Gå till innehåll

SNG på Titan Poker


Zalon

Recommended Posts

Ja, varför en ny tråd egentligen?

 

Jo, eftersom ingen lirar Omaha eller Hi/Lo för den delen så har ni inga vettiga åsikter att komma med där. Men NL hold'em har ni säkert koll på (eller?!) och sen är det lättare att hålla isär grejer om de ligger i olika trådar.

 

Förutsättningar:

Titan Poker har en sådär bonus på upp till 500$ match. Jag har satt in 300$ och planerar att spela 5+1 SNG.

 

Titan Poker har en kul extrabonus som går ut på att om man vinner fem 5+1 SNG i rad så får man 15000$. Om man kommer topp2 fem ggr i rad så får man 200$. Inte så jättetroligt att man klarar det, men roligt ändå.

 

Det är 10 spelare på varje sng, 1000 marker i start och första nivån är 5/10. Oftast avgörs det när blindsen är höga, 200/400 eller 250/500.

 

Mål:

Gå plus så klart, lösgöra bonusen och få 3 böcker från PSO. Att vinna fem i rad är svårt, men fem topp2:or siktar jag på.

 

Förhoppningsvis lära mig något om hur man bör spela med 5-6 spelare kvar och höga blinds.

 

Taktik:

Spela tight som fan till topp3.

http://www.fulltiltpoker.com/proLessons.php?lesson=1

 

När jag väl når topp3 så är tanken att jag ska spela mer löst och aggressivt, dvs gå för vinst.

 

Våga gå för en tidig double-up med kvalitetshänder som AK, AQ, AA-JJ. Dvs våga spela dem hårt preflop. Jag räknar med att folk på 5+1$ är puckon som synar med sämre händer. En tidig double-up innebär förhoppningsvis att jag säkrar cash relativt ofta och har lite mer utrymme direkt.

 

Om jag har chans på extrabonusen så kommer jag så klart spela annorlunda (dvs om jag t ex har 4 vinster i rad, spela mer aggressivt för att gå för vinst).

 

 

Det är allt jag kommer på nu, lägger till mer i efterhand :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade första sessionen natten mot fredag.

 

sng1 8:a

sng2 inga notes, antar att jag åkte

sng3 3a

sng4 1a

sng5 1a

sng6 2a

sng7 2a

sng8 4a

sng9 4a

sng10 2a

sng11 3a

sng12 6a

sng13 3a

 

session 1: +47$

totalt: +47$

 

Första intrycket är att folk är tighta och spelar uppenbart. Ganska lätt att bluffa potter där ingen verkar ha något.

 

Själva spelandet gick rätt bra. Var på kortrush och höll nästan på att klara fem topp2:or i rad (om ni kollar lite närmre så ser ni). I första sng:n fick jag JJ och som lovat spelade jag dem aggro. Öppna tidigt, killen reraisa och jag ställde. Han syna med K9s och klonka kungen men det är ju såna man vill lira mot. Förutom en totalt överspelad A7 preflop (fick smaka mot QQ) så spelade jag bra, och det är ju inte alltid man kan säga det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 2

 

Spelade 4 sng innan Brasilien - Frankrike

 

Sessionen inkluderade flera highlights ... råkade av misstag klicka call när en motståndare turnade flushen (han överbettade den så klart first to act efter att synat floppen). Gjorde sedan ett idiotiskt spel med 66. Snubben raisa pre och hade spelat tight. Det skrek AA av någon anledning. Floppen var bra, 732 rainbow. Han checkade, jag betta typ 1/2 pott, han checkraisa. Här ska jag bara autofolda direkt. Jag har hittills inte sett några tendenser till att folk vågar cepebluffa här så det är bara fold som gäller. Så klart trycker jag istället och får smaka AA.

 

Det känns överlag som att folk blir jättejättetighta när det är 4-5 kvar. Gäller bara att hitta sina lägen så finns det massor att marker att tjäna där. Sedan är bluffandet rätt ovanligt och väldigt tamt. Oftast minibet för att försöka plocka upp potterna (att bluffreraisa funkar bra). Oftast spelar folk helt galet när de har nutsen. Nästan alltid tokpush när de träffar. Bara att hålla sig undan alltså. I topp3 är det nästan alltid bara att pusha på om man är i underläge. Ibland vågar de syna med lite sämre händer men oftast är de rädda för att tappa sin chiplead.

 

sng14 10a

sng15 2a

sng16 2a

sng17 tidigt

 

Session 2: +6$

Totalt: +53$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 3

 

En stor besvikelse ... del 1 av min plan (spela tight innan topp3) funkar perfekt, men jag lyckas inte switcha tempo när det väl är 3 pers kvar. Inledde med två raka tredjeplatser som jag inte kunde göra något åt, sedan hade jag 3k marker samtidigt på 3 olika sngs med 5 spelare kvar (kände att jag säkert kunde rada upp en topp2-svit här) men så lyckas jag komma 3a på två och 4a på en genom att spela alldeles för passivt. Jag avslutade bra men hade inte riktigt flytet med mig på de två sista. På den absolut sista får jag killen all-in först med A4 mot K7 och sedan KJ mot Q6 och förlorar så klart båda. Jag vet att han är maniac sedan tidigare (callade en fet raise med J7 med 5 spelare kvar) så därför kändes det tryggt att pusha hårt båda gångerna.

 

sng18 3a

sng19 3a

sng20 3a

sng21 3a

sng22 4a

sng23 5a

sng24 3a

sng25 2a

 

Session 3: +17$

Totalt: +68$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var vaken under skottdramat och uppdaterade på dn och spelade två sngs när jag ändå höll på. Klarade topp3 på båda, blindsen var 250/500 när vi var tre kvar (man börjar med 1000 marker så avg. stack på 3333.33) på båda och det blev lotto där jag drog nitlotterna.

 

sng26 3a

sng27 3a

 

session 4: +8$

Totalt: +76$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 5

 

första minus-sessionen :(

 

Var väntat, fick smaka lite utdragningar den här gången men jag har ju knäckt AA med crap ett par gånger själv så det är väl bara rättvist. Hade riktigt bra lägen på två sngs och lyckades klara en förstaplats till slut (har varit lite för stor torka på den fronten).

 

sng28 7a

sng29 4a

sng30 5a

sng31 7a

sng32 2a

sng33 6a

sng34 1a

 

session 5: -2$

Totalt: +74$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 6

 

sng35 7a

sng36 10a

sng37 2a

sng38 2a

sng39 5a

sng40 3a

sng41 5a

sng42 5a

 

på sng36 ... fyra pers limpar, jag har 77 på button och tycker det är okej att limpa för att försöka vinna en stor pott (istället för att raisa). Det här är basically första handen (1000 marker, 5/10 blinds). Sb limpar och bb checkar. Floppen är K73 två spader. sb checkar, bb bettar 20 och får 3 calls. Jag tar gärna potten här (ingen anledning till att låta folk dra billigt med insides och sånt) så jag trycker upp det till 250. BB synar och jag sätter honom direkt på spader-draget. Resten foldar. Turn är en 4 (ej spader). Han checkar. Check om han har spaderdraget är fel, han lär inte ge mig mer betalt såvida han inte slår mig. Betta lite och sedan folda om spadern kommer känns också sådär, jag ger honom nästan odds såvida jag inte bettar mer än 250 och då känner jag att jag är committad och lika gärna kan trycka (jag är helt emot att grinda tidigt i sngs på den här nivån). Så jag trycker. Han blixtsynar med 83s och spadern kommer. Känns ändå helt okej att få honom att committa resten av sin stack när jag har 82%.

 

session 6: -8$

Totalt: +66$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört 5 sessioner men inte hunnit/orkat rapportera.

 

sng43 4a

sng44 2a

 

sng45 10a

sng46 3a

sng47 2a

sng48 3a

 

sng49 4a

sng50 2a

sng51 7a

sng52 4a

sng53 5a

sng54 3a

 

sng55-56 missade

 

sng57 4a

sng58 2a

 

Session 7-11: -4$

Totalt: 62$

 

 

Några tankar kring spelandet ... har förbättrat mitt topp3-spelande lite tycker jag, även om det inte syns i resultatet. Har haft oflyt på en del av topp3:orna, haft multipla coinflips för att ta hem det men inte haft turen med mig. Eventuellt spelar jag lite för löst innan topp3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så äntligen var det dags för en riktigt riktigt dålig session ... allt gick fel den här sessionen och jag har notes på rätt många av försöken.

 

sng59 ... utg öppnar för 40 på andra handen. Tre callers. Jag har QQ på sb och trycker. Utg-raisern foldar, en snubbe synar och resten foldar. Han har KT. Han spikar K på floppen.

 

sng60 ... utg limpar, jag är utg+1 och har JJ. Jag raisar till 50. En kille callar och det foldas till utg som raisar till 180. Jag funderar en kort stund på om han verkligen limpat AA men väljer ändå att trycka. Han synar med AJ och klonkar esset.

 

sng61 ... gör bort mig. 4 spelare kvar. Jag har 1000 marker, två big stacks med 3600 och 5000 vardera och sedan en shortstack med 400 marker. Blindsen är 50/100 men kommer handen efter gå upp till 100/200. Dvs killen med 400 marker är i stort sett ute. Det foldas till mig på sb och jag har AQ. Jag trycker. Bigstacken synar med 73 och slår ut mig. Han kanske gör en sådär syn men jag behöver inte gambla här när min cash är i stort sett klar.

 

sng65 ... 4 kvar. Jag raisar med KK från button. SB synar och vi ser floppen. Den är J-high ej koordinerad. Han degar in och jag måste så klart syna. Han har QQ och spikar Q på rivern.

 

sng66 ... 4 kvar. Får en all-in situation mot en big stack. Jag har AJ, han 88 och spikar åttan på rivern.

 

sng59 10a

sng60 10a

sng61 4a

sng62 5a

sng63 3a

sng64 7a

sng65 4a

sng66 4a

 

Session 12: -38$

Totalt: 24$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...