Preder Postad 24 Juni , 2006 Rapport Postad 24 Juni , 2006 Spelar NLT .02-.04 Har svårt att hantera när jag får AA. Känns ju alltid nice när det händer, men blir utdragen allt som oftast känns det som. Är det alltid rätt att ställa pre? Tycker jag oftast bara vinner blindsen, men å andra sidan blir man ju irriterad om man trebettar, för att sedan bli utdragen av skitkort. Brukar hålla trycket uppe och betta hyfsat hårt till jag uppenbart är slagen och detta innebär ju att jag oftast loosar stora potter och vinner små Tacksam för tips. Citera
snerki Postad 24 Juni , 2006 Rapport Postad 24 Juni , 2006 Använd sökfunktionen. Detta är nog den fråga som fått svar flest gånger. Citera
Preder Postad 24 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 24 Juni , 2006 Söker alltid innan jag postar, men man får alltför många svar om man söker. Går inte att få överblick över i vilken tråd man finner det man letar efter, tyvärr. Citera
cazacu Postad 24 Juni , 2006 Rapport Postad 24 Juni , 2006 varför trebetta? standard är väl 4x, men betta så du inte får me dom, RERAISA mycket, så du max får en, du vill ju spela hadnen o vinna pengar men max mot 2, helst en, raisa 6x istället för 3x osv. raisar du 3x går ju alla med, o på de låga blindsen får du raisa mer än 6x kanske, inte så erfaren på de blindsen Citera
misternils Postad 24 Juni , 2006 Rapport Postad 24 Juni , 2006 Tror vi har lite begreppsförvirring här. Trebetta är väl ett FL begrepp. Ja ja Skit samma. Använder du dig av något statistikprogram ex. PokerOffice eller PokerTracker? Då kan du kolla ditt resultat från AA. Troligvis har perceptionspsykologin spelat dig ett spratt, och du kommer bli glatt överraskad över de gröna siffrorna. Tror att de flesta har en grym övertror på AA. OK det är den bästa starthanden i Texas, men den är inte oslagbar. Citera
Recommended Posts