Gå till innehåll

Sämre spelare av att spela på allt för låga nivåer?


Blattanfejan

Recommended Posts

Har spelat poker lite drygt 1år, både homegames i freezeoutformat och på nätet. Läst ett gäng böcker och tidningar så jag har åtminstonde lite koll på odds, postion och lite enklare taktiker. Provade lite olika sajter och körde FLT cash och NLT sit'n'go och vann en del på sit'n'go, var dock inge framgångsrik cash spelare. Problemet var att jag inte bankrulle nog för längre downswingsperioder på nätet, homegames har jag i snitt över 1 år 3 dubblat insatsen. Började på Svenska Spel och NLTH 0.5/1 cash mellan 2 och 4 bord i taget.

 

Nu till den egentliga frågan: Blir man sämre spelare på låga nivåer? På dessa bord är det ofta 60% som ser floppen, ofta utan preflophöjning. Har märkt att det är lönsamt att limpa med på allt möjligt 22, A5, KQ och´andra konstiga händer. Jag blir lite löspassiv preflopp, skulle gissa på 30-40% synade limpfloppar, och aggro om jag träffar. Jag misstänker att jag får lite sned bild av hur poker skall spelas. Inga Harrington strategier direkt ;) Detta spel som jag spelar skiljer sig betydligt från hur jag spelat förut och hur jag trodde poker skulle spelas, ändå har jag 10 dubblat bankrullen trots ett par rejäla downswings.

 

Någon som har någon teori om detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge du anpassar spelet till bordsförhållandena som Hjort säger så är det ju lungt. Sen pratar vi dock inte skillnader som 20 gångers buyin utan det är skillnad bara du byter sida. SS har extremt dåliga spelare och det är stor skillnad tycker jag i alla fall mellan 1/2kr på SS och $0.25/0.50 på bland annat party eller ongame. Loosepassive preflopspel har jag också sjunkit in i på SS men försöker du spela likadant på en annan sida med liknande buyins så dör du illa kvickt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...