Gå till innehåll

NLT - SH, hur spela floppat fyrtal?


Joeduck

Recommended Posts

Jag blev rejält förvånad(och glad :D) när jag träffar fyrtalet, fi(som sitter på knappen) är en tomte som synat ner med bottenpar när jag träffade trissen, dock så har han nyss dubblat upp när han satte tvåpar på turn, allin pf, så hans stack vill gärna in i potten.

 

Preflop: Hero is SB with 2:club:, J:club:.

Button calls $2, Hero calls $1, BB checks.

 

Flop: ($4) J:heart:, J:diamond:, J:spade:(3 players

Hero checks, BB checks, Button checks.

 

Turn: ($4) 3:heart: (3 players

Hero checks, BB checks, Button checks.

 

River: ($4) 3:diamond: (3 players)

Hero ?

Hur ska man spela på gatorna, fi synar säkert pottbett floppen med Ax, men risken att han har (o synar stora bet), pf nått kort på de andra gatorna bör väl vara större? Synar fisk vanligtvis med kåk på bräda så är det ju kanon, men är inte det för fiskigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fisk hatar väl att bli bluffad. jag hade nog ställt på river om moståndaren är riktig korkad. dummare saker än att syna ett bett för 30*potten när det bästa de kan få är split är inte ovanligt.

 

 

jag hade nog checkat hela vägen sen lagt ett ordentligt bet på river. men om du är som han säger borde du kanske beta halvpott varje gata och sen när potten är hyfsad lägg ett stort bett eller alin på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog betta på floppen, eller check-raise. Blev det då rundcheck skulle jag betta på turn 100% av gångerna. Lägger dig så är det ju inget att göra år. Som brädan ser ut nu är det ju princip omöjligt att få in mer pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligaste sättet att spela denna (som det nu blev på flop/turn) är att ställa på rivern. Som du spelade så vettefan om det inte är mer värde på att ställa in jämfört med att värdebetta "lagom".

Ja de gånger man blir synad är väl värt jämfört om man bara pottar, ofta man har nöten och det ligger en "ok" hand på bordet, men att han inte trodde jag hade PP minst är ju sjukt eller?

 

Hero goes allin 170$

FI calls

 

han slowspelade 83 eller något i den stilen, trodde väl på en splittad pott alt så hade han hjärnblödning

 

tack för feedbacken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...