garpen Postad 25 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2006 Precis, det är skit av Crypto, men blir svårt att hitta en 750$ turnering med sämre spelare. Men jag hade dock hellre spelat om paketet 10 gånger utav 10... Citera
gdaily Postad 25 Juni , 2006 Rapport Postad 25 Juni , 2006 Hur är skillnaden mellan stars 1000-tävling (i kväll) och den normala 200-tävlingen. Nästa söndag kommer 200-tävlingen att vara med rebuy, vad har du för tankar om det? Partys 200-tävling på söndagarna tycker jag är den med absolut mest fisk i, just på grund av "lagom högt inköp" och tusentals satelliter. Citera
Surfludde Postad 25 Juni , 2006 Rapport Postad 25 Juni , 2006 Det borde bli betydligt högre priser då bara 45-60 pers får dela på prissumman istället för 7-800 som normalt.?! Men sen kanske det är minst lika svårt att komma ITM på grund av att det är bättre spelare och fortfarande lika många procent av platserna som är betalda. turneringen borde inte ta lika lång tid heller?! Men trots allt har det gått en hel del satelliter så man vet aldrig vilken standard det är Citera
MJ Postad 25 Juni , 2006 Rapport Postad 25 Juni , 2006 Hur är skillnaden mellan stars 1000-tävling (i kväll) och den normala 200-tävlingen. Nästa söndag kommer 200-tävlingen att vara med rebuy, vad har du för tankar om det? Partys 200-tävling på söndagarna tycker jag är den med absolut mest fisk i, just på grund av "lagom högt inköp" och tusentals satelliter. Jag gör som du och lånar tråden till diskussion om söndagsturneringar.. Både Party och Stars förlorar ju pengar på dessa som det är nu. Kommer Party någonsin fylla garantin? (de måste trots allt hitta 1000!! spelare). Ska Stars sluta med 200 freezeout? Okej nu förlorar ju som sagt Party och Stars pengar, men innan de garanterade $1M var ju dessa turneringar väldigt inkomstbringande och va fan syslar då Prima med?? Verkar inte vara några smarta gubbar på det bygget. Att ha en $50 rebuy som sin "stora" turnering är bara så LOL. Tankar? Citera
gdaily Postad 25 Juni , 2006 Rapport Postad 25 Juni , 2006 Ger mig själv och MJ smäll på fingrarna... http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=29839 fortsätter vi söndagsturneringssnacket i. Citera
garpen Postad 25 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2006 Hur är skillnaden mellan stars 1000-tävling (i kväll) och den normala 200-tävlingen. Nästa söndag kommer 200-tävlingen att vara med rebuy, vad har du för tankar om det? Partys 200-tävling på söndagarna tycker jag är den med absolut mest fisk i, just på grund av "lagom högt inköp" och tusentals satelliter. Inte spelat 1000-tävlingen och kommer inte göra det ikväll heller, då det ska ut o ätas gott. Tror aldrig stars kört med re-buys innan, tror dock att det kan bli "döden" för den turneringen då kvalspelarna kommer vara tvungna att själva lägga upp pengar (re-buy/add-on) för att ha någon större chans. Då kommer antagligen färre dåliga spelare att spela den. Mjo, partys känns som en guldgruva, tyvärr klarar jag inte riktigt av klienten. Edit: Då flyttar vi över då. Citera
garpen Postad 25 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2006 Uppdatering Spelade 3 turneringar igår, denna första dag av dagboken. Härligt med lite diskussion (även om den nu flyttas till en separat tråd). Idag blir det förhoppningsvis 50k£ garantin och några 1-3k garantier på Crypto. Beror på när jag kommer hem då jag ska bjuda ut några polare på en bit mat på Mongolian BBQ. Resultat i turneringar som spelas med dollar Antal spelade: 1 Antal ITM: 1 Antal ITM i %: 100% Total kostnad: 750$ Total vinst: 5640$ Resultat: 4890$ ROI: 752% Resultat i turneringar som spelas med pund Antal spelade: 2 Antal ITM: 0 Antal ITM i %: 0% Total kostnad: 24,25£ Total vinst: 0 Resultat: -24,25£ ROI: - Citera
garpen Postad 25 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2006 Någon som kan tipsa om en sida/ett nätverk med mkt turboturneringar? Hojta även till om ni hittar någon bra satelittturnering (till både live och online turneringar!). Citera
garpen Postad 25 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2006 TILT! Missade 50Kn på Crytpo och hinner inte få fram pengar tilll att lira något annat än en 15e turbo på heypoker.... Crypto schemat idag: 21:45 Sixpack 11£ 22:15 44£ turnering 22:30 10k£ garanti 23:00 10k$ garanti Citera
garpen Postad 25 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2006 Ute snabbt ur sixpacken, men hittade 17e på heypoker när jag skulle beställa lite från shopen; Vilket Spel: Turbo Antal Spelare: 300+ Antal Platser Betalda: 45 Inköp: 15€ Placering: 5 Pris: 196€ Site: Heypoker Över avg i 10kn och 44£... Finalbord i 44£ men åkte ur 10k£ på en coin. Lever i 10k$... Citera
garpen Postad 25 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2006 Vann 44£an, men svinkallt i resten... Vilket Spel: TH Antal Spelare: 36 Antal Platser Betalda: 5 Inköp: 44£ Placering: 1 Pris: 544£ Site: Crypto Dax för 5k på B2B Citera
garpen Postad 26 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 26 Juni , 2006 10K (75e) på B2B och 15k£ (55£) på Crypto nu. Citera
Basselito Postad 26 Juni , 2006 Rapport Postad 26 Juni , 2006 Ja men då sätter jag mig och railar på 10k€ touren! BTW Vad nickar du ? Citera
garpen Postad 26 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 26 Juni , 2006 Ja men då sätter jag mig och railar på 10k€ touren! BTW Vad nickar du ? Åkte för precis 2min sen, 88, floppen 89T. Han har KQ o rivrar stegen.. Hade inte tillräckligt kvar för en re-buy heller Precis innan åkte jag ur 15Kn med set mot färgdrag. Nickar garpen_88 på B2B Edit: Så inga vidare o raila Citera
garpen Postad 26 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 26 Juni , 2006 Får ta revansh i Sixpack Highroller (320£) som börjar om en kvart samt 15e turbon på B2B som börjar 2200. Citera
garpen Postad 27 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 27 Juni , 2006 Båda 2 slutade utanför pengarna.. Imorgon bär det av med tåg till Piteå. Laget som jag tränar ska upp o spela skjortan av norrlands bästa lag Lira BK. Kommer därför inte att uppdatera på några dagar... Citera
garpen Postad 6 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 6 Juli , 2006 Tillbaka från Piteresan (som var kanon trots att vi rök i kvarten) så bestämde jag mig för att lira 10kn£ på Betfair hemma hos en polare, då vi satt och hade tråkigt. Sagt o gjort... Blev en andraplats i comebacken. Riktigt skönt då jag tycker jag spelade riktigt bra och hade en hel del otur, KK mot A7 all in pre, så kommer brädan; 99399. Men men man ska väl inte gnälla nu... Dax och sova så jag orkar lira en hel del turneringar imorgon, ska även spela sateliten till Asia poker tour i Singapore på Betfair. Någon annan som vet någon mysig satelitt? spel: THNL £10k garanti Antal spelare:330 Platser betalda: 40 inköp: £25 Placering:2 Pris: £1600 Site:Betfair Citera
aplsin Postad 6 Juli , 2006 Rapport Postad 6 Juli , 2006 Någon som kan tipsa om en sida/ett nätverk med mkt turboturneringar? Hojta även till om ni hittar någon bra satelittturnering (till både live och online turneringar!). Har inga tips alls men jag har en liten fråga! Varför vill man köra turboturneringar? Känns ju lite drygt efter en timme när medelstacken ligger på knappt 10xBB om man inte lyckats bli chipleader ännu. Och postflop-spel existerar ju knappt. Citera
garpen Postad 6 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 6 Juli , 2006 Någon som kan tipsa om en sida/ett nätverk med mkt turboturneringar? Hojta även till om ni hittar någon bra satelittturnering (till både live och online turneringar!). Har inga tips alls men jag har en liten fråga! Varför vill man köra turboturneringar? Känns ju lite drygt efter en timme när medelstacken ligger på knappt 10xBB om man inte lyckats bli chipleader ännu. Och postflop-spel existerar ju knappt. Jag anser mig ha ett ganska stort övertag när det gäller turboturneringar, det är inte många som lyckas anpassa sig till spelet med höga mörkar. Det blir nästan bara pre-flopp spe, jal. Re-steals och stop n goes blir viktigare delar i spelet. Man ser ofta spelare som limpar (med 5-6xBB i stacken) från tidig position för att sedan lägga sig eller syna ett omslag med händer som A7 och JT, vilket ger en stor fördel om man kan läsa bordet bra. Sen är det självklart att snittplaceringen inte blir lika hög varje gång då det är mer tur inblandat, men jag tror jag snittar en högre placering i turboturneringarna på B2B än någon annan sorts turnering. Citera
garpen Postad 6 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 6 Juli , 2006 Dagen/kvällens schema 17:30 satellit till 25k på B2B (5€ med re-buys) 19:00 1k£ garanti (turbo) på Crypto (2,25£) 20:15 Turbo freezeout på B2B (15€) 20:30 satellit till 5k på B2B (2€ med re-buys) 20:30 Bapt satellit på Crypto (270$) 21:00 15k£ på Crypto (55£) 22:30 10K£ på Crypto (27£) 23:20 Speed 1k added på party (6$) Blir antagligen ett par mindre garantier på Crypto samt nån satellit till 1m på party. Ska även hinna med och skriva klart en liten bubbel/FT-guide. Citera
DaPine87 Postad 6 Juli , 2006 Rapport Postad 6 Juli , 2006 Varaierande inköp måste jag säga. Hur orkar du spela seriöst i 6$ när du också lirar typ 300$? Citera
garpen Postad 6 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 6 Juli , 2006 Varaierande inköp måste jag säga. Hur orkar du spela seriöst i 6$ när du också lirar typ 300$? Orkar inte flytta pengarna mellan sajterna. Nä, men det är vinster i 5-20$ turneringar som har lagt grunden så att jag har råd att spela lite dyrare turneringar. Den dyraste idag är en satellit till en liveturnering i Singapore. http://www3.betfairpoker.com/tournaments/special/itemId/i65768518/index.html Men ibland känns det lite meningslöst att spela turneringar där man har 3-4000 inköp till... Citera
garpen Postad 6 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 6 Juli , 2006 Ute ur 25k satelliten efter 3re-buys/3addons och riktigt dåliga kort/lite småutdragningar... Gahh, någon som vet hur man får fram HHs från Betfair på ett bra sätt? Har några intressanta som jag inte hittar... Citera
garpen Postad 6 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 6 Juli , 2006 Dubblat i dagens viktigaste turnering, satelliten till BAPT. 19 startande med pengar till plats 2-4 och ett paket till vinnaren... Citera
garpen Postad 6 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 6 Juli , 2006 Ligger 18/18, kan inte direkt rekommendera att bluffa in i top2... Citera
Recommended Posts