Gå till innehåll

Allt om Tour de France 2006!

Swalling

Recommended Posts

• Svars 92
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2006/jun06/jun30news3.

jepp , när man talar om trollen blir trollen avstängda.

Antagligen ingen idé att beta på något någonstans alllt kommer ju bli avstängt. Annar hade jag lassat in massor på landis, leipheimer och Valverde. Sen hade jag tagit lån på mina föräldrars hus till att discovery vinner lagtävlingen till 4.5 *pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, där gick mina tips åt helsike! Blir inga nya. Sägs att det kommer bli totalt 15-20 avstängningar under dagen, så det är väl bara att vänta och se vilka som startar.

Helt sjukt hur stort det här verkar vara. Känns som att det är cyklister från i stort sett alla stall inblandade. Har stallen ingen kontroll på sina stjärnor? Jättebra att man tar i med hårdhandskarna när såna här uppgifter kommer fram, men det borde läggas mer kraft på att förebygga istället.

Länk till kommentar

Tillbaka efter en kortsemester inser jag att allt hopp inte är ute eftersom Eurosport sänder med samma underbara kommentatorer i år igen.

Idag sänder de 13-18 vilket får mig att hoppas att det är hela sträckningen live vilket vi inte blev direkt bortskämda med förra året...

Någon som kan bekräfta det?

Mvh Johan

Länk till kommentar

Finns ju värre NHL-hockeyn tex.

Tror det är väldigt utbrett inom fotbollen också

mm, visst är det roligt att tro en massa saker utan att ha något vidare bevis. Fattar inte vad som får dig att tro att doping skulle vara så utbrett inom fotbollen. Ge mig några goda anledningar tack.
Länk till kommentar

mm, visst är det roligt att tro en massa saker utan att ha något vidare bevis. Fattar inte vad som får dig att tro att doping skulle vara så utbrett inom fotbollen. Ge mig några goda anledningar tack.

Därför att ju mer pengar det handlar om desto mer kommer folk att vara beredda att fuska. De försökte ju börja testa ordentligt i Italien för nåt år sen, kommer inte ihåg vilket lag det handlade om, tror det var nere i division två. ALLA i laget hade varit bloddopade, även MÅLVAKTEN, men som vanligt så tystas ju allt ner inom fotbollen. Har varit skandaler tidigare i tex Juventus som handlat om doping. Problemet är att det handlar om så mycket pengar och att klubbarna är så mäktiga att det inte är möjligt att ta tag i problemen inom fotbollen. Se bara vad som hänt de gånger som fotbollspelare testar positivt. Avstängningar på nån futtig månad under tex ett uppehåll. Davids, Rio Ferdinand....

Sen är det ju hemskt fantastiskt med alla mirakelåterhämtningar efter skador inom fotbollen. Typ där läkarutlåtandet är att det tar sex veckor innan han kan gå på foten...tre veckor senare är han spelklar...det är precis den effekten man får av tillväxthormoner...

Länk till kommentar

Idag sänder de 13-18 vilket får mig att hoppas att det är hela sträckningen live vilket vi inte blev direkt bortskämda med förra året...

Någon som kan bekräfta det?

Det verkar vara en repris från i går som börjar 13:15. Klockan 14:45 verkar det bli livesändning från dagens etapp.

Länk till kommentar

Se bara vad som hänt de gånger som fotbollspelare testar positivt. Avstängningar på nån futtig månad under tex ett uppehåll. Davids, Rio Ferdinand....

Ferdinand var kanske inte det bästa exemplet, då han aldrig har testat positivt. Fick 8 (eller var det 9?) månaders avstängning för att ha missat ett dopingtest. Jämfört det med de fotbollsspelare som har åkt fast i tester och som har fått från ett par matchers till 3 månaders avstängning, "straff" som jag tycker är ett rent skämt, förespråkar livstid eller åtminstone en "olympisk cykel" (en sån med långt y, bäst man är tydlig i Tour de France-tråden).

Sen är det ju hemskt fantastiskt med alla mirakelåterhämtningar efter skador inom fotbollen. Typ där läkarutlåtandet är att det tar sex veckor innan han kan gå på foten...tre veckor senare är han spelklar...det är precis den effekten man får av tillväxthormoner...

Många av dom där "läkarutlåtandena" är iofs når pressen tar kontakt med medicinska experter som inte vet exakt hur allvarlig skadan är och måste dra till med någon form av förväntad återhämtningstid baserat på en genomsnittligt allvarlig skada. Typ-exempel är väl Rooneys skada, där det först sedan han var tillbaka framkom att skadan inte var så allvarlig som tidningarna hade skrivit i en dryg månad.

Professionella fotbollsspelare har väl åtminstone två faktorer som gör att dom borde kunna läka snabbare än medel-svensson: 1. Får bästa möjliga vård (inklusive att dom kan jobba på heltid i gymmet redan från dagen efter skadan ända till dom börjar spela igen). 2. Är i bra fysisk form.

Dessutom kan tilläggas att många fotbollsspelare tar längre tid på sig att läka sina skador än det initialt förväntade, vissa måste till och med sluta spela pga skador som till en början kanske inte har verkat så allvarliga.

Länk till kommentar

Vaddå bevis???

Man har förbjudit dopingtester helt och hållet inom NHL-hockeyn. Är inte det tillräckligt bevis?

Varför är kanadensiska hockeyspelare dubbelt så stora som ryssar eller tjecker?

Hur man kan få ha med sporten i OS och VM utan några seriösa dopingtester kan jag inte begripa.

Det är många många som torskat inom fotbollen. De får för det mesta ett par veckors avstängning om de inte klarar sig undan helt och hållet.

Cyklister som tar samma preparat däremot torskar i 2-4år.

Länk till kommentar

Något som jag tycker vore intressant att veta är om det är någon annan mer "seriös" organisation som håller i dopingtesterna nu under VM-fotbollen. Är det bara jag som reagerar på att det inte är en endaste spelare som orkar spela 90 minuter under detta VM. De spelar gåfotboll från minut ett, och inom en timme verkar halva/hela lagen stå still och ha kramp...topptränade idrottsmän?

Länk till kommentar