bzkt Postad 25 Juni , 2006 Rapport Postad 25 Juni , 2006 Ok, nu har en vänlig moderator tagit bort min gamla dagbok. Nu ska jag börja om från scratch, ny dagbok och ny PT-databas. Har bestämt mig för att ge FL SH en sista chans. Kort introduktion och bakgrund för dem som inte läst min förra dagbok. Heter Niklas, är 19 år och har precis muckat från lumpen. Så nu har jag sommarlov och det kan grindas en hel del. Har spelat poker i ungefär 2 år, lirat FL SH i kanske 6-7 månader och är en vinnande spelare på 1/2. Jag har ett enda mål med den här dagboken. MÅL: Spela 30.000 händer på 1/2 Jag kommer att spela dem 30.000 händerna oavsett vad som händer, resultatmässigt och så vidare. Kommer inte att flytta upp eller ner i nivå innan jag spelat dem händerna och jag kommer inte lira något annat (NL, MTT). Jag kommer endast fokusera på att lira FL SH. Är jag inte nöjd med resultatet efter 30.000 händer så får jag se hur jag går vidare därifrån. Mitt förra resultat blev totalt uppätet av raken jag betalade, så nu kommer jag spela på ett Prima-skin och så kommer jag sälja bananer på mitt lokala torg för 35% av det jag betalar till sidan. Kommer rapportera hur det resulterar sig. En annan fördel med att spela på ett Prima-skin är att det inte är jättemånga spelare som spelar på FL SH borden. Jag spelar ofta mot samma spelare så jag får stats och reads på dem, vilket ger mig en större edge mot dem. Det brukar vara 3 bord igång på 1/2 FL SH, minst 2, max 4-5. Kommer rapportera resultat i BB endast, eftersom min rulle är helt oviktig och det finns absolut ingen gulningsrisk. Kommer försöka hitta intressanta HHs att posta också, hoppas på mycket feedback på dem. Ska anstränga mig för att hitta intressanta sådana. Så, tror inte jag missat något nu. Citera
bzkt Postad 25 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2006 Tackar. Satt och gäspade nu när jag lirade, så mycket fattar man ju att man inte spelar sitt A-game då. Så jag avslutade grinden där. Ska försöka snitta 1000 händer om dagen tänkte jag. Blev en riktigt bra första dag, trots massor med utdragningar så hittade jag storplusset, skönt. 25/6 Händer spelade: 736 Resultat: 46BB Sammanlagt Händer spelade: 736 Händer kvar: 29 264 Resultat: 46BB En HH klämmer vi in också. BB är 69/25/1.2 och jag har sett honom ett tag, en väldigt dålig spelare. Jag synar turn med intensionen att höja turn sålänge ett ofarligt kort kommer, fel tänkt? När mellankortet parar sig och han betar ut tänker jag att jag höjer och lägger mig mot en 3-bet. Precis så utspelar sig handen, men ändå synar jag. Varför vet jag inte, förmodligen lite envis. Rätt att syna flop och höja turn, rätt att syna turn? Borde jag ens höja turn här? Prima Poker 1/2 Hold'em (5 handed) Preflop: Hero is Button with 2 folds, Hero raises, 1 folds, BB calls. Flop: (4.5 SB) , , (2 players)BB checks, Hero bets, BB raises, Hero calls. Turn: (4.25 BB) (2 players)BB bets, Hero raises, BB raises, Hero calls. Citera
pendse Postad 25 Juni , 2006 Rapport Postad 25 Juni , 2006 Roligt att du startar ny dagbok, speciellt eftersom du lirar på samma nivå som jag gör. Lycka till med spelet och dagboken! Citera
DaPine87 Postad 25 Juni , 2006 Rapport Postad 25 Juni , 2006 Ska bli kul att följa, lycka till allafall Förresten, varför bonushorar du inte? Citera
AnnaDea Postad 26 Juni , 2006 Rapport Postad 26 Juni , 2006 En HH klämmer vi in också. BB är 69/25/1.2 och jag har sett honom ett tag, en väldigt dålig spelare. Jag synar turn med intensionen att höja turn sålänge ett ofarligt kort kommer, fel tänkt? När mellankortet parar sig och han betar ut tänker jag att jag höjer och lägger mig mot en 3-bet. Precis så utspelar sig handen, men ändå synar jag. Varför vet jag inte, förmodligen lite envis. Rätt att syna flop och höja turn, rätt att syna turn? Borde jag ens höja turn här? Prima Poker 1/2 Hold'em (5 handed) Preflop: Hero is Button with 2 folds, Hero raises, 1 folds, BB calls. Flop: (4.5 SB) , , (2 players)BB checks, Hero bets, BB raises, Hero calls. Turn: (4.25 BB) (2 players)BB bets, Hero raises, BB raises, Hero calls. Hmm, känner mig träffad ;P *skr* Citera
Waggho Postad 26 Juni , 2006 Rapport Postad 26 Juni , 2006 Jag tycker att du ska trebetta floppen istället och strunta i att höja turn. Med tanke på att han är lös och hyfsat aggressiv så tycker jag inte att du kan lägga för en trebet på turn med så mycket pengar i potten. Frågan är också hur pass bra du kan avgöra ifall turn är ett ofarligt kort när killen spelar 69 % av sina händer. Nej, jag tycker att du ska slänga in så mycket pengar som möjligt på floppen när det är sannolikt att du leder, sen syna om han bettar och betta om han checkar på turn och river. Citera
omduvoresomjag Postad 26 Juni , 2006 Rapport Postad 26 Juni , 2006 Tycker du spelar rätt i KJo handen. Du får in pengar som favorit ofta ofta mot denna motståndare, du har position, och det är inget som säger att du inte har bäst hand efter flop. Trebetten på turn är självklart lite tråkig, men släppa anser jag inte vara ett alternativ. Syna ned efter trebetten som du gör ofc. Citera
bzkt Postad 26 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 26 Juni , 2006 Förresten, varför bonushorar du inte? Jag hatar att flytta runt mellan olika siter och hålla på. Hmm, känner mig träffad ;P *skr* Nej handen var inte mot dig. Även om du är rätt lös är du inte SÅ lös som den här snubben är. Mitt tips till dig är spela lite mindre händer och höj lite mer preflop samt var aggressivare postflop. Fast det är kanske dumt att ge dig tips, inte EV+ direkt. Frågan är också hur pass bra du kan avgöra ifall turn är ett ofarligt kort när killen spelar 69 % av sina händer. Mycket sant, däremot är jag säker på att han kommer beta turn och att jag förmodligen kommer ha bäst hand efter turn. Anyway, han hade typ Q7 eller nåt sånt. Citera
bzkt Postad 26 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 26 Juni , 2006 Men vad irriterande, ska sätta mig och grinda och får se att det inte är ett enda bord igång på 1/2 FL SH. Det här håller inte om det ska fortsätta såhär. Ska ta mig en titt på Crypto, men då sjunker priset på bananerna och jag kommer bara få igen 30% av det jag betalar till sidan. Nu ska jag till posten och hämta ut min nya WLAN-router. Citera
bzkt Postad 26 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 26 Juni , 2006 FAN VA JAG HATAR ROUTERS! Seriöst finns det någon värre skit än routers?! Har någon någonsin varit med om en som fungerat som den ska? Det är fan omöjligt att få en att fungera vettigt. Blir så sjukt jävla tiltad av skiten. Min gamla skitrouter D-Link 604 satt i och allt fungerade, kopplar ur den och sätter in min nya Linksys-router. Tänkte att jag skulle köpa något ordentligt den här gången så jag köper Linksys som är Ciscos märke för privatpersoner. Går inte att få någon internetanslutning what so ever. Nätverket är inga problem. Testar att koppla in gamla routern, samma problem nu. Ingen internetanslutning. Tänker vad i helvete? Kopplar in datorn direkt till modemet och samma sak där?! Kör en reset på modemet och då fungerar det. Jaaaahaaaa. Kopplar in Linksys-routern igen och tänker om jag kör en reset när den är i så borde det funka. NEJ SJÄLVKLART FUNKAR DET INTE. Så nu sitter jag här helt jävla tiltad och ska googla och kolla på lite forum, känns som att någon stackars jävla praoelev på bredbandsbolaget kommer få ett otrevligt samtal snart. Men jag hatar telefonsupport, idioterna kan ju inget! Jag har fan jobbat med IT-support de 3 senaste somrarna och jag förstår inte hur dem kan anställa folket som sitter där. Kan lika gärna ha schimpanser som sitter och svarar. Usch. De idiotförklarar mig och säger "starta om modemet", "starta om datorn" VAFAN TROR DU INTE JAG FÖRSÖKT MED DET?! Ok nu ska jag försöka andas lite... Citera
Gyre Postad 26 Juni , 2006 Rapport Postad 26 Juni , 2006 Ett bra sak att ha i huvudet när man spelar mot en LAG och sitter på en hand som kan vara bäst hyffsat ofta är att försöka undvika en linje som gör det möjligt att du foldar bästa handen. Jag missar hellre två värdebett än att folda vinnaren i en 7BB-pott. Citera
icahero Postad 26 Juni , 2006 Rapport Postad 26 Juni , 2006 Instämmer - Routers är djävulens påfund. Finns få saker som gör en så förbannad. Har säkert avverkat 5 stycken senaste 3 åren. Citera
bzkt Postad 26 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 26 Juni , 2006 FICK SKITEN ATT FUNKA! Galet med happiness. Citera
bzkt Postad 26 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 26 Juni , 2006 Låg i sängen och lirade en session nyss. Underbart med WLAN Sessionen slutade inte bra alls, variansen slog tillbaka om vi säger så. Skönaste handen var en 1-outare. AA vs J7 vs 75 på 887 flopen. Turn 7 såklart. Ska se om jag hittar någon vettig HH från sessionen som jag kan posta. Citera
bzkt Postad 26 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 26 Juni , 2006 Prima Poker 1/2 Hold'em (6 handed) Preflop: Hero is Button with 2 folds, CO raises, Hero 3-bets, 2 folds, CO calls. Flop: (7.5 SB) , , (2 players)CO bets, Hero raises, CO 3-bets, Hero calls. Turn: (6.75 BB) (2 players)CO bets, Hero raises, CO calls. River: (10.75 BB) (2 players)CO checks, Hero checks. Final Pot: 10.75 BB Missade jag ett värdebet eller checkade jag bakom med näst bästa handen? Dum höjning på flop? Höjer för gratiskort. Citera
Ruterkung Postad 26 Juni , 2006 Rapport Postad 26 Juni , 2006 Tycker att du spelar handen bra, tror inte du får syn av någon sämre hand om du betar river där. Citera
bzkt Postad 26 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 26 Juni , 2006 Började lira på Crypto idag, det var alldeles för lite action på Prima för FL SH. Priset på bananerna gick ner med 5% men det kan jag leva med. Känns nästan som att spelet är lösare än på Party, helt otroligt. Avg VPIP på borden jag sitter på brukar ligga på över 40%, ibland upp till 60%. Dagens grind gick inte bra alls, men jag är glad över att swingsen inte rör mig i ryggen. Rycker mest på axlarna åt dem och fortsätter grinda, rikigt skönt att kunna tänka så. Tycker inte att jag spelat dåligt idag, lite väl tight möjligtvis. Ska bättre mig på den biten. 26/6 Händer spelade: 1507 Resultat: 63BB Sammanlagt Händer spelade: 2180 Händer kvar: 27 820 Resultat: 17BB Det resultatet trots att jag avslutade dagen med den här fina handen. dealt to bzkt123 []Taraaa: checksbzkt123: raises $2Dolomite: calls $1.50Susan_ak: raises $2Taraaa: foldsbzkt123: calls $1Dolomite: calls $1----- FLOP ----- []Dolomite: bets $1Susan_ak: raises $2bzkt123: calls $2Dolomite: calls $1----- TURN ----- [][]Dolomite: bets $2Susan_ak: calls $2bzkt123: raises $4Dolomite: calls $2Susan_ak: calls $2----- RIVER ----- [][]simple861 sits backDolomite: bets $2Susan_ak: raises $4bzkt123: raises $6Dolomite: calls $4Susan_ak: raises $4bzkt123: calls $2Dolomite: calls $2----- SHOW DOWN -----Susan_ak: shows [] (A Full House, Jacks full of Aces)bzkt123: shows [] (Four of a kind, Jacks, King high)Dolomite: mucks hand []bzkt123 collects $50 from Main pot Citera
Gyre Postad 27 Juni , 2006 Rapport Postad 27 Juni , 2006 Prima Poker 1/2 Hold'em (6 handed) Preflop: Hero is Button with 2 folds, CO raises, Hero 3-bets, 2 folds, CO calls. Flop: (7.5 SB) , , (2 players)CO bets, Hero raises, CO 3-bets, Hero calls. Turn: (6.75 BB) (2 players)CO bets, Hero raises, CO calls. River: (10.75 BB) (2 players)CO checks, Hero checks. Final Pot: 10.75 BB Missade jag ett värdebet eller checkade jag bakom med näst bästa handen? Dum höjning på flop? Höjer för gratiskort. Bet/fold om du är är hyffsat säker på att han inte höjer river med en sämre hand. Klara du inte folda mot en höjning gör du rätt att checka river. Dvs tycker jag det borde vara ett värdebet mot random motståndare på 1/2, finns många händer som synar ett rivetbet som du slår. Floppspelet är ok om du ofta får ditt frikort och tar det, tror CO sitter på en bättre hand han inte släpper mot ett turnbett rätt ofta. Citera
bzkt Postad 27 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 27 Juni , 2006 Ingen cap på river är väldigt trevligt dealt to bzkt123 []NBourbaki: foldsNorHor: foldsTryman: foldsfrande: foldskingbil: calls $0.50bzkt123: raises $1kingbil: calls $1----- FLOP ----- []kingbil: checksbzkt123: bets $1kingbil: calls $1----- TURN ----- [][]kingbil: checksbzkt123: bets $2kingbil: raises $4bzkt123: calls $2----- RIVER ----- [][]kingbil: bets $2bzkt123: raises $4kingbil: raises $4bzkt123: raises $4kingbil: raises $4bzkt123: raises $4kingbil: calls $2----- SHOW DOWN -----bzkt123: shows [] (A Straight, Ace high)kingbil: mucks hand []bzkt123 collects $36.25 from Main pot Går det att vika på turn här? Känns inte som att jag slår någon hand som kan 3-beta på flopen. Möjligtvis ett färgdrag, men jag har read på han som vanlig LPP-fisk. De händer jag kan slå är väl A3-A6, A8, A9. Hur är min höjning preflop, är det en fold som gäller där? ----- HOLE CARDS -----dealt to bzkt123 []ceros: raises $2bzkt123: raises $3grim1066: foldsFirequeen: foldsZiggy123: foldsjeps2: calls $2ceros: calls $1----- FLOP ----- []jeps2: checksceros: bets $1bzkt123: raises $2jeps2: foldsceros: raises $2bzkt123: calls $1----- TURN ----- [][]ceros: bets $2bzkt123: ? Citera
Gäst Postad 27 Juni , 2006 Rapport Postad 27 Juni , 2006 Ingen cap på river är väldigt trevligt På SvS är det ingen cap någonstans om du hamnar HU. Det är inte helt fel preflop när man sitter på AA och Fi raisar mig säkert 20ggr med KK Citera
bzkt Postad 27 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 27 Juni , 2006 Ingen cap på river är väldigt trevligt På SvS är det ingen cap någonstans om du hamnar HU. Det är inte helt fel preflop när man sitter på AA och Fi raisar mig säkert 20ggr med KK Nice Det är likadant på Crypto, men då måste det vara HU från början på gatan. Är det 3 stycken på turn och en foldar är det cap på 4 bets. Citera
bzkt Postad 27 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 27 Juni , 2006 Då var dagens grind avslutat, gick väl sådär. Kunde gått mycket bättre, det gamla vanliga gnället om utdragningar och så vidare. Men jag fick in 7 bets på turn med ett fyrtal så jag ska inte klaga. Inte så många händer som jag ville spelat, men jag var hos en polare och kollade upp lite alternativ till utlandsresa, drar förmodligen till Alayna i Turkiet på lördag eller söndag. Sprit och sol i 7 dagar. 27/7 Händer spelade: 682 Resultat: 9BB Sammanlagt Händer spelade: 2862 Händer kvar: 27 138 Resultat: 7.5BB Vafan sysslar jag med på river? Skulle bara synat hans 4-bet ju men får för mig att höja igen och torskar 2BB helt i onödan. dealt to bzkt123 []dumarine: calls $1Brookland: foldsAnna82: foldsbzkt123: raises $2blizz11: foldsdjchong: calls $1dumarine: calls $1----- FLOP ----- []djchong: checksdumarine: checksbzkt123: bets $1djchong: foldsdumarine: calls $1----- TURN ----- [][]dumarine: checksbzkt123: checks----- RIVER ----- [][]dumarine: checksbzkt123: bets $2dumarine: raises $4bzkt123: raises $4dumarine: raises $4bzkt123: raises $4dumarine: raises $4bzkt123: calls $2----- SHOW DOWN -----dumarine: shows [] (A Full House, Fours full of Aces)bzkt123: mucks hand []dumarine collects $31 from Main pot Citera
Recommended Posts