eddiemedusa Postad 5 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 5 Juli , 2006 så här ser det ut igen å igen å igen å........ Party Poker 2/4 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is CO with K, A. 1 fold, MP calls, Hero raises, 1 fold, SB calls, 1 fold, MP 3-bets, Hero caps, SB folds, MP calls. Flop: (11 SB) 6, K, 7(2 players) MP bets, Hero calls. Turn: (6.50 BB) T(2 players) MP bets, Hero raises, MP 3-bets, Hero calls. River: (12.50 BB) T(2 players) MP bets, Hero calls. Final Pot: 14.50 BB Visst, en eller två såna händer här och där. Men 20 stycken om dagen.... fy faan. Citera
MacDaddy Postad 5 Juli , 2006 Rapport Postad 5 Juli , 2006 Han kanske foldar turn om du visar på floppen att han ä slagen. Brukar oxå som han betta ut skapliga händer o se va för action det får o sen folda mot för mkt mothugg. Citera
eddiemedusa Postad 5 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 5 Juli , 2006 Jag e ju 100% på att jag e bäst på flopen, det är därför jag väntar till turn för att raisa, för att få ut så mycket som möjligt av handen. Det CP skadade i den här handen e ju att han 3 betar mitt raise på turn med 9T off och bara har ett par i tior, och sen klonkar en tia till på rivern... Citera
hajen Postad 5 Juli , 2006 Rapport Postad 5 Juli , 2006 Jag satt vid ditt bord igår och lirade lite. Fast jag lämnade det bordet medans man låg pluss efter 2 floppade 2 par emot hålstege. Citera
eddiemedusa Postad 5 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 5 Juli , 2006 Aj, aj. Jag konverterade om alla händer som jag hade lagt ut tidigare för att dom skulle bli lättare att se.. Ser nu dock att det inte kom med i nån hand hur den slutade... Antagligen måste jag konvertera till nåt annat forum än flop turn river... ja ja får pilla lite mer med det så att det blir rätt i framtiden. Citera
eddiemedusa Postad 5 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 5 Juli , 2006 Jag satt vid ditt bord igår och lirade lite. Fast jag lämnade det bordet efter 2 floppade 2 par emot hålstege. Va det du som sa "d va två gånger i rad din fitta" på svenska i chatten? Efter den här handen... Party Poker 2/4 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards) Preflop: Hero is BB with , . UTG raises, 3 folds, Hero calls. Flop: (4.50 SB) , , (2 players) Hero checks, UTG bets, Hero calls. Turn: (3.25 BB) (2 players) Hero checks, UTG bets, Hero raises, UTG 3-bets, Hero caps, UTG calls. River: (11.25 BB) (2 players) Hero bets, UTG raises, Hero 3-bets, UTG calls. Final Pot: 17.25 BB Citera
hajen Postad 5 Juli , 2006 Rapport Postad 5 Juli , 2006 nä det var inte jag jag är så lugn så. Vi satt nog högst 40-50 händer samtidigt. Nooutsorodds kanske du har i ditt analysprogram. Hur fan får du så grymma hh som ovan. mina blir som den blev innan med en massa c000fff11 överallt. Citera
eddiemedusa Postad 5 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 5 Juli , 2006 Jag kan faan inte få handkonverteraren att visa min motståndares händer... E d nån som vet om d ens går? Citera
eddiemedusa Postad 5 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 5 Juli , 2006 Hur fan får du så grymma hh som ovan. mina blir som den blev innan med en massa c000fff11 överallt. Sista med korten där så valde jag bara flop turn river cards i format listen.. tidigare så valde jag bara flop turn river... Men jag blir fortfarande galen på att jag inte får fram vad min motståndare hade, vilket ju är ganska intressant. Nu vet man ju inte ens vem som vann poten. Det bara står ju hur stor poten blev... Citera
Trolldeg Postad 5 Juli , 2006 Rapport Postad 5 Juli , 2006 Finns en liten kryssruta i hh-konverteraren med texten "Show Results", tryck på den så ska resultatet komma med. Citera
eddiemedusa Postad 5 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 5 Juli , 2006 Finns en liten kryssruta i hh-konverteraren med texten "Show Results", tryck på den så ska resultatet komma med. Citera
MacDaddy Postad 5 Juli , 2006 Rapport Postad 5 Juli , 2006 Jag satt vid ditt bord igår och lirade lite. Fast jag lämnade det bordet efter 2 floppade 2 par emot hålstege. Va det du som sa "d va två gånger i rad din fitta" på svenska i chatten? Efter den här handen... Party Poker 2/4 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards) Preflop: Hero is BB with , . UTG raises, 3 folds, Hero calls. Flop: (4.50 SB) , , (2 players) Hero checks, UTG bets, Hero calls. Turn: (3.25 BB) (2 players) Hero checks, UTG bets, Hero raises, UTG 3-bets, Hero caps, UTG calls. River: (11.25 BB) (2 players) Hero bets, UTG raises, Hero 3-bets, UTG calls. Final Pot: 17.25 BB När jag är i position så väntar jag till o raisa turn ibland men här tycker jag du måste börja raisa flop redan då du absolut måste få in ett bett på turn. Han kan annars checka den. Citera
eddiemedusa Postad 6 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 6 Juli , 2006 Slutar på plus idag iallafall, och vände min lilla bad streak.. GÖTT. När jag letar händer att lägga ut här i min lilla dagbok så blir det ju mest bad beats som man vill dela med sig av, men det e väl antagligen ingen som vill läsa. Folk har nog sett det mesta redan, så jag ska försöka undvika d. Lägger ut en ny bild på min månadskurva (händer spelade denna månad sen den första) istället Ska ta och vända på dygnet nu igen tänkte jag. Så jag ska spela 40k garanteed på party om 1 timma. Tänkte att jag ska börja köra 1k händer på förmiddagen och 1k händer på eftermiddagen/kvällen framöver. Sista tiden har jag gått och lagt mig vid 6 på morgonen och sovit till 3 på eftermiddagen och får ingenting gjort mer än att spela poker sen under natten. Så, jag gick upp klockan 15 igår (onsdag) och tänker hålla mig vaken tills ikväll (torsdag) för att sedan gå upp på fredag morgon. Det e tungt att göra så, men det är skönt när man får in en normal dygnsrytm igen. Citera
eddiemedusa Postad 6 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 6 Juli , 2006 Lyckades fjanta bort 100$ på potlimit omaha av nån konstig anledning (va faan spelade jag d för). Och sen tiltade jag mig ur 40k turneringen. Tar å tittar på nya avsnittet av high stakes poker innan jag fortsätter grinda på 2/4 fixed igen. Citera
Miami Postad 6 Juli , 2006 Rapport Postad 6 Juli , 2006 Skön graf! Såg dig på Party igår, du var ruggit arg på en kille och skällde ut honom efter noter! Sen stack du, var tilten på gång? Citera
eddiemedusa Postad 6 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 6 Juli , 2006 Skön graf! Såg dig på Party igår, du var ruggit arg på en kille och skällde ut honom efter noter! Sen stack du, var tilten på gång? Det där är mitt största problem. Jag talar om för minst 2 fiskar om dagen efter ett antal bad beats hur djävla dumma i huvet dom e och hur fukking mycket jag hatar dom. Trots att jag VET att man inte ska göra det. Jag skulle behöva nån form av anger manegement. Citera
eddiemedusa Postad 6 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 6 Juli , 2006 Kan man hitta en syn här? Party Poker 3/6 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is SB with J, J. 1 fold, MP calls, Button calls, Hero raises, BB calls, MP calls, Button calls. Flop: (8 SB) T, 5, 4(4 players) Hero bets, BB calls, MP calls, Button folds. Turn: (5.50 BB) Q(3 players) Hero bets, BB calls, MP folds. River: (7.50 BB) 3(2 players) Hero bets, BB raises, Hero folds. Final Pot: 10.50 BB Och här undrar jag om man ska skjuta igen på rivern? Party Poker 3/6 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is MP with T, T. UTG calls, Hero raises, Button calls, 2 folds, UTG calls. Flop: (7.33 SB) 2, 6, 6(3 players) UTG checks, Hero bets, Button calls, UTG calls. Turn: (5.16 BB) 4(3 players) UTG checks, Hero bets, Button folds, UTG calls. River: (7.16 BB) A(2 players) UTG checks, Hero checks. Final Pot: 7.16 BB Results in white below: UTG has Kc Qd (one pair, sixes). Hero has Td Th (two pair, tens and sixes). Outcome: Hero wins 7.16 BB. Börjar få seg pokertracker nu.. Trots att jag har en snabb P4 med 1gig minne. Har 17000 spelare och 455 tusen händer i databasen. Jag kör SQL åxå. Vet inte om jag kanske måste börja om, men d känns lite tidigt... Eller? Skottade på 3/6 idag. Körde dock bara typ 250 händer som gick bra, så nu fegar jag 2/4 igen.. ha ha för nu måste d ju gå dåligt Citera
DaPine87 Postad 6 Juli , 2006 Rapport Postad 6 Juli , 2006 Den här hade jag missat. Ska bli kul att följa Citera
Gyre Postad 6 Juli , 2006 Rapport Postad 6 Juli , 2006 Har missat denna dagboken, intressant med någon som har spelat hyffsat högt och ska ta sig upp igen. Börjar få seg pokertracker nu.. Trots att jag har en snabb P4 med 1gig minne. Har 17000 spelare och 455 tusen händer i databasen. Jag kör SQL åxå. Vet inte om jag kanske måste börja om, men d känns lite tidigt... Eller?'Ett tips är att ha alla dataminade händer i en egen databas så den du sparar ditt spel i inte blir så seg. Jag hade samma problem innan och blev trött på det. Citera
eddiemedusa Postad 6 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 6 Juli , 2006 Här har jag svårt att kasta... men man kanske skulle det? Party Poker 2/4 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is SB with Q, A. 1 fold, MP calls, 1 fold, Hero raises, 1 fold, MP calls. Flop: (5 SB) J, T, A(2 players) Hero bets, MP calls. Turn: (3.50 BB) 8(2 players) Hero bets, MP calls. River: (5.50 BB) 3(2 players) Hero bets, MP raises, Hero calls. Final Pot: 9.50 BB Results in white below: Hero has Qd Ah (one pair, aces). MP has Td Jh (two pair, jacks and tens). Outcome: MP wins 9.50 BB. Citera
morberg Postad 7 Juli , 2006 Rapport Postad 7 Juli , 2006 d va ganska stor skillnad första 20k händerna och sista 20k händerna denna månaden.. Första gången jag sett en graf som känns lika ryckig som min. Kul! (För mig då, mindre kul får dig så klart.) Lycka till med klättrandet, jag kommer att följa dina framsteg med intresse. Citera
eddiemedusa Postad 7 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 7 Juli , 2006 Idag blir det ingen poker. Ska följa med ett gäng polare på dragspelsstämma i Ransäter och parta till d lite.. Citera
eddiemedusa Postad 26 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Nu var det ett bra tag sen jag skrev i min lilla dagbok. Sista tiden har det hänt mycket för mig inom pokern. Har flyttat upp från 2/4 genom 3/6 och nu spelar jag 5/10. Min nuvarande rulle är på 10K$. Har just nu en sjukt jobbig period.. Vet inte om detta beror på att jag spelar kasst, eller om det är vanlig varians. Vill ju tro att det är varians, men man får se. 3/6 spelade jag inte många händer på (lägger ut kurvan för 3/6) innan jag hoppade upp till 5/10. Jag tycker att folk spelar BRA mycket sämre på 5/10 än vad dom gjorde på 3/6. Det är inga problem att hitta 4 bord med minst 4 50-80(vpip)/20-40(pfr)/3-4(af) snubbar på. Men djävlar vad dom klonkar Såg att Morberg har liknande probs just nu, och såg även att han fått fin respons på sina stats, så jag testar och lägger ut mina åxå. 2/4 3/6 5/10 Citera
eddiemedusa Postad 26 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Värmland? Karlstad Här e mina pokertrackerstats Citera
Recommended Posts