Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Jag har fattat nu att jag spelar för avancerad poker för att slå dom tomtarna jag möter.

Jag continuation betar 90% oavsett flop mot en eller 2 motståndare. Ja det verkar väligt avancerat...

Jag sätter inte folk på "any 2" tillräckligt. Vilket gör att jag ofta re raisar och capar med sämsta handen.. Tex jag sätter inte nån på 34 efter att vi cappat pre flop. Så när jag har AA på A25 brädan så blir d dyrt. Du floppar set och whinar, det får kosta när du har en sån hand... end of story

Känns som när man började spela 0.50/1 för länge sen. Alla mina "moves" får jag vänta med tills jag kommer upp till iaf 10/20.

Jo, där funkar det säkert. "Om jag bara spelade högre skulle jag vinna hur mycke som helst"-resonemanget, känns ju välidigt nytt och fräscht...

Spelade nyss en pott mot en snubbe som limpade först in på co. Jag raisade med QJ och flopar 39T. Han betar ut och jag raisar. Turn A. Han checkar jag betar. River T. Jag betar han synar och visar 88. Ett praktexempel på hur jag "blöder" pengar till folk som inte kan spela.

Han kan inte spela? Nä, så måste det vara om han bestämde sig för att syna ner dig...

Ärligt talat, det låter som en hel del som massa newb snack om att om moståndarna bara varit bättre hade jag vunnit mer... pls, det bevövs ingen "winning low limit" för att inse att det är snett. Om du tycker dom är så fantastiskt dåliga så är det upp till dig att anpassa ditt spel så att du kan ta deras pengar. (ta d på rätt sätt)

• Svars 394
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Jag har fattat nu att jag spelar för avancerad poker för att slå dom tomtarna jag möter.

Jag continuation betar 90% oavsett flop mot en eller 2 motståndare. Ja det verkar väligt avancerat...

Jag sätter inte folk på "any 2" tillräckligt. Vilket gör att jag ofta re raisar och capar med sämsta handen.. Tex jag sätter inte nån på 34 efter att vi cappat pre flop. Så när jag har AA på A25 brädan så blir d dyrt. Du floppar set och whinar, det får kosta när du har en sån hand... end of story

Känns som när man började spela 0.50/1 för länge sen. Alla mina "moves" får jag vänta med tills jag kommer upp till iaf 10/20.

Jo, där funkar det säkert. "Om jag bara spelade högre skulle jag vinna hur mycke som helst"-resonemanget, känns ju välidigt nytt och fräscht...

Spelade nyss en pott mot en snubbe som limpade först in på co. Jag raisade med QJ och flopar 39T. Han betar ut och jag raisar. Turn A. Han checkar jag betar. River T. Jag betar han synar och visar 88. Ett praktexempel på hur jag "blöder" pengar till folk som inte kan spela.

Han kan inte spela? Nä, så måste det vara om han bestämde sig för att syna ner dig...

Ärligt talat, det låter en hel del som massa newb snack om att om moståndarna bara varit bättre hade jag vunnit mer... pls, det bevövs ingen "winning low limit" för att inse att det är snett. Om du tycker dom är så fantastiskt dåliga så är det upp till dig att anpassa ditt spel så att du kan ta deras pengar.

Du har helt rätt.. Jag har insett nu att det är jag som är tomten..

En sån här svacka e inte otur.

Jag trodde att jag hade ganska god koll på fixed limit efter tusentals timmar av spelande och studerande. Men, vissa har det bara inte i sig. Antar att jag är en av dom. Jag får inte in i skallen vad det är jag gör fel.

Postad
Jag får inte in i skallen vad det är jag gör fel.

Hybris kanske?

(Ta nu detta på rätt sätt.)

1. Det finns mycket bra spelare på 2/4. Det finns apkassa spelare på 5/10.

Den som tjänar mest är den som anpassar sig bäst till motståndet på respektive nivå och inte underskattar en motståndare enbart baserat på vilken nivå denne spelar.

2. Vad du spelade in igår har ingen påverkan för vad motståndarna har för händer idag.

Bara för att du gjorde superreads igår betyder det inte att du är stålmannen idag. Fancy Play Syndrome kan sänka winraten med fel motstånd.

Själv har jag problem med disciplinen när jag spelat bra i några veckor, det blir lätt att jag har en lite nonchalant inställning till spelet och motståndet och får för mig grejer som att höja pre med 8Joff bara för att stajla. Det brukar alltid sluta med ett par rejäla käftsmällar. Därför tycker jag det är en viktig del av spelet att börja varje session med rätt inställning, nämligen att varje BB räknas. Du har ingen fördel av att du vann 100BB igår annat än att du kanske har ett bra självförtroende med dig.

Heja heja! :)

Postad

Självömkan hjälper inte. Om du vill ha spelhjälp och utveckla spelet, posta händer och stats, analysera dina sessioner själv bättre ett par dagar efter du spelat dem så du inte är färgad av stunden. På förra sidan skriver du om "din nya stil" och visar ett exempel på en helt vanligt spelad hand (tror det var QQ som floppar set) vilket får en att undra över hur du spelat innan.

Postad

"mitt nya jag" provade jag bara i en dag. Det gick ut på att spela försiktigare och hitta mer solklara folds på rivern tex. Vilket bara resulterade i att jag gav bort potter och missade value bets. Nej, jag kommer att spela som jag har gjort tidigare..

Fick för mig allt detta efter att ha läst winning at low limit holdem. Då jag åxå fick för mig att jag spelade för avancerat, vilket jag INTE gör.

En så här losing streak kan sätta griller i huvet på en (iaf på mig).

Fick en länk till en 2+2 post på ett annat forum som var väldigt intressant där jag känner igen mig mycket.

länk till 2+2

Postad
Självömkan hjälper inte. Om du vill ha spelhjälp och utveckla spelet, posta händer och stats, analysera dina sessioner själv bättre ett par dagar efter du spelat dem så du inte är färgad av stunden. På förra sidan skriver du om "din nya stil" och visar ett exempel på en helt vanligt spelad hand (tror det var QQ som floppar set) vilket får en att undra över hur du spelat innan.

Va tvungen att gå tillbaka och kolla vad du menade. Det är ju helt klart fel QQ hand jag har lagt ut. Menade nog att lägga ut en där jag hittade en fold. Ha ha.. Som du sa.. floppade set och sa här e mitt nya jag LOL. Ska kolla om jag kan hitta handen jag menade att lägga ut.

PokerStars 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

Preflop: Hero is Button with qh.gif, qc.gif.

2 folds, CO calls, Hero raises, 1 fold, BB calls, CO calls.

Flop: (6.40 SB) 5h.gif, 6d.gif, 2h.gif(3 players)

BB checks, CO checks, Hero bets, BB raises, CO calls, Hero 3-bets, BB folds, CO calls.

Turn: (7.20 BB) 8h.gif(2 players)

CO checks, Hero bets, CO raises, Hero folds.

Final Pot: 10.20 BB

Results in white below:

No showdown. CO wins 10.20 BB.

Där har vi den handen..

Jag la mig för att färgen blev complete, vilket jag tror att jag inte skulle göra i vanliga fall, om det inte va en väldigt passiv kille som raisade. I den specifika handen har jag dessutom Qh vilket gör det ännu mer troligt att jag inte skulle lägga mig...

Postad

Va tvungen att gå tillbaka och kolla vad du menade. Det är ju helt klart fel QQ hand jag har lagt ut. Menade nog att lägga ut en där jag hittade en fold. Ha ha.. Som du sa.. floppade set och sa här e mitt nya jag LOL. Ska kolla om jag kan hitta handen jag menade att lägga ut.

Jag la mig för att färgen blev complete, vilket jag tror att jag inte skulle göra i vanliga fall, om det inte va en väldigt passiv kille som raisade. I den specifika handen har jag dessutom Qh vilket gör det ännu mer troligt att jag inte skulle lägga mig...

Aj aj aj du har ju färgdrag och är han inte totalpassiv och limpar alla A bör du vinna med Q hög om hjärter träffar river. Är han bra och aggressiv eller har read på dig att vara svag kan han ju lätt representera färgen även om det ju ser ut att han semibluffade floppen, 2par eller lägre pp än du kan ju också vara en möjlighet (triss?). För att folda med färgdraget här ska du vara helt säker på din sak, jag skulle normalt inte gjort det men som sagt en fråga om read.

Edit: han var visst passiv så då har du din read ju, kanske bara färgdraget att lita till då om du inte sätter honom säkert på K eller nötfärgen.

Postad

jag gjorde bort mig när jag inte betade flop här va?

PokerStars 3/6 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

Preflop: Hero is SB with 9h.gif, 9s.gif.

1 fold, MP calls, CO raises, 1 fold, Hero 3-bets, 1 fold, MP caps, CO calls, Hero calls.

Flop: (13 SB) qc.gif, 3s.gif, 5h.gif(3 players)

Hero checks, MP checks, CO bets, Hero calls, MP calls.

Turn: (8 BB) 6h.gif(3 players)

Hero checks, MP checks, CO bets, Hero folds, MP calls.

River: (10 BB) 9c.gif(2 players)

MP checks, CO bets, MP calls.

Final Pot: 12 BB

Results in white below:

MP has 9d Ac (one pair, nines).

CO has Jc Th (high card, queen).

Outcome: MP wins 12 BB.

Postad
Känns som att jag äntligen kan vara på väg ur min monstersvacka..

Det har varit en lååååååång downperiod.

ursvackanxy0.th.png

bra jobbat ! är det 4900 händer eller 49K händer ?

Vilken tidsperiod sträcker sig kurvan över ?

håll i gamet nu

Postad
Känns som att jag äntligen kan vara på väg ur min monstersvacka..

Det har varit en lååååååång downperiod.

ursvackanxy0.th.png

bra jobbat ! är det 4900 händer eller 49K händer ?

Vilken tidsperiod sträcker sig kurvan över ?

håll i gamet nu

Det är 49k händer. Jag spelar 2k händer om dagen. Men jag spelade en massa 5/10 händer åxå under svackan.

femtiosvackaqb9.th.png

Postad

PokerStars 3/6 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

Preflop: Hero is BB with ah.gif, qh.gif.

UTG calls, MP calls, 1 fold, Button calls, 1 fold, Hero raises, UTG calls, MP calls, Button calls.

Flop: (8.33 SB) kh.gif, th.gif, jd.gif(4 players)

Hero bets, UTG calls, MP calls, Button calls.

Turn: (6.16 BB) td.gif(4 players)

Hero bets, UTG calls, MP calls, Button folds.

River: (9.16 BB) tc.gif(3 players)

Hero checks, UTG checks, MP checks.

Final Pot: 9.16 BB

Results in white below:

Hero has Ah Qh (straight, ace high).

UTG has Ac 8s (three of a kind, tens).

MP has 8d 9c (three of a kind, tens).

Outcome: Hero wins 9.16 BB.

Dom e ju bara för roliga. Faan va dom får det att svänga...Jag går fanimej upp å ner 100bb i stort sett varje dag..

Postad

Har förresten fått min först 24" skärm från stars som jag är skitnöjd med. Har beställt en till som kommer om 2 veckor. Skönt att lira 6 stora bord sen. Hade en 21" CRT förut, så d blir lite skillnad nu iallafall. Mer plats på skrivbordet om inte annat :lol: .

Såg i stars VIP shop att man kunde byta poäng mot pengar att handla för på amazon.com. Skitkul tänkte jag, eftersom dom har massor med roliga prylar till bra priser. Men, man kan ju inte handla datorer och sånt om man kommer från Sverige där :( . (men det fanns en Engelsk och Tysk och en Fransk sida, så Svensk kanske kommer?)

Vet inte riktigt vad jag ska hämta ut för grejer framöver. Antar att man inte säljer 24" SAMSUNG skärmarna så lätt, om man inte tar långt under vad dom är värda. Eftersom dom e dyrast och bäst på marknaden. Ja ja, man får väl grinda ihop en Porsche :lol:

http://www.pokerstars.com/fpp/store/special/porsche/

Skulle ta mig ca: 2 år om jag spelar som jag gör nu..

Dags att nanna. Imorgon är det en ny dag, vilket betyder att man måste vila rösten lite för att orka skrika på tomtedjävlarna som inte fattar när dom är slagna i en pott :lol:

Postad

La ut mina PT stats på ett par olika forum för att få lite respons, och fick bara positiva svar. Känns lugnande. Vete faan dock om jag vågar ge mig på 5/10 med en rulle på 9500$ efter min senast 600 big bets svacka.. hmm. Eller borde jag chansa?

Här är va jag la ut, och ett utav svaren jag fick från en av dom duktigaste limit spelarna ute på nätet.

I feel like i am doing something wrong. (STARS have 1bb/100 lower rake then PARTY so 2bb/100 on stars is LOW) This is my stats since i started a new PT.

Feel free to give me advice if u see something strange. I think for example my WON $ WSF is

very low, or?

http://img74.imageshack.us/my.php?image=ptframkz0.png

http://img74.imageshack.us/my.php?image=ptmoremt5.png

http://img59.imageshack.us/my.php?image=ptposeh3.png

First of all wiht the much tougher games these days 2 BB/100 isn't bad at all, and in fact it's something to be proud of over a sample that large. You are playing well. Most of your stats look similar to mine except for folded BB to steal which is at 51% while mine is at 40%, but the amount of difference in how much you make in profit is probably very small from that.

If you had rakeback you would have made at least an extra $2k, but the games at Stars are very weak so it's tough to say how much the net profit really would have been from playing somewhere else.

You should be moving up levels. You are a very good player and the games aren't that much tougher as you move up. Keep growing that bankroll and as soon as it can support a higher level give it a shot and you'll probably find that you can beat much higher games than you are playing.

Postad
Tog ett skott på att kliva upp till 5/10 iallafall. Och dom första 700 händerna snurrade det på :P

frsta700ij2.th.png

Bara att hoppas att jag kan stanna där nu.

Gött!. Skulle vara bra om du fick några sådana dagar som en start på nivån.