Gå till innehåll

Spela med £, € eller $?


Albert

Recommended Posts

Undrar om det har någon psykologiskeffekt om man spelar £ 1/2 istället för $ 1/2? Om man bortser från ens bets egentliga värde så är beten "lika". En bet på $10 ser exakt ut som ett bet på £10, fast det senare är värt mer utanför pokerbordet. Tog detta som ett exempel men vad tror ni om man stannar kvar på samma nivå fast man byter till en lönsammare valuta?

 

* Till Pokerteori - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men då stannar du ju inte på samma nivå...

 

Eller tycker du att 10:- / 20:- är samma sak som $10/$20?

 

Det beror på hur du menar. Jag vet mycket väl att 10 SEK inte är lika meed $10, men det kanske bara var ett försök att vara lustig från din sida?

 

 

Man stannar inte på samma nivå utan förflyttar sig till en högre fast "spelet är det samma". Vet inte om jag uttrycker mig korrekt och det får vara innanför rimliga gränser förstås. Det jag menar är har man ~$500 och spelar lowlimit så TROR jag att det är fördelaktigt att spela med £ eller €, men det beror ju också på hur siten ifråg rakar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du missade min poäng. Om två valutor inte är värda lika mycket, varför skulle spelet vara detsamma?

 

Om jag fattar det rätt så menar han att det är ungefär samma nivå på spelarna på $1/2 som €1/2 eftersom de flesta spelar inte tänkar på den skillnaden det är i värde mellan $ och € vilket gör han han vinner mer i kronor på €1/2 än $1/2 fast han vinner samma "antal" pengar i respektive valuta, right?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ofta blir det ju lite av en psykologisk effekt när man går upp i nivå som gör att man inte vågar spela på max utan blir avskräckt av summorna som är inblandade.

 

Det är möjligt eller t.o.m. troligt att denna effekt blir mindre av att gå från $1/2 till £1/2 än till $2/4 även fast dessa är ungefär samma.

 

Nu brukar ju denna effekt inte sitta i så länge utan man blir ganska snabbt avtrubbat för pengarnas värde.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med, £10 är ju värt dubbelt så mycket som $10, svårt att se hur man kan se ett bet på £10 på samma sätt som ett på $10...

 

Jag skrev iofs €, inte £. med £ är det en helt annan sak enligt mig. Men eftersom det bara är lite över en krona mellan $ och € tror jag inte motståndet skiljer sig nämnvärt och där med har man kanske en lite större vinst att hämta jämfört med $.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använde £ vs $ för att klarare illustrera skillnaden. Tror att samma sak gäller för € vs $, men där är det inte lika stort, eftersom skillnaden inte är lika stor.

 

Jag förutsätter att du håller med om att £1/£2 spelas likadant som $2/$4, och att du menar att €1/€2 spelas likadant som $1/$2, och då undrar jag, vart går gränsen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använde £ vs $ för att klarare illustrera skillnaden. Tror att samma sak gäller för € vs $, men där är det inte lika stort, eftersom skillnaden inte är lika stor.

 

Jag förutsätter att du håller med om att £1/£2 spelas likadant som $2/$4, och att du menar att €1/€2 spelas likadant som $1/$2, och då undrar jag, vart går gränsen?

 

Skillanden mellan $1/2 (SEK 7/14) och £1/2 (SEK 13/26) är dubbel och någon mer skillnad är det inte. Det är knappast bätter spel på £1/2 än $1/2 men vinner man på £ vinner man mer ekomoniskt, fast man förlorar mer, om man förlorar.

 

Antar att du menar vad gränsen går där spelet förbättras och det är väl från site till site. Men på samma level fast olika valutor (på lowlimt) så tycker jag det är lika, men NL spelet på $1/2 är mycket bättre än $.5/1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med, £10 är ju värt dubbelt så mycket som $10, svårt att se hur man kan se ett bet på £10 på samma sätt som ett på $10...

 

Jag skrev iofs €, inte £. med £ är det en helt annan sak enligt mig. Men eftersom det bara är lite över en krona mellan $ och € tror jag inte motståndet skiljer sig nämnvärt och där med har man kanske en lite större vinst att hämta jämfört med $.

 

Det skiljer bra mycket mer än 1 krona mellan dessa valutor. 1€ = 1.28$

 

1€ = 8.92

1$ = 6.73

 

Alltså skiljer det över 2 kronor mellan dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gdaily skrev:

Ja, spelar du på ex willhill så betalar du mer i rake, då dom rakar max 3 enheter oavsett. 24h stoppar rakningen på 2.5€ har jag för mig, så där har det ingen betydelse.

 

 

Är det alltså så att på WillHill är maxraken 3£ på 2-4£ FL och bara 3$ på 5-10$ FL?

 

I sådana fall finns det ju inget försvar till att spela med £ om inte spelarna är jävligt mycket sämre än de på dollarborden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med, £10 är ju värt dubbelt så mycket som $10, svårt att se hur man kan se ett bet på £10 på samma sätt som ett på $10...

 

Jag skrev iofs €, inte £. med £ är det en helt annan sak enligt mig. Men eftersom det bara är lite över en krona mellan $ och € tror jag inte motståndet skiljer sig nämnvärt och där med har man kanske en lite större vinst att hämta jämfört med $.

 

Det skiljer bra mycket mer än 1 krona mellan dessa valutor. 1€ = 1.28$

 

1€ = 8.92

1$ = 6.73

 

Alltså skiljer det över 2 kronor mellan dem.

 

Är det inte sen som så att man borde mäta skillnaden i procent inte kronor... Skillnaden i kronor mätt mellan 0,5$ och 0,5€ är ju nästan försumbar. Men skillnaden i kronor mellan 10.000$ och 10.000€ är betydligt större... :roll:

 

om 1€ = 1.28$ (orkar inte kolla om det är så just nu) så skiljer det 28% och det är faktiskt rät mycket... :?

 

Jaja... vet inte riktigt varför jag skrev detta.. Själv spelar jag alltid med $$$... Enklare att hålla kolla på bokföringen då... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...