jensberg Postad 13 December , 2004 Rapport Postad 13 December , 2004 Hej! Först och främst spelar jag 0.1/0.2, 0.25/0.5 $ NL på expekt. Jag har precis köpt pokertracker och laddat in ca 3000 händer. Få händer jag vet men tillräckligt för att märka allvarliga brister. En väldigt skrämmande sak är att när jag tittar på vilka kort jag har förlorat mest pengar på är det one pair och high card (!). Nu har jag plussat en del på tvåpar och bättre. Sedan tittar jag vidare och ser tittar lite på position, jag har spelat flest händer ur bb, sb, knappen, 1,2,3 från knappen i fin ordning. Förresten vilka kort skulle ni spela under sb och efter höjningar på sb/bb? Men jag har fullkomligt överlägset förlorat mest pengar under bb före sb. Så tittar jag på vilka kort jag har förlorat mest på, då är det premiumhänder som AA, AKs mm. Ungefär det man kunde förvänta sig efter att ha sett tidigare statistik. Jag har även tänkt på det här lite och det här bekräftar mest mina farhågor Så tittar jag på playback på t.ex. en hand där jag förlorade 31 $ från BB med AA. Det är så att jag sitter ur position, brädan är t.ex. 495 rainbow och jag har AA. Jag bettar pot (som är ganska stor). Fi synar. Blank kommer. Jag bettar pott igen. Fi slår om. Han har träffat ett set på floppen. Fi slår om på turn och jag känner att jag måste syna. Jag synar hans bet på rivern för att potten är lite för stor för att folda (tänker jag). Och det är många gånger jag har spelat så här, överaggressivt ur position. Så vad brukar ni tänka på när ni spelar med premiumhänder ur position. Men så slår det mig, det är precis såna händer som jag själv brukar tjäna mest pengar på pocketpar som floppar set i djupa stackar när jag vet att motståndaren sitter på en premiumhand. Slutsats: Jag spelar alldeles för tomtigt och om man sitter på top pocketpar på floppen, bettar och fi synar. Redan då ska man bli lite rädd. Ska jag betta mindre på turn, checka...? Allt jag hoppas på är ju att motståndaren ska sitta på kk,qq,jj eller mindre lr har överspelat ett ak. Hur spelar ni aa,kk,qq,jj,aks ur position? Missförstå mig rätt, jag vinner till ca 60-75 % av potterna med aa,kk, men jag förlorar samtidigt störst potter med dom när jag är ur position. Ni förstår mina funderingr hoppas jag.. Jag hoppas nån orkar läsa igenom det här Jag behöver bara lite akuta råd eftersom det är relativt mycket pengar jag har förlorat på det här, och det känns som oerhört meningslösa förluster som det kommer kosta mig mycket i framtiden om jag inte ändrar på... (Förövrigt, det finns ingen bra nolimit spelare som har lust att skänka lite handhistory (man kan väl ändra sitt eget nick) till mig, för jag skulle tycka det var väldigt intressant att se hur en bra och vinnande spelare spelar nolimit. Jag inser att det lär inte finnas många som orkar dela med sig av dom men OM nån skulle vilja, skicka pm ) * RP och flytt till THe - QoS * Citera
Fadeh Postad 13 December , 2004 Rapport Postad 13 December , 2004 Jag känner igen mig själv när du skriver om att du förlorar på dina premiumhänder. När du lär dig folda på omslag på turn, det är inte ofta bara ett par i ess räcker i detta läget, så kommer du märka positivt resultat. Kom ihåg att en minimering av en förlust är samma sak som en vinst. Bara i helgen har jag foldat både floppat set och floppad stege och sparat mig 2 inköp. Var typ extremt stolt över mina folds när jag såg motståndarens kort. Dock tror jag dock fortfarande att jag ligger minus på höga PP. Citera
Barf Postad 13 December , 2004 Rapport Postad 13 December , 2004 För att få en mer rättvisande bild kan du klicka i rutan i PT där det står "show only hands that were not folded" ... Att du förlorar mest pengar från blindsen är väl inte så konstigt? Det är dom enda positionerna du måste betala pengar i, vare sig du har en bra hand eller inte. /Mvh Peter Citera
eroz Postad 13 December , 2004 Rapport Postad 13 December , 2004 För att få en mer rättvisande bild kan du klicka i rutan i PT där det står "show only hands that were not folded" ... Då får han veta hur mycket han skulle ha vunnit om han bara spelat de händer han inte foldat. Om han har bidragit med $20 till potten men lägger sig på turn så finns "de röda 20 dollarna" inte med i statistiken. Tycker egentligen ingen av de två alternativen är speciellt bra till något. Någon som har ett vettigt användningsområde för dem? Citera
Recommended Posts