Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Handen utspelar sig på svenska spel 25/50 bord.

jag har spelat ganska solid poker och min stack ligger på 12000 ungefär. BigDwarf har spelat bra poker hittils och jag har inte sett honom göra några speciella misstag. Det jag har lagt på minnet om honom är att han verkar vara väldigt konservativ.

jag har gjort om HHn till party format som jag brukar för att kunna arbeta med den i diverse prog. men det är alltså kronor som gäller och inte $.

***** Hand History for Game 0000000000 *****

$5000 NL Texas Hold'em - Thursday, June 29, 02:48:14 ET 2006

Table Table 100000 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 6

Seat 5: riosatiy ( $12008 )

Seat 4: nguy ( $7975 )

Seat 1: BigDwarf ( $5990 )

Seat 3: Niklas34 ( $6900 )

Seat 2: Tilltuffsad ( $2250 )

nguy posts small blind [$25].

BigDwarf posts big blind [$50].

** Dealing down cards **

Dealt to riosatiy [ Ad Kd ]

Niklas34 [$50].

Tilltuffsad calls [$50].

riosatiy raises [$250].

nguy folds.

BigDwarf [$200].

Niklas34 calls [$200].

Tilltuffsad folds.

** Dealing Flop ** [ Th, 5c, Ah ]

BigDwarf checks.

Niklas34 checks.

riosatiy bets [$620].

BigDwarf raises [$1240].

Niklas34 folds.

Hur tänker ni här. minicheckraise på floppen efter att ha flatcallat en 5bbs raise preflop. känns otroligt vekt o folda men något i min mage säger direkt AT. Han kan även ha ett royaldrag typ KQh eller KJh men borde han inte ha höjt mer då om han ändå ska semibluffa.

om ni väljer att syna vad är eran plan inför turn / river

Postad

Vad är din image då? Han kan väl ha TT, AT eller rent av sämre äss och betta för värde eller i hopp om omslag ifall du varit väldigt LAG. Ifall han vet att du anser honom spela konservativt och att du har respekt för hans raises känns ju inte semibluff helt avlägset även om det är minraise. Eller är jag helt ute och cyklar?

Postad

minst en lär ju sitta på färgdraget, och en lär ju sitta på ett sämre A än dig.. känns som att det enda troliga som slår dig är AT & A5... jag hade hur som helst troligtvis betat kanske ca 4000 och hållt tummarna :lol:

Postad
minst en lär ju sitta på färgdraget, och en lär ju sitta på ett sämre A än dig.. känns som att det enda troliga som slår dig är AT & A5... jag hade hur som helst troligtvis betat kanske ca 4000 och hållt tummarna :lol:

Kallsyn med A5 av en konservativ spelare efter UTG-limp och uppslag 5BB, Nja