Gå till innehåll

NLT - AK vs KJ


ScaniE

Recommended Posts

Forzzen: --, --

rolle4: --, --

eXivity: --, --

Hellraizer: Kd, Ad

Mr Volir: --, --

 

Pre-flop:

 

eXivity: Syna 5.00

Hellraizer: Höj 15.00

Mr Volir: Lägger mig

Forzzen: Lägger mig

rolle4: Lägger mig

eXivity: Syna 15.00

 

Flop (Board: Kh, 2c, Jd):

 

eXivity: Passa

Hellraizer: Passa

 

Turn (Board: Kh, 2c, Jd, 3c):

 

eXivity: Satsa 25.00

Hellraizer: Höj 50.00

eXivity: Höj 100.00

Hellraizer: All in

eXivity: Syna 185.45

 

River (Board: Kh, 2c, Jd, 3c, 10d)

 

_

 

Han hade 2 par, och jag förlorade såklart.

 

Tycker ni att jag gjorde nåt fel under denna hand? Jag anser att det bara var jag som hade otur, men ni kanske har andra åsikter!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo, var nog inte bara otur där då ;)

 

Tycker nu också att jag kunde ha betat mer preflop, det kanske hade fått honom att lägga sin KJ direkt. Och min read på honom sedan tidigare händer var en ganska lös spelare.

 

Som sagt, det var nog en rad olika fel i den handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slöspela inte ett par.

 

 

Om du syftar på floppen så borde jag inte ha spelat som jag gjorde, men på turn kan jag inte kalla det att slöspela mitt par.

 

 

Men förmodligen än hur jag hade gjort i potten så hade jag omöjligt kunnat vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker nu också att jag kunde ha betat mer preflop, det kanske hade fått honom att lägga sin KJ direkt. Och min read på honom sedan tidigare händer var en ganska lös spelare.

 

Varför vill du att motståndaren ska lägga KJ preflop när du har AK :S Drömläge ju!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tycker ni att jag gjorde nåt fel under denna hand? Jag anser att det bara var jag som hade otur, men ni kanske har andra åsikter!?

 

Det var allt annat än otur. Först o främst spela på floppen. Tycker du bord lägga handen efter första raisen och om du väljer att spela handen så ska du alltid trycka direkt istället flör ayy syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ännu ett fall av slowspel me monstret AK, blev dyrt det där ;)

 

tycker du TPTK är värd en alllin på turn, när fi checka floppen, varför inte potta preflop så hade han förmodligen släppt, om inte så är det EV+ om han synar ner me låg kicker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gyre; Ja med facit i hand så är det ju ett bra försvar.

 

Joeki; Samma där, med facit i hand så ville jag ju att han skulle lägga KJ. Än fast jag har stort överläge före flopp så är jag ju en väldigt underdog när floppen kommit, och jag kunde aldrig kunnat läsa han på en KJ i den situationen.

 

 

Joeduck; Ja jag trodde han hade K med lägre kicker. Men än om jag höjt ca 5xbb så tror jag han hade synat. Dom flesta synar nästan vad som helst med medelmåttiga händer på svenska spel på relativt låga limits.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joeki; Samma där, med facit i hand så ville jag ju att han skulle lägga KJ. Än fast jag har stort överläge före flopp så är jag ju en väldigt underdog när floppen kommit, och jag kunde aldrig kunnat läsa han på en KJ i den situationen.

 

Sådär går inte heller att säga. Skippa resultatfixeringen och börja glädja dig åt att du får syn av sämre händer istället.

 

Vill ställa en fråga som blir intressant om man använder ditt resonemang.

 

Om du floppar topset och ställer in, får syn av ett färgdrag som träffar river. Hade du då hellre velat att han skulle lagt sitt färgdrag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...