Xovelono Postad 23 Juni , 2006 Rapport Postad 23 Juni , 2006 Fick just 2-2 och limpade in från SB. Floppen kommer 2-A-8 Både 2:an och esset är spader. Jag checkar och en spelare två positioner senare betar potten (bara en bakom honom). Jag väljer att bara syna och sätter honom på A-x. Turn: 6, i ruter. Fortfarande ingen färgchans alltså, och jag känner mig ganska lugn. Han fortsätter dock att beta, och betar ca 3/4 av potten. Börjar här bli rädd för att han semi-bluffar och letar efter ett till spader, så jag vill vet hur jag ligger till. Jag re-raisar hans bet med lika mycket som han betade (borde betat mer?). River: 7, inte spader. Bordet är nu alltså: 2-A-6-7-8 Nu höjer jag upp ordentligt, han svarar med re-raise all-in. Jag sätter honom på tvåpar, a-x och synar. Han visar upp 9-10 suited. Han var alltså inne på en semibluff men drog en runner-runner till stege. Var mitt stora fel att inte helt enkelt gå all-in på turn och ge honom negativa pottodds? Det hade jag givetvis gjort om jag trodde att han satt med drag, men var nästan säker på a-x. Hur borde jag bedömt det? EDIT: Han hade givetvis 9-10 och inte 8-9 som jag skrev först! Citera
jello Postad 23 Juni , 2006 Rapport Postad 23 Juni , 2006 Att "dubbla" är aldrig ett vettigt sätt att raisa på. Tryck till ordentligt. Citera
pendse Postad 23 Juni , 2006 Rapport Postad 23 Juni , 2006 Höj redan på floppen. Det finns ett A och det finns ett färgdrag, förmodligen kommer båda betala av redan där. Citera
Tottan Postad 25 Juni , 2006 Rapport Postad 25 Juni , 2006 När jag floppar triss och de ligger ett ess på floppen bettar jag ut för att bygga pot och maskera min hand, Synar du raisar på turn så vet en bra motståndare att det är minst 2-par och blir passiv, blir svårt att få betalt Citera
andpet Postad 25 Juni , 2006 Rapport Postad 25 Juni , 2006 Jag skulle absolut ha raisat honom på floppen. Som tidigare är påpekat kommer troligtvis både Ax och ett bra färgdrag syna din raise. Sedan är det bara att betta vidare på turnen (3/4 - 4/4 av potten) om inget färgkort faller. Citera
Recommended Posts