Gå till innehåll

NLT - Trn, satellit, JTs på Small Blind


jna

Recommended Posts

Kommer inte åt HH:n från Ladbrokes, så jag tar detaljerna ur minnet.

Spelade en $25-rebuysateillit igår. Handen nedan utspelade sig precis när rebuy-perioden var slut, d v s många spelare (c:a 20-25) var kvar. 5 platser stod på spel. BB är lös/aggressiv och har vunnit några rejäla potter med händer som t ex Q9s med träffad färg.

 

Blinds: 150/300

 

Pre flop:

Jag får JsTs.

Alla foldar fram till mig på SB. Min stack är 5000, BB's stack är 9000.

JAG(SB) call 150

BB checks

 

Flop: Ah Jh 3s

JAG bet 450 (Träffat J)

BB calls

 

Turn: Ah Jh 3s 5s

JAG bet 1200 (Nu dessutom färgdrag)

BB calls

 

River: Ah Jd 3s 5s Kd (Aj då, ingen förbättring)

JAG:?

 

Hur spelar ni rivern här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant fråga, har haft samma problem flertalet gånger. Checka här och han kommer med stor säkerhet att avfyra stora kanonen som gör det svårt att syna. Hade nog tryckt i förhoppningen om att han sitter på lägre knekt alt. färgdraget. Att sätta honom på ess är svårt med tanke på att han dels borde ha höjt pre (?) och dels höjt dina bet med tanke på färgdraget(n) som finns ute...

 

Dock intressant att höra andras åsikter i spörsmålet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har han en marginell hand så synar han nog ditt bet och vinner!. Om du checkar så checkar han nog bakom. Om han bettar har han antingen en stark hand eller en bluff. Dock eftersom han synat både flopp och turn så tror jag att du oftast ska folda en bet eftersom han måste ha floatat sig till river(eller haft ett sannolikt tveksamt drag) och att sannolikheten för detta nog inte är så stor. Tror att check/fold är bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Autocheck. Om det blir syn eller vik kanske kan debateras, men checken är obligatorisk.

 

Sen fattar jag inte varför du ger gratisflopp med en helt ok hand, eller betar ut när motståndaren nästan säkert är heltom.

 

Ser för övrigt ingen direkt anledning att vara orolig, antagligen hade han ju slagt om innan med en bättre hand än dig (preflopp med A:et och på turn med tvåparet) så hans troligaste hand är ju bustat, kasst spelat, färgdrag eller samma par. Att han skulle ha en kung känns inte supertroligt direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checka här och han kommer med stor säkerhet att avfyra stora kanonen som gör det svårt att syna. Hade nog tryckt i förhoppningen om att han sitter på lägre knekt alt. färgdraget.

 

Hmmm.... :roll:

 

Svårt läge utan mer info på BB - om han är kapabel att bluffa måste jag nog check/syna här.

Varför ingen raise preflopp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag raisar minst 80% av gångerna i normalfallet. Anledningen till att jag inte gjorde det här var att jag fått fina händer alldeles innan och att det kunde uppfattas som att jag stal. Med tanke på att Stonerock var LAG kändes det som att han var beredd att "sätta ner foten" snart genom att slå om, vilket kunde gjort den fina handen omöjlig att spela. Men visst, raise kanske ändå skulle varit att föredra. Borde förstås gett denna info ursprunligen i HH:n, men var mer foukserad på problemet senare i handen.

 

Att jag betar på floppen är för att han förhoppningsvis ska lägga sin hand. Vill ju t ex inte se en Q eller hjärter på turn.

 

EDIT: Stonerock=BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Risken att tappa mot en treoutare borde vägas väl upp av extra marker i form av bluffar från honom som du missar om du betar. Särskilt från en LAG som bör vara jävligt tom om han ger gratisflopp när du bara synar och väldigt sugen på att bluffa när esset flopp och du checkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Risken att tappa mot en treoutare borde vägas väl upp av extra marker i form av bluffar från honom som du missar om du betar. Särskilt från en LAG som bör vara jävligt tom om han ger gratisflopp när du bara synar och väldigt sugen på att bluffa när esset flopp och du checkar.

 

Förstår din poäng. Ryggmärgsreflexen säger dock "träff, döda potten". Kanske borde man utnyttja betänketiden lite bättre när man spelar. Så småningom med mer erfarenhet kanske ryggmärgen säger något mer genomtänkt. Ofta spelar jag faktiskt bättre live eftersom jag ofta tar bättre tid på mig för mina beslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, hur gjorde jag då? Jo, mitt resonemang likande faktiskt väldigt mycket Hjorts:

Ser för övrigt ingen direkt anledning att vara orolig, antagligen hade han ju slagt om innan med en bättre hand än dig (preflopp med A:et och på turn med tvåparet) så hans troligaste hand är ju bustat, kasst spelat, färgdrag eller samma par. Att han skulle ha en kung känns inte supertroligt direkt.

Spelet blev alltså check-syn där synen var på 1800 om jag minns rätt. Tyckte att synen kändes gjuten, men BB gav mig världens utskällning i chatten för fiskig syn (han tyckte all in hade varit ett bättre spel :? ) och lovade att han skulle jaga mig. Jag förklarade varför jag inte trodde han hade A eller K och då tystnade han ett tag för att släppa loss ett jättejubel när jag förlorade halva stacken med KK mot A2s all in pre flop. Blev därefter shortstacked och åkte till hans stora glädje ut som 10:a.

 

EDIT: Glömde att säga att BB hade J7off

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handen nedan utspelade sig precis när rebuy-perioden var slut, d v s många spelare (c:a 20-25) var kvar. 5 platser stod på spel.

 

antar att du åkte ut i denna handen hur som helst :P

Nja, du missade nog mitt förra inlägg :) .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...