Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Game # 365643418 - Texas Hold'em No Limit 25,00/50,00 - Table "Tournament Table EUR 25,000 Guarantee 1968055 2"

Game ended 2006-06-29 21:27:37 GMT+01:00

Players:

djflunk (5 545,00 in seat 1)

Hjortron (6 700,00 in seat 2)

kilsmo (5 456,00 in seat 4)

magpe (5 910,00 in seat 5)

david_cat (4 295,00 in seat 6)

sofia33 (4 356,00 in seat 7)

mrsRIVER (4 607,00 in seat 8)

MissSeven (8 131,00 in seat 9)

Dealer: Hjortron

Small Blind: kilsmo (25,00)

Big Blind: magpe (50,00)

kilsmo was dealt: Jh - Jd

david_cat Raise (100,00)

sofia33 Fold

mrsRIVER Fold

MissSeven Fold

djflunk Fold

Hjortron Fold

kilsmo Raise (300,00)

magpe Fold

david_cat Call (225,00)

Flop 8d - Ts - 6h

kilsmo Bet (500,00)

david_cat Call (500,00)

Turn 8d - Ts - 6h - Jc

kilsmo Bet (750,00)

david_cat Call (750,00)

River 8d - Ts - 6h - Jc - Qh

kilsmo Bet (800,00)

david_cat All-In (2 720,00)

kilsmo Call (1 920,00)

---

Lite kommentarer. Gör en rätt liten re-raise pre-flop för att vara från sb, nöjer mig med att få möta en motståndare, plus vill att det inte ska bli för dyrt om minraisen var ett tecken på styrka. Floppen är bra, försöker skydda min hand, plus få information. Synen borde sannolikt vara träff eller pockets. J9 känns osannolik om än möjlig. På turn med min träff betar jag ganska lugnt, strax under halva potten. Det är sällan jag betar under halvpott, jag hoppas på ett omslag all-in mot ett drag, bra träff eller överpar. Får dock bara syn. Rivern är ett mardrömskort. Nu kan jag mycket väl vara i underläge. Jag ser dock ingen bra möjlighet att komma från handen. Alla alternativ känns dåliga, så gör ett duttbet med möjlighet för bluffomslag eller en syn med lite värde. Omslaget känns tungt att syna, men jag borde leda i tillräckligt många tillfällen, så jag tar synen motvilligt.

Känslan jag hade under hela handen kändes fel, från början till slut, vilket gör det svårt för mig att analysera denna själv rationellt just nu. Så, hur borde jag ha spelat?

Postad

När jag läser handanalysen sätter jag honom på 109.

Med tanke på din ganska klena raise pre-flopp så tror jag inte han sätter dig på ett högt poket-par och det är förmodligen därför han synar din bett på floppen, han har trots allt topp-par.

På turn träffar han ju tvåvägsstegen och synar för att han fick 8 nya outs, pluss sina outs han har för att träffa triss eller två par, när han sedan sätter sin stege på river så raisar han dig all-in.. bara att slänga

Postad

Nu har jag funderat lite själv.

Pre-flopspelet: jag var beredd att spela lite flop här, för att få chansen att bygga stack. Så egentligen var det nog ok spelat, raise till 350 hade väl dock varit mer normalt. (viss skillnad, men inte så stor) Problemet är att jag inte gillar min raise senare i spelet, vilket gör mig lite tiltad.

Flop: här gör jag absolut inget fel.

Turn: här gillade jag inte mitt eget spel. Men har dock funderat, och insett att spelet faktiskt är bra. 2 scenarion:

1. Jag är uppe mot parträff + öppet stegdrag. Jag är bara rädd för att stegen ska komma. Om jag checkfoldar på rivern om stegen kommer, så gör det inget att det är ganska liten skillnad mellan det odds jag ger och det odds fi faktiskt har, det är ändå +EV. fi kommer att tro att det är bättre odds än vad det faktiskt är.

2. Jag är uppe mot ett överpar. Chansen att fi träffar är väldigt liten jämfört med oddsen han får, så jag kan betala av en all-in de gånger det händer, och ändå ha +EV.

Sedan finns även chans för omslag all-in på turn om fi har överpar eller floppat triss, även möjligt att fi ställer med stegdrag, vilket ökar värdet ännu mer på det lilla betet på turn.

River: 7 eller Q, checkfold. Alla andra kort, bet/syn. Eller vad ska man göra när 9 dyker upp?

Vad betyder minraisen preflop?

1. pocket

2. KQ

3. sc

4. Ax

Vad betyder synen på flop?

1. AA-66

2. 87, 98, T9, JT

3. AK, AT, A8, A6

AK, A6 och 98 minst troligt att ta en syn med av dessa.

Vad betyder synen på turn?

1. AA-66

2. 87, 98, T9, JT

3. AT, A8

Vissa av dessa är troligt att det blir en reraise av, som ändrar sannolikheten för vilken hand det är.

9 på rivern är farlig endast om det är 87 fi har, så 9:an på rivern borde man inte vara rädd för.

Postad

Och nu har jag äntligen kommit på varför denna hand ger mig så stora problem.

Jag gillar att beta 60-80% av potten. Turnkortet är trots träff rätt jobbigt, och jag blir lite förvirrad. Så jag väljer att inte beta normalt, utan strax under halvpott. Det är ett rätt ok spel, så länge man vet hur man ska spela på rivern, vilket jag uppenbart inte visste. Min bet och nedsyning är mycket knepigt spelat, oavsett vad fi har. Jag får ett jobbigt riverbeslut att ta för att maximera min förväntade vinst.

Att beta 60-80% är ett ännu svårare spel. Vad kan jag folda mot då? Tror att det är det sämsta alternativet.

Ett pottbet är det som känns rätt nu. Jag tycker det generellt sett är lite fegt, men i det här läget är brädan så pass farlig så att det är motiverat. Sedan spelas handen automatiskt. Syn vid omslag på turn, och all-in på rivern oavsett vilket kort som kommer.