oggeking Postad 12 December , 2004 Rapport Postad 12 December , 2004 Jag spelar nästan enbart PL Shorthanded 0.25/0.50 och ser ungefär 65% av flopparna. Varierar mitt spel efter floppen ganska väl enligt mig själv och plussar ca 50$/dag. Förut har jag sett ca 75% av flopparna men då bara plussat 20$/dag. Så min fråga är; Bör jag tighta till mitt spel ytterligare för att kanske tjäna ännu mer eller riskerar jag att förlora på detta? Vad kan vara en rimlig flop%? --------------- There's only one United.. West Ham West Ham West Ham!!! * RP - QoS * Citera
FireSole Postad 12 December , 2004 Rapport Postad 12 December , 2004 Jag tycker definitivt att du ska spela mkt tajtare.. jag tycker inte du ska se mer än max 50% av flopparna i shorthanded Citera
NoSense Postad 12 December , 2004 Rapport Postad 12 December , 2004 65% av flopparna låter väldigt mycket. Men spelar du på 24h/unibet eller något av deras skal, så kan det säkert funka, eftersom många spelar "any 2" där. Och du går ju med skaplig vinst, så då ser jag ingen anledning att ändra ditt spel. Men om du börjar förlora ett antal inköp, så kan du ju testa att spela betydligt thigatare (typ 30%)och mer agressivt. Inte limpa in så mycket.. men försök att spela dina KORT och stirra dig inte blind på någon jäkla procentsats Lycka till. Citera
Nickefik Postad 17 December , 2004 Rapport Postad 17 December , 2004 65 % låter mycket, för min egen del känns 50% som på gränsen till mycket. Men egentligen går det inte att se på siffran i sig. Får du kanon kort hela tiden så är det bara att spela, får du rubbish är det bara att lägga sig hela tiden. Det går ju inte att folda AK bara för att inte ha för hög %, på samma sätt som du inte kan syna med 3J bara för att du inte sett floppen på länge.... Spela på de kort du har bestämt att du ska gå in med, sen ser du hur ofta de kommer, % blir därefter. Självklart är det så att du shorthanded kommer att spela mer händer än vad du gör vid ett fullt bord. Citera
Nidson Postad 17 December , 2004 Rapport Postad 17 December , 2004 Kan du ge exempel på vad du spelar för händer i olika positioner, vilka du synar höjningar med osv. Spelar du any two på knappen om det är ohöjt? Citera
x31xx Postad 17 December , 2004 Rapport Postad 17 December , 2004 Wheee, 65% är på tok för mycket. Spelar själv nästan bara SH NL 5-10 och ser c:a 25%. Alla vinnande spelare ligger mellan 18 - 30% i min pokertracker db. Fiskarna ligger samtiliga på mycket högre procent (snittar på 50% ungefär). En spelare med 75% har jag nog inte sett på den här nivån och skulle jag träffa på någon så.... BINGO! Obs! procenten ovan är VP$IP, alltså frivilligt sedda floppar /X Citera
Hjort Postad 17 December , 2004 Rapport Postad 17 December , 2004 Obs! procenten ovan är VP$IP, alltså frivilligt sedda floppar Är det inte antalet gånger man frivilligt lagt pengar i potten preflopp? Alltså inte riktigt samma sak. Citera
Recommended Posts