Gå till innehåll

NLT - SnG, KJo mot minraise


joeki

Recommended Posts

Chipleadern har minraisat minst fem gånger innan. Han blev reraisad en gång tidigare, synade och visade AQo. Fel att pusha här?

 

PokerStars Game #5371959404: Tournament #27101384, $15+$1 Hold'em No Limit - Level VI (100/200) - 2006/06/26 - 13:51:20 (ET)

Table '27101384 1' 9-max Seat #9 is the button

Seat 4: SAVATA (2865 in chips)

Seat 5: nanm30 (1165 in chips)

Seat 6: DarrylHFX (6915 in chips)

Seat 7: circle9 (735 in chips)

Seat 9: HERO (1820 in chips)

SAVATA: posts small blind 100

nanm30: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [Jd Ks]

DarrylHFX: raises 200 to 400

circle9: folds

HERO: raises 1420 to 1820 and is all-ing

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håll ut, vänta på läget å tryck sedan med en lite bättre hand typ AJ+ (vild gissning)....sen har du nanm30 och circle9 som har mindre än dig, så även om du lägger ett par händer så kommer dom snart hamna all-in och du kan med lite tur klara din ända till ITM om du snor lite blinds och vinner några potter här och där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du har riktigt mycket tur när han visar up AQ, det är den bästa handen du kan förvänta dig slåss mot.

Du e dominerad av stort sett varenda dugliga hand, AK,JJ,KK,QQ,AJ,

 

Det där är ju faktiskt bara fel. Det finns oändligt mycket fler händer än så han kan ha. Dock skulle jag kastat KJ i det läget.

 

Spelar rätt mycket SnG nu och KJ är nog den vanligaste hand som fi synar med och jag tänker: "vafan gör han!" Det är många som överskattar den handen nåt enormt känns det som.

 

Den enda anledningen att syna sig all in med KJ måste vara om motståndaren ställt nåt ohyggligt eller om man har typ tre big blinds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han hade inte miniraisat fem gånger irad, men i alla fall fem gånger när blindsen var 100/200 och 200/400 och så hemskt många händer hinner man väl inte få där emellan. Spelade 6 stycken samtidigt så hade inte extremt koll, men jag märke bara att han minihöjde ofta och alla la sig. Det var som att alla var tighta idioter vars enda mål var att folda sig ITM och chipleadern utnyttjade detta.

 

Jag hade nog foldat om jag fått spela handen igen, men med fem pers kvar och mindre än 10BB (en blindhöjning är inte mer än 5 min bort heller) måste jag ju göra något snart. Ska jag joina de andra och leka "den som kommer till ITM vinner" eftersom jag ändå ligger trea eller ska jag bråka med storstacken? Det är ungefär mina enda alternativ som jag ser det iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag joina de andra och leka "den som kommer till ITM vinner" eftersom jag ändå ligger trea eller ska jag bråka med storstacken? Det är ungefär mina enda alternativ som jag ser det iaf.

 

Glömmer du då inte det bästa alternativet? Nämligen att utnyttja att de andra är för tajta och sno själv? Så fort chip leadern är ur vägen så höj. Han sitter väl två platser innan dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

försämrar det inte ditt resultat o read på spelarna när du spelar 6 turneringar samtidigt?

själv klarar ja bara av 2 bord :oops:

 

angående handen så tycker jag du kan vänta på en bättre om du vill dubbla upp mot chipleadern, gå in som underdog är rätt dumt i nuläget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...