Gå till innehåll

Vars tar pengarna vägen € -> SEK på 24hPoker?

Bikern

Recommended Posts

Alltså vars faan försvinner alla pengar?!?!?

cashade ut 550€ på måndag, fick in 4995 SEK på kontot!!!

4995SEK/550€ = 9.08 SEK/€ ?!? kursen står i 9,21 och var 9,28 när jag cashade ut!!! flera hundralappar åt skogen?!?!

Så frågan är är det banken eller 24hpoker som tar dem?? skall iallafall ringa banken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dessutom köper jag inte tesen om att det är banken som tar avgiften, för när jag handlar utomlands på VISA-kortet, drar de alltid med mycket bra växelkurs och inte som här över 2% lägre.

24h trycker in SEK på ditt konto, om det är en svensk bank. Växlingen sker innan pengarna når banken.

Länk till kommentar

• 5 months later...

24h= skurkar.. Snodde mig också på pengar, satte in hela rullen på 24h från unibet när unibet byte från b2b. Döm om min förvåning när rullen var betydligt mindre i Euro än den rullen jag hade hos unibet i EURO. Det sa de inget om när man skulle sätta in cashen. Sen när jag plockade ut rullen för att jag vart så förbannad, så hade de en annan utväxlingskurs. Riktiga jävla skurkar

Länk till kommentar

Tycker det låter konstigt. Förklara gärna mer för som jag läser det verkar du helt enkelt skjuta på fel mål. Alla banker har ju olika sälj- och köpkurser och det är egentligen ganska självklart att pengar "försvinner" om man växlar Euro till SEK och därefter SEK till Euro. I mina ögon låter det absolut som det är banken som "snor" pengarma och det är likadant oavsett vilken sajt man spelar på.

Länk till kommentar

Förstår ni nu varför Sverige ska gå med i eurosamarbetet? Vem röstade nej?

ja eurosammarbetet löser alla problem INTE.

Kolla i andra länder med euro och se hur bra dom har det ?!, inser inte varför du vil ha EURO, och vafan vi ska inte behöva betala för att massa länder i Europa har annan valuta, varför inte bara spela på en seriös site om gör korekt ?

Länk till kommentar

Tycker det låter konstigt. Förklara gärna mer för som jag läser det verkar du helt enkelt skjuta på fel mål. Alla banker har ju olika sälj- och köpkurser och det är egentligen ganska självklart att pengar "försvinner" om man växlar Euro till SEK och därefter SEK till Euro. I mina ögon låter det absolut som det är banken som "snor" pengarma och det är likadant oavsett vilken sajt man spelar på.

Fel.

24h tar ut en dold avgift på 0,75% (inte riktigt säker på den siffran längre dock) av allt kapital som tas ut från kontot. Det är helt åt helvete eftersom de slår sig ordentligt på bröstet och hävdar att de har gratis uttag från kontot.

Förmodligen har 24h en stor buffert av både SEK och EURO så en real växling sker knappast speciellt ofta. Därmed går hela "växlingsavgiften" rätt in i vinstkolumnen. Både moraliskt och juridiskt förkastligt, hoppas Sverker slår klackarna i taket och stämmer dem inför marknadsdomstolen.

Länk till kommentar

Fel fel fel. Jag kan jämföra med Unibet. Säg att du sätter in ett belopp, tex 40.000 kronor. Dessa 40.000 kronor hamnar på ditt konto hos unibet. För att spela så för du över pengar från ditt Unibetkonto till ditt Unibetpokerkonto, kronor till Euro. När du spelat klart så för du över pengarna från Unibetpokerkontot till Unibetkontot. Kursen är exakt den samma vad gäller insättning och uttag från Unibetpoker till Unibet: Tex 9.2668 kronor per Euro för insättning till poker och 9.2668 Kronor per Euro för utsättning från poker. Sätter du in 40.000 kronor , växlar in allt till den valuta de använder, Euro, sen direkt växlar tillbaka till kronor, kan du samma dag ta ut och få in 40.000 kronor på ditt konto.

Skurkarna 24h tar ett courtage för insättning och för utsättning, vilket leder till att sätter du in 40.000 som i mitt fall, och när du ska ta ut samma belopp från Euro till kronor så har 40.000 plötsligt blivitt 39.200

Länk till kommentar

ok ok.. Jag viker mig.

Med andra ord korkad badwill som troligen skrämmer bort mer spelare/inkomster än vad dom tjänar på avgiften..

Japp, inte ett ruttet lingon ska de få mer av mig framöver. Det finns mycket mer att klaga på, tex , kunde man bara göra ett kostnadsfritt uttag i månaden, vill man göra fler uttag kostade det 10 E eller 800 VIP per uttag... (på unibet var det ett uttag per dag kostnadsfritt, jämför efterssom båda då låg under b2b) .....Riktigt usel support......Allt för våra pengar ska hamna i fickan hos mannen som står bakom 24h-skurkpoker.com

Länk till kommentar

Nu skall man väl iofs inte fokusera så mycket på avgifter etc utan istället kika på vilken sajt man totalt sett anser bäst ur spelsynpunkt. Jag föredrar ju t ex 5000 kr vinst och 500 kr avgift framför 3000 kr i vinst och 0 kr i avgift.. Åtminstone jag spelar olika bra på olika sajter där motstånd, clientkänsla, spelsätt, spelformer osv väger in.

Än så länge trivs jag hyfsat på 24hPoker och kommer fortsätta spela där och fokuserar mer på mitt spel än på någon procent i avgift som egentligen inte påverkar spelkontot.

Länk till kommentar

En avgift som överhuvudtaget inte nämns på deras hemsida eller i kontakt med´dem, en avgift som de själva bestämmt och som de inte informerar om. En sak är jag glad över, att deras dolda avgift inte var på 50% vilket den mycket väl kunnat vara på.

Jag tror inte det kan vara lagligt som de håller på med. att marknadsföra sig stort, "sätt in pengar hos oss och spela poker" När man väl sätter in pengar hos dem så tar en del av ens pengar utan att ens informera. Jag har inte skrivit nått kontrakt med dem där jag ger dem tillåtelse att lägga beslag på en del av mina pengar.

Men om man trivs med klienten osv är det bra, men jag skulle inte lita på att ha mina pengar där. själv kunde jag inte slappna av förrän jag fick in mina pengar på mitt bankkonto igen

Länk till kommentar

När pengar sätts in till Unibet m fl sajter ( med kort ) belastas man som kund med en insättningsavgift ( om ingen förändring skett senaste tiden ). Är det bra?

Jag tycker att 24hpoker.com + andra skins är bra för mig som kund iom att inga insättningsavgifter dras vid kortinsättningar. Att de sedan tar ut en växlingsavgift vid uttag av pengar ser jag inga problem i. Tror du att företag drivs uteslutande av ideella skäl ? Min erfarenhet av banker säger mig att det oftast är bankerna som tar oskäliga växlingskurser snarare än de företag man gör transaktioner med..

Om du nu stör dig så mycket på att växelkursen avviker från interbankkursen ( FX ) , kanske du skall skaffa ett eurokonto hos din bank och deponera / göra uttag till/från det kontot :)

Länk till kommentar

När pengar sätts in till Unibet m fl sajter ( med kort ) belastas man som kund med en insättningsavgift ( om ingen förändring skett senaste tiden ). Är det bra?

Jag tycker att 24hpoker.com + andra skins är bra för mig som kund iom att inga insättningsavgifter dras vid kortinsättningar. Att de sedan tar ut en växlingsavgift vid uttag av pengar ser jag inga problem i. Tror du att företag drivs uteslutande av ideella skäl ? Min erfarenhet av banker säger mig att det oftast är bankerna som tar oskäliga växlingskurser snarare än de företag man gör transaktioner med..

Om du nu stör dig så mycket på att växelkursen avviker från interbankkursen ( FX ) , kanske du skall skaffa ett eurokonto hos din bank och deponera / göra uttag till/från det kontot :)

Jag vet att expekt hade annan kurs för sälj och köp av dollar. Det var några år sedan. Sedan dess är det bara 24.h som har det. satte nyligen in pengar på ladbrokes, dollars....så här står det.

"Den rörliga växlingskursen för att köpa och växla in US Dollar Poker Chips är: SEK 6.7651 för US $1 spelmarker*" Notera köpa och växla in.......

Jag vet att företag inte drivws av ideella skäl, men att utifrån det rättfärdiga att de för faktum vilseleder dem som sätter in pengar till dem genom att ta ut dolda avgifter är ganska naivt. de ger en sämre kurs vid växling än vad forex ger. Ett företag ska gå med vinst, men ett företag kan inte bara ta ens pengar utan att först informera om detta. Det är som om jag skulle öppna ett konto på nordea och sätta in 10000 kr, när pengarna är på kontot, tar jag ett kontuuttdrag och ser att det är plötsligt 9500 på kontot.

Jag säger som så, de blåste mig på, jag tror 1300 kr i växlingsavgifter. Varsegod, enyoy. Inte ett öre till får ni av mig. Det är inget annat än lurendrejeri de håller på med!

Länk till kommentar

dannyman: Spelade mot dig igår och av det liret att döma har väl diskussionen ingen större betydelse - du spelar ju ändå bort pengarna och uttag är knappast aktuellt..

(OBS. 95% skämt - har inte spelat mot någon härifrån tidigare och kunde inte låta bli kommentaren.. Gäller förresten mig också som spelade kass igår..)

Länk till kommentar

Jag kan tycka det spelar mindre roll som någon nämnde innan, så brukar det ju vara antingen insättningsavgift eller uttags, i många fall båda :S Personligen tycker jag inte det är så illa. Gäller detta alla B2B siter btw?

Det som spelar roll är ju att B2B ljuger om det.

Gäller alla B2B-siter som använder sig av B2B-cashiern.

Länk till kommentar