gocart4eva Postad 28 Juni , 2006 Rapport Postad 28 Juni , 2006 Vill gärna ha lite kommentarer och tankar kring den här.. Kanske lite väl hetsigt att gå all in direkt, men det brukar ofta locka fram en syn, och det vill jag väl ha? ***** Hand History for Game 4609761591 ***** $50 NL Texas Holdem - Wednesday, June 28, 07:57:42 ET 2006 Table Table 107949 (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 6 Seat 2: Hero ( $271.59 ) Seat 6: Gerdeep ( $50.30 ) Seat 5: Tihass ( $95.25 ) Seat 1: dpdawson ( $62.40 ) Seat 3: Kymlicka ( $44.80 ) Seat 4: nightmare4ya ( $59.90 ) nightmare4ya posts small blind [$0.25]. Tihass posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to Hero [ 4d 6d ] dpdawson folds. Hero raises [$2]. Kymlicka raises [$4]. >You have options at Table 108168 Table!. nightmare4ya folds. >You have options at Table 108168 Table!. Tihass folds. Hero calls [$2]. ** Dealing Flop ** [ Kd, 6c, 3d ] >You have options at Table 108168 Table!. Hero is all-In [$267.59] dpdawson: lol Kymlicka is all-In [$40.80] ** Dealing Turn ** [ 9c ] ** Dealing River ** [ 9s ] >You have options at Table 108168 Table!. Hero shows [ 4d, 6d ] two pairs, nines and sixes. Kymlicka shows [ Jc, Js ] two pairs, jacks and nines. Hero wins $226.79 from side pot #1 with two pairs, nines and sixes. Kymlicka wins $88.35 from the main pot with two pairs, jacks and nines. Citera
Sansrom Postad 28 Juni , 2006 Rapport Postad 28 Juni , 2006 Du vill väl inte ha syn? Du är ju garanterat dog (ofta liten iofs) om någon synar, bortsett från någon med AQd eller liknande. Citera
FordPrefect Postad 28 Juni , 2006 Rapport Postad 28 Juni , 2006 Att gå all in är ju väldigt onödigt, det verkar ju som att du inte kan spela postflop spel om du håller på sådär Citera
Sansrom Postad 28 Juni , 2006 Rapport Postad 28 Juni , 2006 Jag hade fel, du är inte oftast dog, men i stort sett aldrig mer än någon procent favorit, och ibland stor dog. Det är absolut ingen flopp du är rädd att stoppa in pengar i, och spelar du så här med set också ser jag inget problem med det. Dock tvivlar jag på det sistnämnda. Eftersom du är så knapp favorit, vill du få honom att lägga sig, eftersom det finns döda pengar i potten, som överstiger EV:t vid syn. Citera
Nidson Postad 28 Juni , 2006 Rapport Postad 28 Juni , 2006 Checkraise all in skulle jag köra på, det borde ge störst möjlighet för sämre händer än TP att folda. Citera
tamtaram Postad 28 Juni , 2006 Rapport Postad 28 Juni , 2006 Det normala spelet är att betta ut på flop med 70-80 procent av pott. Om du sedan blir höjd så pushar du. Nu pushar du direkt vilket inte känns helt optimalt. Citera
hnat Postad 28 Juni , 2006 Rapport Postad 28 Juni , 2006 Det normala spelet är att betta ut på flop med 70-80 procent av pott. Om du sedan blir höjd så pushar du. Nu pushar du direkt vilket inte känns helt optimalt. Det dunkar inte givet fi´s stack och preflopaction. Höjer fi annat än miniraise kommer han ju vara inne med nästan hela stacken och vi har liten FE. Näe, som Nidson sade, check-ställ funkar bäst här. Citera
gocart4eva Postad 28 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2006 Checkraise all in skulle jag köra på, det borde ge störst möjlighet för sämre händer än TP att folda. Det skulle jag nog också gjort i vanliga fall. Men jag kände mig rätt säker på att han skulle syna även med ett par, (även lågt) då jag lyckats reta upp honom och bluffat mycket innan.. Dock vet jag inte om jag är favorit mot ett par? Förmodligen inte men ville testa nåt nytt för det är så ofta man drar dött i såna där situationer ändå.. Edit: Hade ju även ett runner runner stegdrag Citera
tamtaram Postad 29 Juni , 2006 Rapport Postad 29 Juni , 2006 Det normala spelet är att betta ut på flop med 70-80 procent av pott. Om du sedan blir höjd så pushar du. Nu pushar du direkt vilket inte känns helt optimalt. Det dunkar inte givet fi´s stack och preflopaction. Höjer fi annat än miniraise kommer han ju vara inne med nästan hela stacken och vi har liten FE. Näe, som Nidson sade, check-ställ funkar bäst här. Du har rätt! Missade relationen mellan pott och FI's stack. Får hålla med om checkställ för att få FE. Citera
parre Postad 29 Juni , 2006 Rapport Postad 29 Juni , 2006 Den här handen är faktiskt totalt ointressant på grund av stackstorlekar. Spelar ingen roll hur du spelar på floppen, degen åker in innan rivern ändå. Har ni fulla stackar + reads (eller ännu hellre riktigt skönt djupa stackar på 300bb) så blir den dock riktigt intressant... Citera
Recommended Posts