snetreff Postad 28 Juni , 2006 Rapport Share Postad 28 Juni , 2006 Sitter och lirar NL50 på I-poker när följande händer (går ej att kopiera handhistory). Jag och Fi1 har båda fulla stackar, medan Fi3 sitter med ca 40BB när föjande händer. Jag har TT, Fi2 AT och Fi3 JQ. Jag synar en höjning på knappen av Fi2 och Fi3 synar han också. Floppen Kommer ATQ. Fi1 bettar, Fi3 höjer och jag höjer så att Fi3 måste gå all-in vilket han såklart gör. Fi2 synar och turen komemr nu till mig. Jag kan inte gå all-in när shortstacken redan är all-in utan kan bara syna och går istället all-in på turn då ett till A kommer. Jag förlorar storpotten mot den andra storstacken, och visst det är sånt som händer. Men varför fick jag inte stoppa in pengarna som favorit redan på floppen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snusarn Postad 28 Juni , 2006 Rapport Share Postad 28 Juni , 2006 om FI3's allin inte inte motsvarar en "full raise", dvs höjer med minst lika mkt som du gjort innan, ska du inte kunna höja utan bara syna eller lägga dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
snetreff Postad 28 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 28 Juni , 2006 om FI3's allin inte inte motsvarar en "full raise", dvs höjer med minst lika mkt som du gjort innan, ska du inte kunna höja utan bara syna eller lägga dig. Okej, då löste sig problemet. Alltså jag som var fisken i den här handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts