Gå till innehåll

7CS - HU, första gatan, pokerteori


NötTorsken

Recommended Posts

Vi spelar 7stöt HU med en ante på x enheter och limiten är 2x/4x. Båda spelarna har 100BB i stacken när handen börjar.

 

1. Om du får lägst uppkort, när ska man välja bring-in (x) och när complete (2x)?

 

2. Om du väljer bring in och fi complete:ar, vilka händer ska man

a) folda?

b) syna?

c) höja?

 

3. Om du väljer complete och fi höjer, när ska man?

a) folda?

b) syna?

c) höja?

 

4. Fi väljer bring in, med vilka händer ska man?

a) folda?

b) syna?

c) höja?

 

4. Fi väljer complete, med vilka händer ska man?

a) folda?

b) syna?

c) höja?

 

Självklart finns det olika spelstilar att välja mellan. Jag söker den som är mest matematiskt korrekt. Det borde väl gå att simulera, någon som har lust att göra det eller hjälpa mig med hur man gör? Om ni inte orkar det är jag tacksam till ungefär vilka händer som man gör vad med på första gatan.

 

Motivera gärna varför också, tack!

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, satan vad låg ante.

 

Fattar jag det rätt i att det är högsta uppkortet som bringar in?

 

Då kommer det ju nästan aldrig bli något spel.

 

på tredje gatan (1 uppkort) så bring-in:ar den spelaren med lägst uppkort, sen på 4:e gatan (2 uppkort) å framåt så agerar han med högst uppkort först

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Definitivt ingen spelteoretiskt korrekt strategi men jag gissar att följande åtminstonde är i rätt härad.

 

A) har lägst uppkort och gör alltid Bring in Low

 

B) Spelar sina ca 60% bästa händer, alla för en raise.

 

A) Spelar ca 60% av sina händer. Höjning med ca 15% bra men inte monsterhänder. Syn med ca 5% monster samt ca 40% acceptabla händer.

 

Så ja, majoriteten av alla händer kommer att sluta på tredje gatan. Skulle bli förvånad om den spelteoretiska lösningen innebär att mer än 50% eller mindre än 25% av fjärdegatorna delas ut.

 

EDIT: Vill bara påpeka att detta är skrivet för den ursprungligt angivna strukturen (ante x, BI 4x limits 10x/20x).

 

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, skrev helt fel med anten och betarnas storlek, ändrat nu. Hjort, nya planer?

Japp. Det är enorm ante istället för jätteliten. Känns som det borde bli spel på nära 100% av händerna nu eftersom lägsta handen nu får 5:1 normalt och höga kortet kan syna för 3:1 utan möjlighet för den andre att höja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...