dekutree Postad 13 Augusti , 2007 Rapport Postad 13 Augusti , 2007 Sjuk kväll igår. Helt miserabelt missflyt på 5/10 igår, hamnade på -110BB över 850 händer. Jag spelade helt okej, inte världsbäst men okej och utdragningarna haglade, till slut undrade jag om de såg mina kort då Fi efter Fi synar mitt preflop raise och CB bet med 47s på brädan QJ5 och jag har K10 och bettar bettar bettar bettar bettar bettar bettar Turn 7 typ heeeeeeela tiden. Så lite skott 129 händer 30/60 vände nästan allt. -150$ totalt blev kvällen. Det här låter som en dag i mitt liv.. i slutändan gular man dock på detta sätt (iaf jag ).
hajen Postad 14 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Det här låter som en dag i mitt liv.. i slutändan gular man dock på detta sätt (iaf jag ). Du får beställa The poker mindset i FPP shoppen på stars (1200FPP), det kanske kan hjälpa till på den psykologiska vägen till framgång. Men erkänner frusterande är det.
hajen Postad 14 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Har signat upp hos stox idag, får vi se om hur det verkar. Kanske blir ett ställe till, ej cardrunners för de tog ganska mycket betalt,samt minimalt med limitfilmer. Deucespoker är ett andra alternativ. Fan jag vill grinda inte jobba äckligt äckligt äckligt. Hade jag inte jobbat hade jag siktat på 2-3k händer dagen utan problem. Om jag kan hantera 3-4 bord med någolunda bra stats, så ser jag inga problem att få in runt 1-1,5k händer/dagen samtidigt som man knegar och har familj,firma,högskola m.m och antagligen dö 40 år gammal på kuppen....
Flesh2Flesh Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Jag gillar inte deuces, tycker att de bakom den är ganska kassa förutom om man vill lära sig spela tight poker
dekutree Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Du får beställa The poker mindset i FPP shoppen på stars (1200FPP), det kanske kan hjälpa till på den psykologiska vägen till framgång. Men erkänner frusterande är det. Tror det var jag som tipsade dig om den Den ligger här hemma men har inte börjat läsa den =)
hajen Postad 14 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Tror det var jag som tipsade dig om den Den ligger här hemma men har inte börjat läsa den =) Visst var det du som tipsa, har inte fått min än men den kommer väl snart. Worst poker enemy är med beställd. Jag gillar inte deuces, tycker att de bakom den är ganska kassa förutom om man vill lära sig spela tight poker Aha! Tight är man ju inte direkt därav problemet med 3-4 bord, det blir lixom för mycket action. JAg börjar med stox tror nog det bör räcka ett tag. Tack för synpunkten.
hajen Postad 14 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 14 Augusti , 2007 3-bords träningen goes on. Det kändes lite smidigare idag än igår, men ännu inte fullfjädrad. Asjobbig session visserligen, blev beatad efter några händer direkt med A10 vs AJ på floppen AA10 turn J det blev fult ös kan man säga, direkt efter så passade en anna FI att cappa floppen med rr drag men men jag var cool, ganska i alla fall. Lite grafer nedad över ikväll. Nu skall jag bli stoxinized med 1-2filmer innan bingen. Nedan spelet idag
Saint_Bjorn Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Ska man inte bygga berg med grafen över 0-strecket?
hajen Postad 14 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Ska man inte bygga berg med grafen över 0-strecket? Det kommer....
dekutree Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Kolla in Ed Millers videofilmer också! Skickar pm med länk om du inte vet vilka jag menar.
hajen Postad 14 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Kolla in Ed Millers videofilmer också! Skickar pm med länk om du inte vet vilka jag menar. Roger that!
Saint_Bjorn Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Har sett första Ed Miller om Reading hands. Tycker det blir lite för mycket livepoker, men ändå en del grejor som är bra. Ska se resten snart. (Visst pratar Ed Miller underbart schluddrigt och schlarvigt? ) Om ni inte sett Dave Fromm än så borde ni göra det, bra shorthanded-material.
hajen Postad 15 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 15 Augusti , 2007 skall med kolla eddan om inte min dator strular med alla codecs och skit. Fick inte igång några stoxvideos igår eftersom någon DTM tjänst i mediaplayern snoppa ur hela tiden. Så jag spelade lite och backade -147,50$ på 900st 3/6 händer till. Helt sjukt vilka swings man har haft nu senaste dagarna. Bara sätter mig och pang så är man utdragen direkt. Denna sessionen var inget höjdarspel, men det kanske inte var så konstigt när man får nedförsbacke direkt. Det svänger magistern! (senaste sessionen)
hajen Postad 16 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2007 Det går sååå segt just nu med FL, Spelade 708st händer 3/6 igår och hittade backet på -400$ så nu är man -340$ på 3,5k händer på nivån. Funderar om jag inte är lite för lös med 31% i VPIP ? kanske skulle försöka få ner den till 25-28. Agg factor ligger på 1.8
Saint_Bjorn Postad 16 Augusti , 2007 Rapport Postad 16 Augusti , 2007 Funderar om jag inte är lite för lös med 31% i VPIP ? kanske skulle försöka få ner den till 25-28. Agg factor ligger på 1.8 Vi ligger ungefär samma. Jag jobbar på att få ner vpip på 3/6 och 5/10 (äh, 3/6 hoppas jag inte behöva spela igen och 5/10 funderar jag på att totalt skita i). Däremot tycker jag det är en lagom lös procent på högre nivåer. Kan vara inbillning, ska undersöka det mer.
hajen Postad 16 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2007 Vi ligger ungefär samma. Jag jobbar på att få ner vpip på 3/6 och 5/10 (äh, 3/6 hoppas jag inte behöva spela igen och 5/10 funderar jag på att totalt skita i). Däremot tycker jag det är en lagom lös procent på högre nivåer. Kan vara inbillning, ska undersöka det mer. JA, det kan ju vara lite för löst för nivån. Det kan ju vara en bra grej för mig just då det går knaggligt att tighta till sig mycket mer, då förlorar jag ju mindre Det är så ohyggligt jobbigt just nu att spela då fisken sätter RR drag gång på gång på mina relativt starka händer. Syndromet är att när man tar kommando i potten så när turnkortet kommer så börjar man leta lömska drag istället för att tänka på annat. Bettar jag turn sätter Fi sitt på river, bettar jag inte turn utan bara checkar så har fi gjort en mongosyn på flop med ett högt kort och klonkar givetvis, och jag får kvidsyna. Igår fick jag för första gången på 5 sessioner börja med 100$ pluss innan kalaset kraschade igen. Jaja det är gott att skriva av sig lite och jag kan inte direkt se att det är jag som spelar direkt dåligt. Det vänder snart förhoppnigsvis. Jag har i alla fall spelat ihop en del FPP poäng som tröst. hela 21500FPP senaste dagarna, har 2500VPP till platinum och dryga 25.000 till supernova Man får ju se att man har snart 2st tickets till Söndagsturrarna, värde 430$. Såååå nu känns det bättre redan igen när jag pratade poäng, det vänder ju -400 till + 30$ för gårdagen Såg förresten 1st stoxfilm igår, då stox själv lirade 3/6. den var helt okej. Skall väl försöka klämma några till närmaste dagarna innan session. Oj vad jag bladdrar, over and out.
Miami Postad 16 Augusti , 2007 Rapport Postad 16 Augusti , 2007 Har du kollat Stox och the Bryce HU-matcher? Har du spelat något HU förut? Kanske något att prova annars? Oj vad jag frågar mkt.....
hajen Postad 16 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2007 Har du kollat Stox och the Bryce HU-matcher? Har du spelat något HU förut? Kanske något att prova annars? Oj vad jag frågar mkt..... Nä inte kollat några filmer om det, Jag har spelat lite HU faktiskt kanske några tusen händer totalt. Jag tiltar på alla hitnrunners Nä jag har gett mig fan på att jag skall spela SH nu och få in en 10-15k händer med någolunda bra resultat. Jag har förmågan att tröttna ibland. Jag vill, Jag kan, Jag ska !!! Fö så vann jag en 32BB pott igår på 3/6, fast vad hjälpte det. Floppa stegen med J10s med 4 man i potten , en hade set, en färgdrag och en normale fisk i potten.
hajen Postad 16 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2007 $$$$$$$$$ Hajen Grindslantaren $$$$$$$$$ Så nu skall det bli ordning på torpet fortsättningsvis. Första målet Det får bli att slå FLTSH 3/6 över 20k händer och jobba mot 2 BB/100 samt att känna mig bekväm att spela 3-4 bord SH i taget. Målet startas härmed med BR 4000$ (~700Big Bets) vilket borde räcka, annars är man en torsk. Har hittils spelat ungefär 3,3k händer och ligger -342$, så vad är inte bättre än att börja i uppförsbacke. Händer kommer postas, om det dyker upp några intressanta, roliga, dåliga m.m Statistik kommer redovisas med Holdem Manager. Hade tänkt redovisa efter varje 2k händer och kanske någon häftig enstaka session, åt någondera håll. BR 4000$ Antal händer 3,3k Resultat -342$
Ängeln17 Postad 16 Augusti , 2007 Rapport Postad 16 Augusti , 2007 Så nu skall det bli ordning på torpet fortsättningsvis. Ska fru/sambo ta över Allvarligt. GL.
hajen Postad 16 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2007 tack alla små tomtar Frugan spelar inte (bara triss och lotto), har hjälpt henne så hon fick spela en freeroll en gång. Satt i 30 minuter och skapa konto på hennes dator m.m, två händer tog det sedan vart sagan slut. Får se om målet kommer att startas ikväll eller imorgon kväll. Måste nämligen installerat om hela min dator kanske ikväll (får se om jag orkar) Gick inte och lade mig förrän strax efter 04.00 inatt och känner mig lite sliten idag på jobbet. Min första session skall jag försöka att spela relativt tight, runt 25-26 i VPIP för att se om det känns lite mindre svängigt i denna motvind man hamnat i för tillfället. Tror nog att en sådan nivå är lagom för denna level.
hajen Postad 16 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2007 G0tTheNutz: wtf G0tTheNutz: fckin chasers G0tTheNutz: wtf u calling my ****in bets for verka kanske som en vändning kommer...postar handen senare det gällde ovan chat standard med tur. PokerStars Game #11519970720: Hold'em Limit ($3/$6) - 2007/08/16 - 14:25:08 (ET) Table 'Loreley' 6-max Seat #4 is the button Seat 1: Hajen007 ($212 in chips) Seat 2: KingFidge ($65 in chips) Seat 3: McG_1 ($182 in chips) Seat 4: G0tTheNutz ($108 in chips) Seat 6: psycho24 ($299 in chips) psycho24: posts small blind $1 Hajen007: posts big blind $3 *** HOLE CARDS *** Dealt to Hajen007 [Tc Th] KingFidge: calls $3 McG_1: folds G0tTheNutz: raises $3 to $6 psycho24: calls $5 Hajen007: calls $3 KingFidge: calls $3 *** FLOP *** [Jc 9d 5s] psycho24: checks Hajen007: checks KingFidge: checks G0tTheNutz: bets $3 psycho24: folds Hajen007: raises $3 to $6 KingFidge: folds G0tTheNutz: calls $3 *** TURN *** [Jc 9d 5s] [3s] Hajen007: bets $6 G0tTheNutz: raises $6 to $12 Hajen007: calls $6 *** RIVER *** [Jc 9d 5s 3s] [Ts] Hajen007: checks G0tTheNutz: bets $6 Hajen007: calls $6 *** SHOW DOWN *** G0tTheNutz: shows [Qc Qh] (a pair of Queens) Hajen007: shows [Tc Th] (three of a kind, Tens) Hajen007 collected $70 from pot G0tTheNutz said, "wtf" *** SUMMARY *** Total pot $72 | Rake $2 Board [Jc 9d 5s 3s Ts] Seat 1: Hajen007 (big blind) showed [Tc Th] and won ($70) with three of a kind, Tens Seat 2: KingFidge folded on the Flop Seat 3: McG_1 folded before Flop (didn't bet) Seat 4: G0tTheNutz (button) showed [Qc Qh] and lost with a pair of Queens Seat 6: psycho24 (small blind) folded on the Flop
demimonde Postad 16 Augusti , 2007 Rapport Postad 16 Augusti , 2007 Ja får med önska dig lycka till och kommer o följa detta. Finns inte så många FL-dagböcker och läsa här längre. Håller själv så sakta på och kliva upp på 3/6nivån (fast i kronor då 20/40) så smått. Så jag tänkte titta här då hos dig hur man ska göra fina plusgrafer!!!! Håller med Saint Bjorn...Kolla in Dave Fromms video om Shorthanded.
Recommended Posts