david Postad 10 December , 2004 Rapport Postad 10 December , 2004 Hej! Var med om en hand som jag i efterhand var tvungen att analysera. FL, 10-bord, 5/10 EUR. Jag sitter med 45s. Jag har precis satt mig så jag är tvungen att posta blind. Sitter UTG+3. 5 st går med, button raisar, alla är med utom en. Floppen kommer 367 rainbow. SB öppnar med ett bet, 3 callar fram till mig som raisar. button går med och SB reraisar. en framför mig callar och jag reraisar igen. Button och SB Call. Nästa kort Q. SB bettar och vi cappar. Vi tappar givetvis button. rivern: 10. Cappar igen. Han satt med 77. Potten blev ganska stor så jag var väldigt nöjd. MEN i efterhand satt jag och funderade på om jag verkligen skulle cappat hela vägen fram. Mina tankar är ungefär såhär: Jag har ju ingen möjlighet att förbättra min hand. Jag satte honom inte på färgdrag eftersom floppen var rainbow. Parar bordet så e jag torsk. Däremot VET ju jag att jag ligger före/(alt lika) hela vägen så länge inte bordet parar eller får tre färgkort. DÅ ska man väl försvara sin hand (speciellt i FL)? Jag får det till att han har 10 outs på rivern, vilket väl är ganska bra? Funderingar? Mvh David Ps" ursäkta mitt tokiga språk, kan inte riktigt alla pokertermer än så det blir säkert lite lustiga skratt med mina ordval, men ni förstår säkert vad jag menar Ds" * RP - QoS * Citera
baller Postad 10 December , 2004 Rapport Postad 10 December , 2004 Om du inte vill stoppa in pengarna när du är 77-22 efter turn och han har 10 outs, exakt när vill du stoppa in pengarna? Citera
david Postad 10 December , 2004 Författare Rapport Postad 10 December , 2004 Ok. Svaret e ju ganska självklart. Men vi vänder på frågan. Om du har floppat top-triss och det bara finns EN hand (nöthanden) som kan slå dig (som dessutom ska ha floppats), cappar du hela vägen till showdown? Mvh D Citera
Bjorn_ Postad 10 December , 2004 Rapport Postad 10 December , 2004 Du spelar helt rätt. En floppad stege är favorit ca 2 till 1 på floppen och 3 till 1 efter turn givet att bordet inte parar. Altså vill du ha in så mycket deg det bara går i det här läget. Sedan är det antagligen pessimistiskt att sätta honom på en handdistribution med bara 33, 66, 77 och 45. Fi skulle mycket väl kunna spela sådär med ett överpar eller tvåpar också. /Bjorn Citera
Notbadatall Postad 10 December , 2004 Rapport Postad 10 December , 2004 cappar du hela vägen till showdown? Jag hade cappat på flopp och det hade blivit 6 stora bets till fördelat på turn och river om jag hade haft triss den handen. Citera
Fadeh Postad 10 December , 2004 Rapport Postad 10 December , 2004 Ibland floppar folk bra grejer samtidigt. Klart det blir bettning. Jag lyckades förlora ett inköp på ett 2/4 bord när jag floppade stege. Problemet var att 3 st till var all in redan på floppen. 2 av dem hade floppat set och den sista hade nutstegen. Så jag slängde in pengarna "drawing dead". Citera
david Postad 10 December , 2004 Författare Rapport Postad 10 December , 2004 Ajaj. Ja, det är verkligen fireworks när två eller flera floppar monsterhänder. Personligen så gillar jag att floppa mitt set, så frågan är om jag inte hade cappat den med. Som ngn sa i tidigare inlägg så MÅSTE man ju inte sätta FI på nötterna. Kan ju som sagt både vara överpar samt nötdrag (speciellt om 3 el fler är involverade i potten). Avslutar med en liten kul anekdot i ämnet monsterhänder: Spelar turnering förra veckan turbofreezout 15EUR inköp. 10 pers kvar. Ligger 7:a. Sitter på button. Får QQ. första gör en liten höjning, tredje går all in, jag går all in och även den förste. När vi vänder upp sitter första med AA, den andre med KK och jag med QQ. Otroligt lustigt. Ännu mer lustigt blir det när jag floppar mitt set. Jag slutade sedermera två i den här turneringen (mkt tack vare denna monstertur). Ha de! //D Citera
Morbo Postad 10 December , 2004 Rapport Postad 10 December , 2004 Du har nötterna från floppen och vidare, hela handen. Vad mer kan man begära? Citera
Recommended Posts