Gå till innehåll

Wiznakh behöver hjälp.


Wiznakh

Recommended Posts

Nej nu jävlar.

 

Slackar alldeles för mycket nu för tiden. Förstår inte varför jag inte lyckas motivera mig att ta tag i saker och ting. Sist jag använde den här dagboken på riktigt, i somras alltså, gick det hur bra som helst. Så med hjälp av dagboken gör vi ett nytt försök.

 

Börjar med tre saker som är absolut nödvändigt för att komma igång med det här så jag kan leva ett bättre liv.

 

1. Dygnsrytmen. Har en helt sjuk dyngsrytm. Jag är en nattmänniska, det går inte att komma ifrån, men som det är nu fungerar det inte. Är vaken till 5-6 på morgonen VARJE DAG! (obeservera när jag skriver det här) och går upp runt 2 på eftermiddagen, vissa dagar kan det till och med bli senare. Nog för att jag jobbar kvällar och är tonåring som kan softa på dagarna, men så vill jag inte ha det. Det ska bli bättring!

 

Mål: Gå och lägga mig senast 3 på natten och gå upp senast 11. Mer än åtta timmars sömn behöver man inte. Kan göra undantag om det händer något speciellt på natten eller något eller om jag vill sova ut ordentligt, men max någon gång i veckan sådär. Men sömn 3-11 är det som gäller som regel.

 

2. Snabbmat och Coca-Cola

För att citera en arbetskamrat. "Undra om Daniel badar i Coca-cola". Hur som helst, jag har inte en så bra kost om man ska uttrycka det milt. Det är det slut med nu.

 

Mål: Totalstopp på snabbmat och läsk till månadsskiftet så jag vänjer mig av med det, efter det kan jag unna mig lite någon gång ibland, men inte som det är nu. Äta vanlig mat och dricka något annat lite nyttigare typ te eller juice funkar jättebra, det vet jag sen förra omgången av dagboken.

 

3. Motion.

Var vältränad som fan ett tag. Slutade fotboll, slutade vara vältränad. Inte bra. Har tänkt att börja lira lite boll igen för att det är roligt, men det är uppehåll nu ett tag framöver. Men måste börja motionera nu på en gång känner jag, kan inte sitta still bara om dagarna längre. Förra gången jag skrev dagbok gick jag ner 5 kilo på en månad bara på att promenera (och äta bättre), synd att det sluta, ville nog ner 5 kilo till. Är rätt smal för övrigt, väger drygt 85 kilo och är 1.82, så det är inget problem egentligen. Men var riktigt vältränad förr i tiden, och vill bli det igen.

Mål: Har länge tänkt att jag ska börja gymma lite, så är tid att ta tag i det nu. Gymma tre gånger i veckan, och promenera minst 30 minuter varje dag. När fotbollsäsongen drar igång tänkte jag börja lira igen, men får sätta nya mål då.

 

 

/ Wiznakh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 77
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dag 1:

 

Låg sömnlös och filosoferade natten till fredag hur jag skulle ta tag i saker och ting, så när jag vaknade började jag med att fixa saker.

 

Det första jag gjorde när jag vaknade var att ta en joggingtur på ca 15 minuter, sen sprang jag ner till stan för att jag skulle byta ut min klockas batteri. På vägen sprang jag förbi arbetsförmedlingen, och tänkte att jag lika gärna kunde anmäla mig som arbetssökande, det skadar ju inte. Jag har visserligen ett deltidsjobb som jag trivs väldigt bra med, men det skadar inte att försöka hitta ett bättre jobb, eller ett till deltidsjobb så jag tjänar mer cash.

 

Efter det sprang gick jag till urmakaren och fixade klockan. Sen fick jag en impuls att jag skulle köpa en ny mobil. Den gamla var helt paj, jag behövde verkligen en ny. Jag gick in och tog den bästa dom hade, köpte med abonnemang. Kändes som det var nödvändigt att ha en vettig mobil. Köpte en med en bra mp3spelare, eftersom min Ipod Nano som jag fått av jessica som betalning för en grej, låg i mina byxor efter att jag varit på krogen en kväll, och efter det var displayen knäckt. Hur som helst köpte jag en ny mobil.

 

Efter det så åkte jag iväg och dömde fotboll, extra cash och motion samtidigt. Perfekt egentligen!

 

Städade i ordning på mitt rum nyss, och nu blir det pokerlir framåt småtimmarna.

 

Ska försöka varje dag skriva vad jag ska göra inför morgondagen, så börjar väl med det på en gång.

 

Imorgon ska jag:

1. Gå ut och springa när jag går upp. DaPine följer med.

2. Fixa öl.

3. Dricka öl, grilla, se på fotboll och ha jävligt skoj. Det behöver jag.

 

Inte särskilt nyttigt egentligen, men vafan, det är ju lördag imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter det sprang gick jag till urmakaren och fixade klockan. Sen fick jag en impuls att jag skulle köpa en ny mobil.

 

Verkar som ditt nya liv ska ge dej glädje genom välgörenhet? :)

 

Är det inte skruvar på klockan? Fattar inte att man fraktar sej långa sträckor för att betala någon för att göra något som vem som helst kan göra. Ska man röra sej gör man det ju hellre i ett motionsspår... eller det kanske bara är jag. :) Har du dessutom numer en fungerande mobil är väl klocka bortkastat, blir ju bara svettigt ändå.

 

Min mobil har monokrom skärm (med en spricka rakt över + att en bit av plasten under displayen har lossnat; två separata olyckor)... min mobil måste vara obrukbar för att jag skulle tänka mej att köpa en ny, iofs blev jag lite avundsjuk när jag såg att en polare lagt in en färgbild på Adolf Hitler som bakgrundsbild, sånt kan få mej att tänka att jag kanske också måste köpa en ny. ;)

 

Lycka till med dagboken hsh, hoppas den blir bra. Har väl inte dykt upp så många såna här icke pokerrelaterade dagböcker, ja förutom han som skulle ragga upp (ett visst antal?) brudar varje månad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter det sprang gick jag till urmakaren och fixade klockan. Sen fick jag en impuls att jag skulle köpa en ny mobil.

 

Verkar som ditt nya liv ska ge dej glädje genom välgörenhet? :)

 

Är det inte skruvar på klockan? Fattar inte att man fraktar sej långa sträckor för att betala någon för att göra något som vem som helst kan göra. Ska man röra sej gör man det ju hellre i ett motionsspår... eller det kanske bara är jag. :) Har du dessutom numer en fungerande mobil är väl klocka bortkastat, blir ju bara svettigt ändå.

 

Min mobil har monokrom skärm (med en spricka rakt över + att en bit av plasten under displayen har lossnat; två separata olyckor)... min mobil måste vara obrukbar för att jag skulle tänka mej att köpa en ny, iofs blev jag lite avundsjuk när jag såg att en polare lagt in en färgbild på Adolf Hitler som bakgrundsbild, sånt kan få mej att tänka att jag kanske också måste köpa en ny. ;)

 

Lycka till med dagboken hsh, hoppas den blir bra. Har väl inte dykt upp så många såna här icke pokerrelaterade dagböcker, ja förutom han som skulle ragga upp (ett visst antal?) brudar varje månad...

 

Klockan måste jag ha när jag dömer fotboll... använder den inte förutom till det... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag blev det en skojig fyllekväll.

 

Först gick jag ut och sprang ett pass med DaPine, sen åkte vi iväg och shoppade lite, jag köpte en fläkt bland annat till pokerliret :)

 

Efter det blev det till att dricka lite och se på fotboll, sen gick vi och såg the sounds på statt i karlskoga. Första kvällen på väldigt länge jag har haft roligt när jag var ute, mycket positivt. Var till och med positiv nog att ragga lite på några flickor, med hyfsad lycksamhet. Inget doppa inatt dock.

 

Käkade tyvärr en hamburgertallrik efter krogen, men jag var så satans hungrig. Lyckades iaf ta en 90 grams hamburgare istället för 150, alltid något. Sen promenerade jag hem istället för taxi, hälsosamt för både kropp och plånbok.

 

Imorgon ska jag.

 

1. Vara lite halft bakfull och sova ordentligt.

2. Åka och döma fotboll (motion och pengar, sweet).

3. Livepoker förhoppningsvis. Ska vinna lite cash.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ungefär som jag tänkt mig idag... Låg och sov hyfsat länge, sen åkte jag iväg och dömde fotboll.. det var jobbigt som helvete, benen börjar ta lite efter att ha börjat träna lite nu, fan va klen jag är.. :S efter en del softande blev det sedan livepoker, började bra men gick kasst på slutet och plusminus. Sen blev det en sen kväll med nätpoker.

Vägde mig idag också, skrämmande. Väger 87 kilo, i augusti vägde jag typ 75, inte bra. Är 182 cm, så är inte fet direkt, men kan bli bättre tränad.

 

Nu ska jag införa en ny sak i mina dagliga rutiner.

 

4. Frukost. Jag har sedan högstadiet slutat äta frukost för att jag är så morgontrött och tyckte det var ev+ att sova lite extra istället. Det ska jag ändra på.

Delmål 4: Äta frukost varje dag, även om det inte blir så stor frukost, har svårt att äta på morgonen nu för tiden.

 

I morgon ska jag.

 

1. Gå upp typ rätt sent, käka frukost och sen hämta lillebror på dagis.

2. Promenera med DaPine, möjligen till stranden och bada.

3. Nätpokergrind på kvällen? Kan bli vad som helst.

4. Fortsätta ge fan i att dricka läsk och äta pizza.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen började väldigt bra, eller inte.. försov mig, fick tokskynda mig och hämta lillebror på dagis (typ klockan 2, rätt illa). Det sket sig alltså med frukosten redan första dagen :oops:

 

Promenerade i alla fall till brorsans dagis, gick därifrån till stan och hem också (typ 2-3 km totalt). Lite motion i alla fall.

 

Efter det blev det lite softa, sen blev det ännu en promenad, tillsammans med DaPine, på typ 45 minuter.. Livepoker, plussade 200 SEK, sen onlinepoker tills morgontimmarna med typ 50$ plus som resultat.

 

Har hittat på en ny grej som jag ska göra också :)

 

5. Vitamin och Järntabletter. Enkelt sagt, vitaminer är EV+. Järnet fick jag av en läkare för några månader sen för att jag hade lågt järnvärde när jag lämnade blod. Orkade inte ta tabletterna, men det kanske är smart att göra det ändå.

Delmål 5: Käka tabletter varje morgon och kväll.

 

Morgondagens planering:

 

1. Sova länge igen :) Sen frukost, inklusive tabletter.

2. Promenad, med DaPine eller själv.

3. Jobba en sväng, ska ut och titta på en fotbollsmatch och skriva om det. Inte så hemskt att se på fotboll och få betalt för det, trots att jag egentligen har blivit lovad att vara ledig hela juli.

4. Nätpokergrind in på småtimmarna igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ännu en sen kväll... kanske borde hitta på något mål jag ska följa att inte gå o lägga mig förrän det blir ljust varje dag? ;)

 

Lyckades äta ordentlig frukost idag, och tog mina vitaminer som jag skulle :) Sen blev det att åka iväg och bada med polarna, sen ringde dom från jobbet och sa att jag slapp jobba extra om jag inte ville, jag tackade och tog emot och tittade på fotbollen istället, samtidigt som jag lirade poker. Hittade nästan megaklonken, kom precis utanför FT i två turneys, men plussade tytp 200€ totalt iaf. Grindade till ett, sen tog jag en fetingpromenad på en och en halv timme, läste lite och nu skriver jag det här innan jag ska sova.

 

I morgon blir det:

 

1. Frukost.

2. Ut och löpa en halvtimme

3. Softa och göra ngt roligt resten av dagen, ingen läsk och ingen pizza.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra initiativ i att ta tag i livet! Inför korta delmål (varje dag ska jag promenera 60 min, äta nyttig frukost, sova 7 h, inte äta pizza osv osv...) och lite längre delmål (varje vecka ska jag städa ordentligt, styrketräna 2 ggr/veckan, inom 1 månad ska jag gå ner x kg i vikt, osv osv...). Sedan rekommenderar jag att du införa någon typ av bestraffning/belöning för de dagar du ej lyckas resp. lyckas hålla fast vid dina mål. På så sätt får du en extra morot.

 

Typ:

- de dagar/veckor du lyckas hålla målen -> lägg undan xxx :- till nöje (ny TV? Kläder? Resa?)

- de dagar/veckor du ej håller målen -> ge bort xxx:- till någon

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wizh utelamnade sitt viktigaste mal.. Att bli skuldfri. Sen jag larde kanna han for nogra or sedan har han alltid varit skyldig mig pengar.. ehhe.. Han sa precis innan han okte att han var pank o so.. nu kopte han varsta mobilen, krogen etc.. hah det ar lungt skane, ingen bradska!. 50cypern pengar ar det juh trots allt bara nu. Langtar tills jag kommer hem. Do for vi styra upp grind pa din altan? k?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wizh utelamnade sitt viktigaste mal.. Att bli skuldfri. Sen jag larde kanna han for nogra or sedan har han alltid varit skyldig mig pengar.. ehhe.. Han sa precis innan han okte att han var pank o so.. nu kopte han varsta mobilen, krogen etc.. hah det ar lungt skane, ingen bradska!. 50cypern pengar ar det juh trots allt bara nu. Langtar tills jag kommer hem. Do for vi styra upp grind pa din altan? k?

 

hehe, jag har pengar no problems :) du får dina pengar när du kommer hem dude. Förresten är det 500SEK, det var 650 SEK räknade vi ju ut sen gav jag 150 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknade typ 12 av att en polare ringde och fråga om jag skulle med till stranden. Slängde i mig en snabb frukost, tog vitaminer och gjorde mig i ordning och stack iväg till det. Var där några timmar, sen blev det en promenad med en annan polare, DaPine, sen käkade vi sen lunch på kinaresturangen i stan..

 

Promenad hem, sen var jag toktrött, så jag sov ett par timmar innan fotbollen. Efter fotboll blev det poker till 2, sen ska jag nu gå ut och springa en slinga på typ 4 km efter det blire bingen.

 

EDIT: Sjukt jobbigt med löpning.. orkade springa typ 2 km, sen börja jag få ont i benen, det gör fan ont överallt. Sen gick jag några hundra meter, sen blev det löpning 1 km, efter det gick jag resten... Bra träning trots allt.

 

Benen är otränade och dom har 10 kilo extra att bära, inte konstigt att jag får ont iofs...

 

 

Imorrn blir det:

 

1. Gå upp typ 12 igen, käka frukost och sånt.

2. Beachen imorrn med om vädret är bra.

3. Sen blir det väl antingen att göra något skoj med grabbarna eller att spela nätpoker på kvällen.

4. Långpromenad någon gång under dagen, benen gör tokont så klarar nog inte löpning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett litet dilemma. Jag ska åka till borlänge och döma en fotbollscup en vecka, och av erfarenhet vet jag att det blir sjukt mycket snabbmat när man är ute på sånt. Vad kan man äta för att försöka ta det lte lungnare än vanligt? Visst kommer det bli lite snabbmat, men det kompenseras av att jag dömer fotboll från 8 till 5 varje dag vilket är mycket bra träning... men frågan är alltså, vad kan man äta som är inte superonyttigt när man äter ute?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev att sova alldeles för länge idag, gick upp strax efter två.. :oops: Åkte iväg och badade på eftermiddagen, och på kvällen kollade jag film hos en kompis. Han bor på andra sidan stan, promenerade hem det är typ 5 km tror jag...

 

Imorrn blir det:

 

1. Gå upp tidigt (9.30), det äroch äta frukost och duscha.

2. Åka och göra ett jobb, dom ringde från jobbet och undrade om jag kunde göra ett reportage kl 11.

3. Tvätta. Åker och dömer fotboll en vecka, så måste tvätta sjukt mycket kläder att ha med.

4. Packa till cupen..

5. Skriva artikeln till tidningen.

6. En stycken löprunda.

7. Förhoppningsvis en massa poker..

 

Blir fullt upp i morgon :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev den mest ohälsosamma dagen sen jag började med det här projektet... Men det var ändå en hyfsat bra dag.

 

Gick upp som jag skulle, käkade frukost osv. Sen gick jag iväg och jobbade, köpte fotbollskor och lite sånt. Käkade en stor fet mjukglass med lillebror...

 

Promenerade efter lite softande hemma till jobbet för att skriva artikeln jag gjorde intervju till på morgonen. Nästan framme i stan (2km), kom jag på att jag hade en jävla film o lämna in som jag glömt hemma. Hem igen, ner till stan igen och lämna filmen och jobba.. det fick bli dagens promenad.

 

På jobbet hade airconditionen pajjat, så det var varmt som helvete. Drack två burkar cola och kylde ner mig med, utspritt på fyra timmar i och för sig.. Käkade lite popcorn också. Inte så bra. Lyckades i alla fall stå emot att äta pizza med en arbetskamrat som försökte övertala mig.

 

En kompis hämtade mig på jobbet, vi åkte och hyrde film. Käkade tonvis med lax och potatis (enda jag ätit förutom frukost idag), och drack apelsindjuice till filmen.

 

Tvättade samtidigt, vilket jag fortfarande gör när det här skrivs... Ska snart packa i ordning inför imorgon.

 

Blev pokerlir med MTT:s några timmar. Gick bra som fan, se min pokerdagbok (länk längre upp).

 

 

Åker bort en vecka till borlänge på cup som sagt, så blir inget postande här på ett tag... Men nu lite mål för veckan som kommer:

 

1. Fortsätta att dricka så lite dricka som möjligt. VATTEN! VATTEN!.

2. Äta nyttigt om det är möjligt. Så nyttigt som möjligt i alla fall, pasta istället för pizza etc... Får nog tillåta lite snabbmat i alla fall.

3. Frukost varje dag, inklusive vitaminer (tar även kväll).

4. Försöka bränna så lite pengar som möjligt. Inte meningen att man ska gå back på att åka och jobba en vecka även om det är skoj...

5. Försöka hålla ihop. Blir sjukt jobbig vecka med flera matcher om dagen att döma. Vill inte gå sönder i kroppen igen så ska vara rätt försiktig.

6. Ha jävligt roligt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Blev en riktigt rolig vecka i borlänge. Kör lite kortfattat dag för dag sen jag åkte..

 

Lördag (förra veckan).

 

Gick upp tidigt och packade. Frukost osv, sen till tåget. När vi kom dit gick vi och käkade, stod emot frestelsen att äta deg och tog en pasta ist. Senare drog jag och en polare iväg och skulle gå på peace and love festivalen i borlänge, men det var utsålt :shock: Vi softade och drack öl utanför och pratade med massa människor istället och lyssnade på musiken utanför. Soft samt ev plus eftersom det var gratis.

 

Söndag

 

Vaknade rätt sent och var bakis, drog direkt och käkade lunch. Softade ett par timmar, sen iväg och kolla vm-final på en pub. Efter det en omgång poker mot massa nybörjare.. Fick kalla kort men lyckades folda mig till FT (vi var typ 20 pers som alla bodde i de tomma lägenheter vi fått lånat). Där gjorde jag ett move och åkte mot K K tror jag det var.

 

Måndag.

Hade första matchen kl 8.30, så gick upp 7 för att hinna till frukosten som låg i en skola någon km bort. Dömde en match, sen lunch, sen dömde två matcher till. Käkade middag på skolan, sen drog vi ihop typ 30 domare och lirade fotboll på kvällen, hur roligt som helst. Snackade skit till småtimmarna.

 

Tisdag.

I stort sett Upprepning av måndagen förutom att jag umgicks med en tjejkompis från borlänge istället för att spela fotboll på kvällen. Vi åkte iväg och tog en natthamburgare på max också..

 

Onsdag

Tidig frukost igen, Dömning tre matcher på förmiddagen. Tog det lugnt resten av dagen, hade en sen dömning på kvällen och efter det tog vi ett par bira med domarna och rökte massa vattenpipa. Max på natten ännu en gång.. EV- men gott som fan.

 

Torsdag.

Riktigt tung dag. Var så jävla trött så jag orkade inte gå och äta frukost. Var nästan sen ner till första matchen, Sen hade jag två matcher direkt på varandra på förmiddagen. Skulle haft en tredje men fick ge ifrån mig den och ta en senare, benen orkade inte mer.. köpte något hightech linement för typ 200 spänn, orkade med nöd och näppe döma dom två sista matcherna jag hade på dagen. På kvällen käkade vi taco buffe med domarna, och FIFA domaren Marcus Strömbergsson var där och föreläste lite. Riktigt intressant. Öl, vattenpipa och skitsnack in på småtimmarna igen... Variation är bra tyckte vi, sket i Max och drog till burgerking ist.

 

Fredag

Blev ingen frukost denna gång heller. Nästan försenad igen. Dömde tre matcher rakt på varandra på förmiddagen, benen var helt förstörda. Eftersom jag inte hade något mer på dagen så stack jag och en annan domare som också var ledig till badhuset och badade bubbelpool, det behövdes verkligen.. På kvällen var vi iväg och grillade med domarna, det var riktigt skoj.

 

Lördag.

Finaldagen, och jag hade hoppats på några riktigt bra matcher. Fick inte så jättebra matcher, blev lite besviken men dom sa att det var i stort sett lottning eftersom alla skött sig riktigt bra det här året. Hur som helst så dömde jag mina matcher sen skyndade jag på första bästa tåg hem. Väl hemma så stack jag och några polare på krogen, var riktigt skoj.

 

Söndag.

Vaknade bakis, käkade en liten frukost innan vi stack iväg och badade. Sen blev det film och softande och efter det pokerlir in på småtimmarna.

 

 

1. Fortsätta att dricka så lite dricka som möjligt. VATTEN! VATTEN!.

 

Blev inte så mycket dricka, bara några burkar totalt. Blev inte så mycket vatten heller i och för sig när jag tänker efter. Inte bra.

 

 

2. Äta nyttigt om det är möjligt. Så nyttigt som möjligt i alla fall, pasta istället för pizza etc... Får nog tillåta lite snabbmat i alla fall.

 

Kunde varit bättre, skitit i dom där maxhamburgarna och så. Men det kunde varit sämre också..

 

3. Frukost varje dag, inklusive vitaminer (tar även kväll).

 

Orkade inte hela veckan, blev för trött. Ska skärpa mig.

 

4. Försöka bränna så lite pengar som möjligt. Inte meningen att man ska gå back på att åka och jobba en vecka även om det är skoj...

 

Funkade hyfsat. Brände en del pengar, men plussade i alla fall.

 

5. Försöka hålla ihop. Blir sjukt jobbig vecka med flera matcher om dagen att döma. Vill inte gå sönder i kroppen igen så ska vara rätt försiktig.

 

Funkade inte värst bra, hade ont hela tiden. Men lyckades slutföra turneringen i alla fall.

 

6. Ha jävligt roligt!

 

Success! Var riktigt roligt, speciellt på kvällarna då vi gjorde många skojiga saker.

 

Blev en riktigt bra turnering för min domarkarriär. Domaransvarige på cupen, Leif Sundell som är riksinstruktör och före detta allsvensk domare gav mig mycket beröm och lovade att lägga in ett gott ord för mig på Värmlands fotbollsförbund...

Är nog i bra mycket bättre form nu än före cupen. Gick inte ner mer än ett kilo, men både morsan och en polare sa att jag såg smalare ut. Kanske har omvandlat vikten från fett till lite benmuskler? Hur som helst är grundkonditionen tillbaka vilket är underbart bra.

 

 

Nu blir det till att vila några dagar. Inga löprundor så att benen läker, men åt minståne promenader eller omgångar på träningscykeln blir det. Tror jag ska ner till Skåne och hälsa på farsan om några dagar men är osäker.

 

I morgon blir det.

 

1. Gå upp typ kl 10, käka frukost osv.

2. POKERLAN! :) Jag och Jessica, DaPine och Fredrik (minns fan inte vad han nickar på pf) ska dra ihop våra datorer på min altan och lira onlinepoker hela dagen.

3. Promenera några gånger när jag tar pauser från pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...