Gå till innehåll

Alkoholens inverkan på ditt onlinespel?


ReBs

Recommended Posts

Hur påverkas ert onlinespelande av alkohol?

(Då menar jag måttliga mängder, typ ett par öl)

 

Mitt spel blir bättre iochmed att det blir lite mer aggresivt.

(är en ganska lugn person till tempramentet annars)

Det är nånting jag måste jobba på i mitt pokerspelande i övrigt,

då jag gärna fegar ur ibland när jag borde ta kommandot.

 

Vid större mängder alkohol blir jag så uttråkad av att folda att jag spelar alldeles för många händer dock. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett par malt brukar ju slinka ner då och då när jag lirar. Det känns inte som det påverkar mitt spel, men det kanske det gör. En aning i såna fall. I vilket fall som helst så kommer jag fortsätta ta nån kall öl om jag känner att strupen behöver svalkas av. Spelet fungerar bra och jag känner att jag utan problem kan hålla mig fokuserad och disciplinerad.

 

Det är inte direkt så att jag sitter och krökar järnet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måttligt drickande har ingen som helst negativ effekt på mig, gäller bara att hålla sig inom rimlighetens gränser.

 

Jag skitfull: (tror micke_e citerar mig sin signatur)

 

Ibland, när jag är skitfull, blir jag en all-inmaskin.

 

Dvs, inte bra nånstans. En dyr all-inmaski bör tilläggas :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Mitt spel blir katastrofalt och värre är att efter varje ute kväll så fastnar jag kl 4-6 framför datan och spelar bort mina intjänade fixed pengar på no limit bord som min bankrulle knappast klarar av. Riktigt irriterande eftersom det händer ganska ofta, brukar oftast vara så att jag vinner ca 50% av buy in:en men sedan lyckas torska allt på nån eller nåra all ins.

 

Nån med samma problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En eller två starköl innan man spelar tycker jag är precis lagom, och någon folköl medans man spelar.

 

När jag spelar dyngrak brukar det gå väldigt bra om jag får en bra start och totalt åt h-vete om starten blir dålig.

 

 

det är samma här... kommer jag hem tidigt efter en svulstig utgång blir det oftast pokern... tre stora glas vatten vid bordet så... får jag en bra start kan det gå hur bra som helst då jag blir mer och mer fokuserad på spelet... får jag en dålig start kan det bara gå åt helvete... jag kan tilta bort ett 10-tal buyins på någon timma ibland... borde lägga av efter 2:a buyin, men det är svårt att slita sig i fylletilt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...