jaha Postad 21 Juni , 2006 Rapport Postad 21 Juni , 2006 50/100 blinds. stack 900. hittar Q4 på sb. bb 3700 i marker. roundfold, ställer får syn av 99. åker ut. uppenbar steal av mig men det är väl en given ställ ändå eller hur? räknar med syn av alla K och A och par. Citera
Bikern Postad 21 Juni , 2006 Rapport Postad 21 Juni , 2006 Njae, egentligen inget givet ställ, du har ett M på 6, du är i SB, så du har en hel gratis runda framför dig, där du säkert kan hitta en bättre hand än Q4. Så jag svarar NEJ ingen given syn, men att ställa är ett okey spel, men som sagt du hade ju en hel runda framför dig så.... var det suited eller inte? Citera
Bikern Postad 21 Juni , 2006 Rapport Postad 21 Juni , 2006 Jag hade nog med pushat där. Oväntat Jessica! lol Jessica kan du försöka skriva en mening om varför du skulle pushat där? Citera
jaha Postad 21 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 21 Juni , 2006 Njae, egentligen inget givet ställ, du har ett M på 6, du är i SB, så du har en hel gratis runda framför dig, där du säkert kan hitta en bättre hand än Q4. Så jag svarar NEJ ingen given syn, men att ställa är ett okey spel, men som sagt du hade ju en hel runda framför dig så.... var det suited eller inte? offsuit, men det spelar ju ingen större roll. men lägger han här har jag 2 varv och jag lär kanske hitta en bättre hand men inte ett bättre läge? baar en pers att gå igenom... Citera
Bikern Postad 22 Juni , 2006 Rapport Postad 22 Juni , 2006 Njae, egentligen inget givet ställ, du har ett M på 6, du är i SB, så du har en hel gratis runda framför dig, där du säkert kan hitta en bättre hand än Q4. Så jag svarar NEJ ingen given syn, men att ställa är ett okey spel, men som sagt du hade ju en hel runda framför dig så.... var det suited eller inte? offsuit, men det spelar ju ingen större roll. men lägger han här har jag 2 varv och jag lär kanske hitta en bättre hand men inte ett bättre läge? baar en pers att gå igenom... Ja det är hugget som stucket, jag hade nog ställt men i efterhand ångrat det! Citera
schoolbook Postad 22 Juni , 2006 Rapport Postad 22 Juni , 2006 Här kan man använda Sklansky-Chubukovtalen från Sklansky/Millers "No limit hold'em". Där finns en tabell som visar att även om man visar sina kort är det rätt att ställa från SB med mindre än 18.9 SB kvar i stacken efter blinds med Q4s, med mindre än 13.7 med Q4o. Här har du ju 17, så var det Q4s är det faktiskt bättre att ställa och visa korten än folda! Med Q4o gäller inte detta, men att ställa bör absolut vara rätt i alla fall. Citera
fredyr Postad 22 Juni , 2006 Rapport Postad 22 Juni , 2006 Ni kan läsa om det på 2+2 också, kolla efter Sklansky-Karlson. 2+2 Citera
Myssion Postad 22 Juni , 2006 Rapport Postad 22 Juni , 2006 Beror på hur lös BB är, men även om han skulle syna med 22+,A2s+,A3o+,KTs+,KJo+,QJs så är det cEV+ att ställa där (i snitt +52.5 marker). Men sedan är ju frågan hur mycket bättre cEV man skulle ha om man väntade lite, beror ju på bordskompositionen lite. Du kan höja till typ 275 här och ändå göra en korrekt fåld om han ställer, så det är nog vad jag hade gjort såvida han har visat sig stöldbar tidigare. Citera
Recommended Posts