UTG wins 30.80 BB. Citera
eddiemedusa Postad 21 September , 2006 Författare Rapport Postad 21 September , 2006 Jag vet att alla hatar whiners och det är ingen som vill höra om ens bad beats, men jag orkade bara inte hålla mig....Grejen e nog mest den att så här ser det ut i 29 utav 30 stora potter för mig senaste 4 månaderna. Lyckas man vinna nån bara ibland av dom här så blir d vinsten för en vecka på 2 potter. PokerStars 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards) Preflop: Hero is BB with , . UTG calls, MP calls, CO calls, 1 fold, SB raises, Hero calls, UTG calls, MP calls, CO calls. Flop: (10 SB) , , (5 players) SB bets, Hero raises, UTG calls, MP calls, CO calls, SB 3-bets, Hero caps, UTG calls, MP calls, CO calls, SB calls. Turn: (15 BB) (5 players) SB bets, Hero raises, UTG calls, MP calls, CO folds, SB 3-bets, Hero caps, UTG calls, MP calls, SB calls. River: (31 BB) (4 players) SB bets, Hero calls, UTG folds, MP folds. Final Pot: 33 BB Results in white below: SB has Ah Ac (full house, aces full of fives). Hero has 4c 2c (straight, six high). Outcome: SB wins 33 BB. Citera
eddiemedusa Postad 22 September , 2006 Författare Rapport Postad 22 September , 2006 Spelade bort 1700$ i WSOOP idag. Köte in mig för 214$ först och gjorde genast en rebuy, vilket flera på bordet gjorde.. Hittar QQ andra handen och raisar. Får 2 synare, och floppar 3TJ med 2 ruter. Betar pot och får ett pot raise tillbaka. All in. Han har A7 i ruter, river KLONK ruter´. Faan, 2 nya inköp. Typ 3 händer senare får jag KQ i spader och limpar i tidig pos. Flop 5TJ med 2 spader. Jag checkar vilket alla gör. turn K (inte spader) Jag betar halvpott och får ett raise så jag stänker in. Han har KJ och rivrar ytterligare en J. 2 inköp till då. ställer igen med damer och åker mot AQ. Sista 2 inköpen spelade jag som en clown och blev tillslut shortstacked, så med ett M på 6 så ställde jag med TT i mittpos mot ett UTG raise. Han hade KK. FAAN va jag hatar no limit. Hade tänkt att göra max en rebuy.. Alltså bränna 430$ och inte 215 x 8 = 1720$ CRY CRY CRY Citera
eddiemedusa Postad 22 September , 2006 Författare Rapport Postad 22 September , 2006 Beställde en ny dator idag som jag förhoppningsvis får om typ 2 veckor.. hmm. Ska bli smaskens med lite mer snurr i burken. http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=114711 http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=325546 http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=306682 http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=320722 http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=312054 http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=321779 http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=322633 http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=318471 Citera
JoeFalk Postad 22 September , 2006 Rapport Postad 22 September , 2006 Bra dagbok o kul med mkt grafer över spelet... Men var o hur får du fram dem ?? Citera
eddiemedusa Postad 22 September , 2006 Författare Rapport Postad 22 September , 2006 Bra dagbok o kul med mkt grafer över spelet...Men var o hur får du fram dem ?? http://www.pokerpatterns.com/ Det är ett addonprogram kan man säga till pokertracker. (gratis) Citera
heltok Postad 22 September , 2006 Rapport Postad 22 September , 2006 rebuyslask är kul, dyrt dock. floppy? trodde vi levde på 2000talet nuförtiden. verkar vara ett fint system du satt ihop, men kanske ska fundera på att köpa lite zalmanfläktar till grafikkort och cpu så du får det tyst också Citera
eddiemedusa Postad 22 September , 2006 Författare Rapport Postad 22 September , 2006 rebuyslask är kul, dyrt dock. floppy? trodde vi levde på 2000talet nuförtiden. verkar vara ett fint system du satt ihop, men kanske ska fundera på att köpa lite zalmanfläktar till grafikkort och cpu så du får det tyst också Ja, det är så jag har tänkt.. tror jag. Det är en kompis som satt ihop grejerna åt mig, så jag vet inte så mycket själv i ärlighetens namn. Citera
eddiemedusa Postad 23 September , 2006 Författare Rapport Postad 23 September , 2006 Fyra första dagarna på 5/10 får jag vara nöjd med. Citera
Mogge13 Postad 23 September , 2006 Rapport Postad 23 September , 2006 Fyra första dagarna på 5/10 får jag vara nöjd med. fin fint men hur mycket kostade "24 (?) skärmen du beställde ? i fpps alltså Citera
eddiemedusa Postad 23 September , 2006 Författare Rapport Postad 23 September , 2006 Fyra första dagarna på 5/10 får jag vara nöjd med. fin fint men hur mycket kostade "24 (?) skärmen du beställde ? i fpps alltså 68.000 FPP:s Citera
eddiemedusa Postad 23 September , 2006 Författare Rapport Postad 23 September , 2006 Jag går runt i valet och kvalet om jag ska vara kvar på stars, eller om jag ska hoppa tillbaka till party eftersom jag plockar bananer där. På 3/6 så har ju stars lägre rake, men nu på 5/10 och uppåt så e d ju nästan samma rake. Fast det känns som att om man vill spela med tomtar på party nu så måste man nästan spela monsterbord. Känns som att jag kommer att slänga bort mer pengar på det än vad jag får i rakeback...hmmm. Kollade lite på party inatt, och det verkade som att det va bra mycket tightare på dom vanliga borden än på monsterborden. Är det nån som vet hur det är med den saken som spelar 5/10 på party? Förhoppningsvis dock så ska jag väl inte spela 5/10 mer än en månad till...peppar peppar. Citera
hajen Postad 23 September , 2006 Rapport Postad 23 September , 2006 Spelar du på turboborden eller de valinga på stars? Tycker det går så jäkla fort på turboborden om man skall lira mer än två bord. Citera
eddiemedusa Postad 23 September , 2006 Författare Rapport Postad 23 September , 2006 Spelar du på turboborden eller de valinga på stars?Tycker det går så jäkla fort på turboborden om man skall lira mer än två bord. Det blir nog flest turbo bord. Men jag struntar egentligen i vilket. Jag tar borden som fisken är på. Jag kör som sagt 4 bord nu, men jag har tänkt att köra 6 när jag får en skärm till. Förhoppningsvis under veckan som kommer. Citera
hajen Postad 23 September , 2006 Rapport Postad 23 September , 2006 Spelar du på turboborden eller de valinga på stars?Tycker det går så jäkla fort på turboborden om man skall lira mer än två bord. Det blir nog flest turbo bord. Men jag struntar egentligen i vilket. Jag tar borden som fisken är på. Jag kör som sagt 4 bord nu, men jag har tänkt att köra 6 när jag får en skärm till. Förhoppningsvis under veckan som kommer. jaha då är det jag som är långsam för jag lyckas alltför ofta bli sit out lite då och då, fast det är nog för att jag vill vara med i för många potter och tampas. Semilösaggro som jag är i alla fall enligt Pokeroffice. Citera
eddiemedusa Postad 24 September , 2006 Författare Rapport Postad 24 September , 2006 Faan va tragiskt det känns att man har blivit så harig igen. Jag menar, när jag spelade 15/30 förut, så kunde jag ha upp eller nerswings på runt 6k$ på en dag. Men nu har jag spelat lowlimit så länge så att nu när jag spelar 5/10 och rasar 100 big bets så känns det skitsurt. Dessutom så brände jag ju 1700$ i WSOOP, så sen i torsdags har jag rasat 2700$ vilket e vad jag har dragit in i månaden under en lång period. Men, jag vet ju å andra sidan att man vänjer sig ganska fort, men nu känns det läskigt. Citera
eddiemedusa Postad 24 September , 2006 Författare Rapport Postad 24 September , 2006 Den här helgen hade jag gärna gjort nåt helt annat än att spela poker. Känns fördjävligt att få en pissperioud under helgnätter när man sitter vid bord med en vpip på 60+ och dårarna prickar en, två och treouters hejvilt. Om man istället hade en flytperiod när fisken missar allt och alla ens fina händer håller så hade jag nog kunnat plussa 400 big bets.. Men men. Det vänder. Hoppas jag Citera
eddiemedusa Postad 25 September , 2006 Författare Rapport Postad 25 September , 2006 Grabbade tillbaka 100 big bets inatt iallafall Citera
eddiemedusa Postad 26 September , 2006 Författare Rapport Postad 26 September , 2006 Vart inte så mycket spel idag, efter att jag var tvungen att göra en ny PT databas. Min gamla vart för stor för min dator att hantera med en miljon händer i. Ja, ja, gick iallafall lite plus vet dock inte exakt hur mycket eftersom pokertrackern fortfarande står och tuggar i sig händerna jag spelat sista 10 dagarna typ. Jag vet inte, men jag funderar på att testa att lira lite på world poker excange nu när dom gjort om så att hand historiken sparas till hård disken. Vilket i sin tur gör att PA hud kommer att funka där så fort Josh får tummen ur. Brukar dock gå fort. Sen funderar jag på att testa och lira lite på party igen. Det är ju inte helt utan att man saknar sina bananer även om stars nu har ett kanon VIP system. Men jag tror inte att det skadar att spela på flera siter heller. Jag har alltid i hela min pokerkarriär alltid spelat bara på en site. Bytt några gånger har jag dock. Citera
eddiemedusa Postad 26 September , 2006 Författare Rapport Postad 26 September , 2006 Undrar varför det alltid känns som att det går dåligt i pokern? Sista veckan har kännts skitkass, men tydligen så har det gått bra. Citera
stoffe83 Postad 26 September , 2006 Rapport Postad 26 September , 2006 Hur kan jag ha missat den här dagboken!? Riktigt intressant läsning! Ska bli spännande och kul at följa framöver! Citera
eddiemedusa Postad 27 September , 2006 Författare Rapport Postad 27 September , 2006 Körde en session på party idag. Kändes kanon att vara tillbaka i gamla domäner. Faaaaaaaaaaaan va fisk d finns där. Citera
eddiemedusa Postad 27 September , 2006 Författare Rapport Postad 27 September , 2006 Jag behöver en bil. Tänkte jag ska spela 3k händer om dagen i en vecka, och se hur mucket jag kan få ihop.. Hoppas på att jag kan ligga på 2bb/100 iallafall..Hmm, vad blir det. 20$ på hundra händer .. 200$ på 1000.. 2000$ på 10.000. alltså runt 4k$.. 28 tusen. Inte mycket till bil det. Får nog köra 2 veckor.. Tragiskt. 3k händer om dagen i 14 dagar. Så slutar det säkert med att man får värstingdownswingen på slutet, och torskar 60% av det man spelat in.. Ja, ja. Jag gör ett tappert försök. Tror jag vill ha ihop ca 50 tusen iallafall, annars får man en ny skitbil som bara går sönder. (min gamla står på parkeringen med trasig växellåda) Citera
Miami Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Du är ju gud på whine och grafer. Kan du inte komplettera det med lite roliga HHs. Såna där du tycker du spelar bra. Vore kul att se lite av ditt spel. Citera
Recommended Posts