Jessica Postad 28 Juni , 2006 Rapport Postad 28 Juni , 2006 Tog ut bilen (volvo v70 05 chippad) och skulle stajla lite o köra fort.. Bilen totalt helkal och jag pressa den rätt hårt. Nu lyser varningslampan orange (inte röd) och i displayn står det att motorprestandan är nedsatt.. life tilt? VAd ska jag göra? Vad är fel? Vad kommer det att kosta? Citera
baller Postad 29 Juni , 2006 Rapport Postad 29 Juni , 2006 du lämnar in den på verkstad, där löser dom det... Citera
MarkusPil Postad 29 Juni , 2006 Rapport Postad 29 Juni , 2006 du känner väl om du har laddtryck eller inte? Citera
Jessica Postad 29 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 29 Juni , 2006 du känner väl om du har laddtryck eller inte? ja den har laddtryck.. kan jag lämna in den även fastän deen har chipptrimm o få på försäkringen? Citera
Roy Ahl Postad 29 Juni , 2006 Rapport Postad 29 Juni , 2006 kan jag lämna in den även fastän den har chipptrim och få på försäkringen? Du vet nog svaret. Citera
Jessica Postad 29 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 29 Juni , 2006 inte va? eller? har ingen jävla aning Citera
TotalFarsa Postad 29 Juni , 2006 Rapport Postad 29 Juni , 2006 Det är med en bilmotor som med allt annat. Mixtrar du med den, så att verkstaden kan se det, så gäller inte motorgarantin. Rätt självklart, no? Jag hade dock en trimbox till min förra bil som enkelt kunde plockas bort från motorn (inte lödat chip alltså som jag antar du har) och det gick inte för verkstan att se att bilen körts trimmad. /TF Citera
Jessica Postad 29 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 29 Juni , 2006 trimmbox här med men det är inte ens min bil, vet ej vart den sitter. Farsan är bortrest.. Citera
TotalFarsa Postad 29 Juni , 2006 Rapport Postad 29 Juni , 2006 Diesel? Hehe, skrämde upp min diesel till 175hk med trimboxen, gick som en raket Isåfall sitter boxen mellan styrboxen och insprutningen, förmodligen med en simpel stickkontakt. Men om du inte har någon som helst koll så bör du hålla fingrarna borta. Det är inte billiga prylar att mickla med liksom /TF Citera
TANDEMCYKELN Postad 29 Juni , 2006 Rapport Postad 29 Juni , 2006 Ingen fara, det löser sig. Han lät säkert inte bilen stå på tomgång några minuter efter körningen, så att den svalnade. Bättre att stänga av den fort, när varningslampor och sådant lyser. Där flög några tusenlappar extra iväg. Citera
crillux Postad 29 Juni , 2006 Rapport Postad 29 Juni , 2006 Hurvida garantin gäller eller inte beror väl på hur chippningen är utförd? På min kärra så har trimfirman tagit över maskingarantin i samband med att de bytte ut mjukvaran samt en del motordelar. Så du ska nog undersöka läget där. Citera
TotalFarsa Postad 29 Juni , 2006 Rapport Postad 29 Juni , 2006 Sant, vissa firmor som installerar chip/trimbox erbjuder en motorgaranti om motorn skulle påverkas pga trimmet, men långt ifrån alla. Har du en kcr-box i bilen så lär åtminstone bilens ägare blivit erbjuden att teckna en motorgaranti (det fick nämligen jag). /TF Citera
Recommended Posts