Gå till innehåll

Teori: Det finns inga pokerproffs


Oskar

Recommended Posts

Unreal är? sagström?

 

Jag kan tala om vad unreal är... Han är ta mig f-n unreal! :shock:

 

Jag tror jag blir grön av avundsjuka! Damn it! Jag vill ochså vara miljonär och grisrik!

Måste börja nöta poker snart igen, såååå sugen.... :shock:

 

OBS! Ingen elak sur avundsjuka, bara glad fan-vad-bra-lycka-till-i-fortsättningen-avundsjuk. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 70
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
Mmm de flesta av dom. Det finns dock ett par stycken som klarar att leva på pokern, max 3 här på pokerforum skulle jag tro.

Är du dum eller ironisk?

 

Vari skulle ironin ligga?

 

Oskar dumheten eller ironin ligger i att Hjort menade att de bara fanns "ett par" stycken som levde på pokern. Och att det max fanns 3 här på forumet. Om man ska definera ett par, så brukar det betyda 2 i dom flesta fall. Hur de då kan finnas 3 här på forumet var ironin eller dumheten.

 

Helt onödigt att skriva jag vet, men jag vart bara sugen.

 

Fan, jag ska nog söka jobb på "Värsta språket eller nått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som erik147 skrev så räcker det ju bra att va vinnande på NL100 om man håller igång en 5-6 timmar varje dag.. På det viset kan man dra in mer än en "normal" lön på typ 20 000 skr i månaden.... om man då ska jämföra med dom som spelar NL 1000 eller högre blir "lönen" helt tokigt hög.... så vafan... det är klart att det finns många här som kan leva(gott) på sin poker....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Unreal som är världens bästa fl spelare borde väl ändå räknas?

 

Inte om han tar bostadsbidrag eller går på soc!

 

Damn right! ;)

 

Stämmer det att QoS har fixat så att du får ett automatiskt genererat mail varje gång något av orden "a-kassa" eller "bidrag" skrivs i ett inlägg på detta forum? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag tror inte att det finns några "riktiga" pokerproffs här...........men dock tvivlar jag inte en sekund på att det finns bra pokerspelar här, jag tror att det kan finnas jättebra spelare, men inge riktiga proffs..........

 

Är man inget proffs om man grindar på $0.5/1 och lever på det?

Du vet väl att proffs är förkortning för professionell?

Så det finns nog ganska många proffs på pokerforum.nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är man inget proffs om man grindar på $0.5/1 och lever på det?

Du vet väl att proffs är förkortning för professionell?

Så det finns nog ganska många proffs på pokerforum.nu

 

Kan du betala alla dina räkningar, pensionsspara, betala bil, villa, underhåll etc etc så klart som f-n att du är ett proffs, OBS! Du får inte ha sidoinkomster som a-kassa, sjukpenning, föräldrapenning, eller sjukpension.

 

Hur många timmar i månaden maler du NL100??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag tror inte att det finns några "riktiga" pokerproffs här...........men dock tvivlar jag inte en sekund på att det finns bra pokerspelar här, jag tror att det kan finnas jättebra spelare, men inge riktiga proffs..........

 

Vad räknar du som pokerproffs?

 

Jag har en polare på detta forum som lever på enbart poker. Han har köpt lägenhet, bil osv för dessa pengar...vad är han om inte proffs? En tomte med tur?

 

Jag tror dessutom det finns flera som lever på enbart pokern här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

många av dem är affiliates och tjänar sina pengar på att haussa poker på olika sätt ex pf.nu

 

Mmm de flesta av dom. Det finns dock ett par stycken som klarar att leva på pokern, max 3 här på pokerforum skulle jag tro. Utomlands finns det fler bland annat i USA där många proffs lever och fodras. Phil Ivey, Phil Hellmuth och Phil Gordon alltså de som heter Phil.

 

 

MVH Oskar Axelson känd pokerretoriker

 

Vet inte exakt siffra på proffs här på forumet men det kan inte vara många. Det klart det finns fler i USA för där har dem stora turneringar m.m. Glöm heller ej Phil Gordon.

 

Dr Phil??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är man inget proffs om man grindar på $0.5/1 och lever på det?

Du vet väl att proffs är förkortning för professionell?

Så det finns nog ganska många proffs på pokerforum.nu

 

Kan du betala alla dina räkningar, pensionsspara, betala bil, villa, underhåll etc etc så klart som f-n att du är ett proffs, OBS! Du får inte ha sidoinkomster som a-kassa, sjukpenning, föräldrapenning, eller sjukpension.

 

Hur många timmar i månaden maler du NL100??

 

Jag spelar inte NL100, det var bara ett exempel.

Men sen kan man dra in sjukt mycket på poker utan att vara proffs, om man har ett vanligt jobb och bara har poker som en väldigt lönsam hobby.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

många av dem är affiliates och tjänar sina pengar på att haussa poker på olika sätt ex pf.nu

 

Mmm de flesta av dom. Det finns dock ett par stycken som klarar att leva på pokern, max 3 här på pokerforum skulle jag tro. Utomlands finns det fler bland annat i USA där många proffs lever och fodras. Phil Ivey, Phil Hellmuth och Phil Gordon alltså de som heter Phil.

 

 

MVH Oskar Axelson känd pokerretoriker

 

Vet inte exakt siffra på proffs här på forumet men det kan inte vara många. Det klart det finns fler i USA för där har dem stora turneringar m.m. Glöm heller ej Phil Gordon.

 

Dr Phil??

 

Phil Laak däremot

Finns en jävla massa framgångsrika Phil

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...