Gå till innehåll

Är det dags att lägga ned?


Vicious

Recommended Posts

Dags att sluta spela poker?

 

Jag är en ganska dålig poker spelare som brukar spela på micro mot bonusar. Tidigare har jag plussat lite på spelet medan jag löst bonusarna inte mycket men lite i alla fall. De 2 senaste jag spelat har dock varit en katastrof den förra torskade jag ca 10 inköp ( 10 euro på 0,1/0,2 bord på b2b) men tackvare bonusen så plussade jag ändå en hel del ( jaja men för mig är det mycket).

 

Nu spelar jag på en annan bonus på samma nivå och samma nätverk och ligger över 30 inköp back på spelet. Problemet är att jag inte vet vad som är fel. Jag spelar oftast tight och fegt så jag blir ofta ut skrämd ur potterna men det är ju inga stora summor som jag förlorar då. Det är när jag har bra händer som jag förlorar allt. T ex när jag har AA någon höjer, flera går med och jag går all in. En synar och drar ut mig eller när jag sätter stegen på turn går all in och får syn av färgdraget som träffar på rivern. Jag skall ju vara stor favorit men de senaste 2 veckorna har jag förlorat på i stort sett allt jag gjort. Jag missar nästan alla drag själv medan fi klonkar hål stegar till höger och vänster.

 

Spelar poker för att det är roligt men också för att jag hoppas tjäna en liten slant men det känns ju fan inte roligt när man inte kan vinna.

 

Jag förstår inte hur jag kan förlora så ofta trots att jag är favorit, jag förstår inte ens hur de kan syna i många fall.

 

Är det någon som har ett svar eller ett gott råd att ge mig så vore jag tacksam.

 

/

En fet fisk som snart knaprar prozac

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Neråtperioder händer alla,

 

man får klaga hur mycket man vill, man får förlora tills man börjar gråta, man kan ta hur många rätt beslut som helst o ändå förlora. Variansen är härskaren (härskarinnan? Bara en kvinna borde få män att lida så mkt åt hennes nycker! :D )

 

Jag fick ett sjukt bra råd av en vän:

Fokusera enbart på att spela bra poker.

 

Jag själv e runt 30 inköp på 5/10 NL back denna månad när jag skriver detta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, sluta spela.

 

Du har ingen medfödd rätt att plussa på poker och det är inte ens möjligt för en särskilt stor del av spelarna att göra det. Om du ska tillhöra den skaran så måste du ha något speciellt, smarthet, träningsvilja, känsla eller bara en massa tur.

 

På dig så låter det som om du spelar kasst och dessutom fokuserar på helt fel saker (vad som händer när du får in degen med bra väntvärde) istället för sånt som är viktigt på allvar (som att sno småpotter, inte folda för mycket, inte stoppa in pengarna utan outs, etc).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är en ganska dålig poker spelare

 

Jag spelar oftast tight och fegt så jag blir ofta ut skrämd ur potterna.

 

 

Är det någon som har ett svar eller ett gott råd att ge mig så vore jag tacksam.

 

 

Jag skulle råda dig att läsa en pokerbok. Att spela fegt är inte en vinnande strategi i no-limit holdem. Visst kan du ha haft mycket otur, men det låter som du kan förbättra ditt spel rejält.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där inlägget var intressant hjort!

 

och det är inte ens möjligt för en särskilt stor del av spelarna att göra det

 

Egentligen borde väl alla kunna bli en bra ABC spelare osm slår upp till NL400? med mkt läsning, hyggliga mattekunskaper och mkt speltid udner armarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Neråtperioder händer alla,

 

man får klaga hur mycket man vill, man får förlora tills man börjar gråta, man kan ta hur många rätt beslut som helst o ändå förlora. Variansen är härskaren (härskarinnan? Bara en kvinna borde få män att lida så mkt åt hennes nycker! :D )

 

Jag fick ett sjukt bra råd av en vän:

Fokusera enbart på att spela bra poker.

 

Jag själv e runt 30 inköp på 5/10 NL back denna månad när jag skriver detta...

 

 

:shock: ganska fet rulle eller? blir det inte bara oerhört frustrerande med poker på högre nivåer där marginalerna är så små?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det var likadant för mig innan med... Men nu så har det satt fart och jag plussar inga 10000$ i månaden men ändå lite pluss så att jag fortsätter bygga rulle... Förut så satte jag kanske in 300-500kr/ gång och spelade upp dem. Men nu så har jag läst runt mycket här på forumet och läst lite pokerböcker. Man blir bättre när man läser runt och får allas olika tankar och synpunkter... Ibland kan det också vara svårt att plussa på de lägsta nivåerna eftersom alla spelar så himla tomtigt. Då tänker man att man ska ta fördel med deras tomtiga spel. Det är inte alltid så lätt om man inte har någon erfarenhet. Men när jag kom upp på 0.25 0.5 Då började mitt spel passa mycket bättre och jag tar kål på spelarna! Så du kanske också har samma problem!? =) Men som sagt. Läs runt här på forumet och är det någon hand eller något annat du funderar över så skapa bara en tråd och fråga! Det finns mycket kompetent folk här. Köp 1 bok eller 2! Supersystem och Pokerhandboken har jag läst! (håller på med supersytem nu) Så de 2 kan jag rekommendera!

 

Lycka till i fortsättningen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Posta en hel session för analys kanske? Det måste finnas ett gäng villiga här som vill hjälpa dig.

Själv är jag en vinnare på NL4€, break-even på NL10€ och torsk på NL20€. Gissa vad jag spelar då?

För övrigt håller jag med fille, köp böcker. Då jag började spela poker på internet torska jag ALLT jag satte in snabbare än någon kan säga bruttonationalprodukt! Så, köpte fyra böcker och läste. Sen gick det bättre s.a.s.

Anyway, posta eller lägg en hel session för analys!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag går alltid i samma tankebanor som du när jag är inne i en dålig period. Självförtroendet dalar och allt känns fel. Hjort har ju helt klart rätt i att de flesta inte kan vinna. Men om man analyserar sitt spel ordentligt och verkligen försöker täppa till hålen kan nog många spelare bli mycket bättre och en del även vinnande. Poker kräver en hel del av sina utövare. Man kan sitta i flera månader och lägga ner nästan all sin lediga tid för att upptäcka att man fortfarande är fisken vid bordet. Jag själv har torskat väldigt mycket senaste månaden men har varit väldigt stabil emmalanåt också. Tänker hela tiden på att lägga ner skiten när det går dåligt men fortsätter ändå. Jag antar att det är det som kallas spelberoende. En positiv sak jag får ut av mina dåliga perioder är att mitt psyke stärks när det senare börjar gå bra igen. Det man inte dör av gör en starkare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen så har du en väldans otur om du hela tiden förlorar när du är favourit eller så kanske du hanterar favouritskapet fel. Typ minibettar, slowspelar?

 

Min vändning kom när jag förstod vad TAG innebar och att man ska välja storleken på bets i förhållande till potten. Den informationen fick jag genom att posta i handanalysdelen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar oftast tight och fegt så jag blir ofta ut skrämd ur potterna men det är ju inga stora summor som jag förlorar då.

 

Här har du nog en stor läcka, det kanske inte känns som några stora summor men det är precis vad det blir efter ett tag.

 

Du måste bli mer aggro när du väl är med i en pott, få bort pengamentaliteten och i stället se siffror när du spelar.

 

Tror du att du leder så bygg pott med en gång, det är inte så ofta du är med i en giv så när du väl har bestämt att du ska gå med så måste du trycka in (siffrorna) tills du får ta nya beslut, annars vinner du aldrig tillräckligt för att gå plus i längden.

 

En sak till som jag kom på, gå in i HH så lär du dig om du spelade rätt eller fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har beställt några poker böcker som skall läsas, den enda boken jag läst innan är pokerhandboken som jag ögnat igenom lite snabbt. Men nu har 4 st böcker anlänt från adlibris.

 

Jag har tagit det lite lungt med pokern sedan jag skrev det här inlägget men vart sugen nu på kvällen igen. Det började de väl ganska hyfsat men sedan började min otur/statistiska avikelse/ urkassa spelsätt att visa sig igen.

 

Jag sparar tyvärr ingen hand history så jag plottrar ner det lite enkelt

 

Det hela började med att jag tittade ner på A,10

 

floppar a,a, 9 fi bettar jag synar turn 10 fi bettar jag synar(han bettar så pass högt att jag med samma bet kommer att ha mer än 70% av min stack inne om han bettar på rivern så jag synar bara och hoppas han fortsätter i samma tempo så kan jag slänga in mina sista euros som en reraise på rivern) river 10. Naturligtvis

 

Fi hade a,3 splitt

 

2 min senare tittar jag ned på kk höjer preflopp får syn av en

 

Floppen k,s9,s4 Jag bettar får en kraftig reraise tillbaka så jag går all in och fi synar och på rivern kommer en 9.

 

Fi visar 99 kul kul förlorar den största potten jag spelar den här kvällen.

 

 

Sedan plockar jag upp AA och hamnar all in mot aq som jag faktiskt slår.

 

Får efter detta KK raisar preflopp får syn av en nisse floppen visar 2,4,7 rainbow. Nissen raisar nästan potten Jag tror inte han träffat något och går all in nissen funderar lite och synar sedan turn 8 river j. Nissen visar upp 88. Utdragen igen

 

Plockar sedan upp 10,10 raisar en sätter mig all in de andra lägger sig. Jag har inte så mycket kvar vid det här bordet ( raisade med ca 25-30% av min stack) så jag synar. Fi har 99 men får färg.

 

Mellan dessa händer har jag varit med i några små potter och sett några floppar men detta är 5 av 10 stora potter som jag spelat ikväll och det är tagna i kronologisk ordning.

 

Mitt problem är att det är typ så här som det gått för mig i mer än 2 veckor. Jag vet som sagt att jag inte är någon vidare poker spelare men nog borde jag väl vinna fler av de händer som jag spelar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL, detta är ju ingenting. När jag spelar bra poker kan det hända att jag är vinnande i 2 veckor och sedan kommer en dag då jag backar allt som jag har vunnit på 2 veckor.

 

Dessa dagar är riktigt tuffa, men man får ta en paus och sedan ta upp pokern när man känner sig utvilad.

 

Alla har dessa svackor och det kan man inte komma ifrån, men det är bra att du analyserar för det kan vara så att du har börjat spela en annan stil efterhand som rullen har ökat. Jag brukar bli mer och mer loose ju mer jag vinner och det brukar bli många stora potter när min lösa stil betalar av sig men efter lång korttorka och många utdragningar så minskar rullen ochså väldigt snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...