ah_derka Postad 29 Juni , 2006 Rapport Share Postad 29 Juni , 2006 Hej alla. Första inlägget, känns bra! Frågan lyder: känner ni till någon site där man kan skriva notes som gäller specifikt för ett bord? Jag önskar alltså något i stil med: "på detta bordet bluffade jag hårt och visade korten - kanske kan användas till min fördel i framtiden.." Jag vill alltså att denna note försvinner när jag lämnar bordet. Tanken med detta är givetvis att hålla koll på "ens egen image" vid multitabling. Såga, hylla idén.. och flytta posten ifall jag är desorienterad. Tack för ett bra forum. // Jontry a.k.a ah_derka Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nickefik Postad 29 Juni , 2006 Rapport Share Postad 29 Juni , 2006 Klistra upp Post-IT lappar på skärmen.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ah_derka Postad 29 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 29 Juni , 2006 Faktum är att jag har gjort det.. Fast va fasen.. vi lever ju i en rätt så datoriserad värld så det borde ju gå att fixa.. om man vill.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ampixo Postad 29 Juni , 2006 Rapport Share Postad 29 Juni , 2006 Alltså hur många bord spelar du simultant för att du inte ens ska komma ihåg vilka bord du har slaskig image på? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rosco Postad 29 Juni , 2006 Rapport Share Postad 29 Juni , 2006 Vad spelar det för roll vilket bord du bluffade på? Samma spelare lär ju inte sitta kvar nästa gång du kommer.Eller har jag läst frågan helt fel?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ving Postad 29 Juni , 2006 Rapport Share Postad 29 Juni , 2006 Efter varje session ska notsen försvinna. Han vill alltså komma ihåg vilken image han har på de olika borden han multitablar på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cleburne Postad 29 Juni , 2006 Rapport Share Postad 29 Juni , 2006 Tja, vet du inte ens hur läget är på borden du spelar på har du sabbat korttidsminnet med för mycket ganja och borde inte spela poker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ah_derka Postad 29 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 29 Juni , 2006 Tja, vet du inte ens hur läget är på borden du spelar på har du sabbat korttidsminnet med för mycket ganja och borde inte spela poker. Ganja har jag aldrig nyttjat. Korttidsminnet skall enligt något test vi gjorde på universitetet vara 120-130 någonting med index 100. Fast jag tycker nog själv att det sviktar rätt så ofta. Hade nog rätt mycket flyt på testet. Funktionen jag eftersöker SKULLE hjälpa mig, kanske främst för att jag spelar på en laptop med rätt så dålig upplösning. Jag flyttar runt borden som en vettvilling ibland.. Visst, jag håller med er om att funktionen kanske är lite overkill.. fast i med att jag spånade fram den under en session kanske jag, "undermedvetet", saknar funktionen? Huruvida jag borde spela poker eller inte har jag svårt att ge något svar på.. jag funderar på "JA". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cleburne Postad 29 Juni , 2006 Rapport Share Postad 29 Juni , 2006 Note to self: Försök inte skämta. Du är inte rolig och verkar bara dryg. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 29 Juni , 2006 Rapport Share Postad 29 Juni , 2006 Om du spelar fyra bord, öppna fyra st text-dokument (inte Word alltså), minska ner de till små rutor, döp dem efter borden och placera dem i anslutning till respektive bord. Där kan du knattra ner bordsspecifika stats. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ah_derka Postad 29 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 29 Juni , 2006 Tack för tipset. Jag skall ge det ett försök. Sorry om jag lät dryg. Kanske speglar min personlighet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Caines Postad 29 Juni , 2006 Rapport Share Postad 29 Juni , 2006 Skriv notes i chatrutan, men tryck inte på enter Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cleburne Postad 29 Juni , 2006 Rapport Share Postad 29 Juni , 2006 Det finns en begränsning för hur mycket man får skriva där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cleburne Postad 29 Juni , 2006 Rapport Share Postad 29 Juni , 2006 Tack för tipset. Jag skall ge det ett försök. Sorry om jag lät dryg. Kanske speglar min personlighet. Nej, jag menade att jag verkade dryg. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ah_derka Postad 29 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 29 Juni , 2006 Tack för tipset. Jag skall ge det ett försök. Sorry om jag lät dryg. Kanske speglar min personlighet. Nej, jag menade att jag verkade dryg. Ok. Tack. Fast jag är liiiite dryg.. ibland. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Linusdalin Postad 4 Juli , 2006 Rapport Share Postad 4 Juli , 2006 Det är ju en intressant tanke. Frågan är ju hur användbar den är. Personligen skulle jag nog snarare använda ett papper brevid datorn på vilket jag skulle göra rutor för alla bord jag har uppe. Multibordsspel och skriva anteckningar på datorn är lite lurigt. /Linus Product Manager - Tain AB Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts