Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

jag gillade från början ej rebuys eftersom det egentligen säger emot sig själv eller hur man ska säga att man kan köpa in sig i en turnering efter att man åkt ut.

men har provat spela en del, speciellt på sistone efter att ha åkt ut på retliga utdragningar i vanliga.

till skaen, jag har problem i dem. spelar jag löst så sjunker stacken bara hela tiden tills det blir desperat och spelar jag för tight så hamnar man ju efter alla galningar för mycket.

spelar typ alla par, AK, AQ, och alla suited Aces samt en hel del suited connectors.

förelden med rebuys är ju att man ofta får bra betalt när man träffar.

men om man ej får kort i början så är dte ju omöjligt att hänga med känns det som.

och sen, när är det rätt att köpa in igen och när är det det inte och bör man alltid göra add-on?

Postad

artikeln var ju bra men säger inte så mycket om spelet i sig egentligen.

känns som att man måste spela som en total galning för att hänga med.

alltså lita på klonken och rebuya som en galning tills man ligger i täten.

gillar egentligen inte konceptet men det är ju ofta bra garantisummor i rebuys som lockar.

Postad
Spela som du gör i ett cashgame. Att göra massa -EV spel för att få en stor stack känns inte som ett särskilt vinnande koncept.

mm men man har ju bara 75bb från början och 10min senare 37.5bb.

i ett cashgame skulle jag tex höja med 77 för att bygga pott och maskera hand. fungerar inte så bra med grunda stackar.