Moleskin Postad 28 Juni , 2006 Rapport Postad 28 Juni , 2006 Har väldigt lite erfarenhet av spel med hyfsat djupa stackar och skulle vilja ha lite respons på en hand som nyss inträffade. Wrighty7 är loose med 57/10 preflop och en aggression factor på 1.21. Jag har vunnit några potter mot honom precis innan den här handen och det är troligt att han är småtiltad på mig. ***** Hand History for Game 4606286177 ***** $50 NL Texas Hold'em - Tuesday, June 27, 20:44:06 ET 2006 Table Table 109785 (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 5 Seat 6: wrighty7 ( $161.43 ) Seat 5: HERO ( $131.68 ) Seat 4: eyalpro ( $41 ) Seat 2: tough_fish ( $49.25 ) Seat 3: imnrbl ( $50 ) HERO posts small blind [$0.25]. wrighty7 posts big blind [$0.50]. imnrbl posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ Qc Qd ] tough_fish folds. imnrbl checks. eyalpro calls [$0.50]. HERO raises [$2.75]. wrighty7 calls [$2.50]. imnrbl folds. eyalpro calls [$2.50]. ** Dealing Flop ** [ 4c, 8d, 9h ] Pot $9.5 HERO bets [$8]. wrighty7 raises [$16]. eyalpro folds. HERO calls [$8]. ** Dealing Turn ** [ 7c ] Pot $41.5 HERO checks. wrighty7 bets [$39.50]. Känner att jag kommer väldigt snett in i handen men vet inte vad jag skulle gjort annorlunda. Citera
andpet Postad 28 Juni , 2006 Rapport Postad 28 Juni , 2006 Varför raisar du honom inte på floppen? Med tanke på de djupa stackar ni sitter på kan han med raiset på ditt bet försökt dölja sitt stegdrag till exempel. Om du hade raisat honom hade du bättre fått veta var han stod. Sedan vill jag komma med ett tips mot aggresiva FI: checka gärna en sådan flopp till FI. Med tanke på hur aggresiv han är kan du lita på att han kommer beta den floppen, varvid du kan re-raisa och sätta han på prov. Dels visar du mer styrka än när du bara bettar direkt på floppen (vilket du säkerligen gör varesig du har AA eller AQ) och du testar FI's styrka bättre. Citera
Moleskin Postad 28 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2006 Tycker verkligen inte att fi är aggressiv. I så fall hade jag faktiskt kunnat överväga att bara checksyna hela vägen så länge han fortsätter betta. Plockar då upp en hel del potter när han värdebettar händer som jag slår samtidigt som jag vinner när han bluffar. Stegdraget är ju lite irriterande dock. Men okej, säg att jag reraisar på floppen. Har svårt att se hur mycket i så fall för att inte ge odds till stegdrag utan att jag blir comittad. Runt 40-45 borde det bli men han får då fortfarande bra odds med stegdrag. Hur ska jag lägga upp handen om han bara synar min reraise? Pushar han blir det för mig en ganska enkel, om än sur, fold. Citera
iamivar Postad 28 Juni , 2006 Rapport Postad 28 Juni , 2006 Mot en löspassiv känner man sig fetslagen i dessa lägen. Endast dubbling på halvfarlig flopp och sedan potbet när scarecard kommer. Jag skulle då inte vilja syna ner en bluff med 300bb. Citera
Recommended Posts