crillux Postad 22 Juni , 2006 Rapport Postad 22 Juni , 2006 Jag spelar uteslutande full ring, fixed limit, och har funderat lite på hur man anpassar sina starthandsskrav och positionstänk om bordet minskar från 10 till 7-8 spelare. Idéer? Citera
heltok Postad 22 Juni , 2006 Rapport Postad 22 Juni , 2006 ex: KJo utg 7-manna? stoxtrader säger att han lägger KJo UTG i 6manna. och kan inte han spela den vetefan om jag kan det. Citera
crillux Postad 22 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 22 Juni , 2006 Allvarligt talat? Färre spekulativa händer och trycka mer med höga kort pre? Citera
Myssion Postad 22 Juni , 2006 Rapport Postad 22 Juni , 2006 Tips: King Yao har en rättså bra redogörelse i sin bok angående hur man anpassar spelet beroende på antalet motspelare. Var ett tag sedan jag läste den, spelar inte FL särskilt ofta längre, och har lånat ut den, så jag är nog inte rätt person att försöka återge vad som står där. Citera
Hjort Postad 22 Juni , 2006 Rapport Postad 22 Juni , 2006 stoxtrader säger att han lägger KJo UTG i 6manna. och kan inte han spela den vetefan om jag kan det. Beror ju iofs en jäkla massa på vem man spelar mot. Citera
Bjorn_ Postad 22 Juni , 2006 Rapport Postad 22 Juni , 2006 Ett bra tips rent generellt och speciellt om man är först in i potten är att räkna sin position i avstånd från knappen dvs efter hur många som är kvar att agera. På det sättet får man det mesta av anpassningen till antalet spelare automatiskt utan att behöva klura på om det sitter t.ex. 8 eller 10 vid bordet. Skillnaderna mellan att vara först in i potten fyra steg från knappen för att man sitter UTG på ett bord med sju spelare eller att vara först in fyra steg från knappen på ett bord med nio spelare där de första två har lagt sig är i princip helt försumbara. /Bjorn Citera
Recommended Posts